18 / 05 / 2024

ÇED Yeterlik Belgesinin süresi!

ÇED Yeterlik Belgesinin süresi!

ÇED Başvuru Dosyası ve/veya ÇED Raporu ve/veya PTD hazırlama ve/veya ÇED Raporu izleme kontrolü yapma yetkisine sahip kurum/kuruluşlara verilen belge olan ÇED Yeterlik Belgesinin süresi ne kadardır?



ÇED Yeterlik Belgesinin süresi!

ÇED yeterlik belgesi, ÇED Başvuru Dosyası ve/veya ÇED Raporu ve/veya PTD hazırlama ve/veya ÇED Raporu izleme kontrolü yapma yetkisine sahip kurum/kuruluşlara verilen belge olarak tanımlanıyor.


ÇED Yeterlik Belgesinin süresi ve vize edilmesi

ÇED Yeterlik Belgesinin geçerlilik süresi verildiği tarihten itibaren dört yıldır.


ÇED Yeterlik Belgesi alan kurum/kuruluşlar vize süresi sona ermeden en geç bir ay önce mevcut ÇED Yeterlik Belgesi ve Tebliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c), ve (g) bentlerinde belirtilen yeni başvuru yılına ait belgeler ile birlikte müracaat ederler. Müracaatlar Bakanlıkça değerlendirilir.


ÇED Yeterlik Belgesi alan kurum/kuruluşların vize müracaatında bulunmamaları halinde, ÇED Yeterlik Belgeleri geçersiz sayılır. Vize süresi dışında yapılan müracaatlar yeni müracaat olarak değerlendirilir.


ÇED Yeterlik Belgesi alan kurum/kuruluşlar, vize müracaatında, çalışan personellerinin Bakanlıkça ve/veya yetkilendirdiği kurum/kuruluşlarca düzenlenen eğitime katıldıklarına dair belgeyi Bakanlığa sunmakla yükümlüdür. 


ÇED Yeterlik Belgesi başvuru bedeli

Tebliğe göre verilecek belgeler için, başvuru ile birlikte Bakanlıkça tespit edilen belge başvuru ücretinin yatırılması zorunludur. Başvuru herhangi bir nedenle sonuçlanmaz ise başvuru ücreti iade edilmez. Belge yenileme, unvan değişikliği ve şube açma işlemleri de başvuru ücretine tabidir.


Devir, şube, temsilcilik ve irtibat bürosu

ÇED Yeterlik Belgesi hiçbir suretle herhangi bir kurum/kuruluşa, kişi ya da kişilere kiralanamaz, devredilemez, kullanımına izin verilemez, satılamaz ve temsilcilik verilemez.


ÇED Yeterlik Belgesine sahip kurum/kuruluşların şube açabilmeleri için ÇED Yeterlik Belgesi alırken çalıştırmayı taahhüt ettiği personelin dışında, Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bendinde belirtilen koşulları taşıyan birer personel olmak üzere en az dört personeli şubelerinde sürekli olarak istihdam etmeleri, şubenin Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanması ve Tebliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde belirtilen yeni başvuru yılına ait belgeyi Bakanlığa sunması gerekmektedir.


Bakanlıktan izinsiz şube açan kurum/kuruluşların ÇED Yeterlik Belgesi iptal edilir.


ÇED yeterlilik belgesi nasıl alınır?
Çevresel etki değerlendirmesi yeterlik belgesi tebliği taslağı!



Geri Dön