24 / 11 / 2024

Çevre izin belgesi ücreti!

Çevre izin belgesi ücreti!

Çevre Kanunu uyarınca alınması gereken; hava emisyonu, çevresel gürültü, atıksu deşarjı ve derin deniz deşarjı konularından en az birini içeren iznine deniyor. Peki, çevre izin belgesi nasıl alınır? Çevre izin belgesi ücreti ne kadar?




Çevre izin belgesi ücreti!

Çevre izni; Çevre Kanunu uyarınca alınması gereken; hava emisyonu, çevresel gürültü, atıksu deşarjı ve derin deniz deşarjı konularından en az birini içeren iznine deniyor.


10 Eylül 2014 tarihinde 29115 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik ekinde açıklanan firmaların çevre izin belgesi almaları gerekiyor. Peki, çevre izin belgesi ücreti ne kadar?


Çevre izin ve lisans belgesi bedeli

Geçici faaliyet belgesi ile çevre izin veya çevre izin ve lisansının verilmesi, yenilenmesi ve güncellenmesi için ödenecek bedel ve tarifeler her yıl Bakanlık tarafından belirlenir ve Bakanlığın internet sayfasında yayınlanır.


Geçici faaliyet belgesi ile çevre izin veya çevre izin ve lisansının verilmesi için ödenmesi gereken ücretler, yetkili merciin Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüklerine ödenir.


Çevre izin ve/veya lisans belgesinin geçerliliği ve yenilenmesi

İşletmelere verilen çevre izin veya çevre izin ve lisansı, beş yıl süre ile geçerlidir.


İşletmede çevre izin veya çevre izin ve lisans şartlarında değişiklik olmaması durumunda, beş yıllık süre dolmadan üç ay önce yetkili mercie yönetmelik 6 ncı maddenin birinci fıkrasında belirtilen kurum kuruluşlar tarafından hazırlanan durum raporu ile belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunulur. Yetkili merci, başvuruyu uygun bulması halinde yeni çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesi düzenler.

 

Çevre izin veya çevre izin ve lisans şartları değişikliğe uğrayan işletmeler, değişen şartlarla ilgili bilgi, belge ve raporlarla birlikte yetkili mercie bildirimde bulunurlar.


 Aşağıdaki durumlarda çevre izin ve/veya lisans alma süreci yeniden başlatılır:

a)İşletmenin faaliyet yerinin değişmesi,


b)İşletmenin faaliyet konusunun değişmesi,


c)İşletmenin yakıtının ve/veya yakma sisteminin değişmesi,


ç)İşletmenin toplam üretim kapasitesinin en az 1/3 oranında artması,


d)İşletmenin yakma/anma ısıl gücünün en az 1/3 oranında artması.


 İşletmenin toplam üretim kapasite ve/veya yakma/anma ısıl gücü artışının 1/3 oranından az olması halleri de dâhil, işletmede yapılan ve dördüncü fıkra kapsamı dışında kalan diğer değişikliklerde ise çevre izin ve/veya lisans alma sürecinin yeniden başlatılıp başlatılmayacağı,  izni veren yetkili merci tarafından ayrıca değerlendirilerek karara bağlanır.

İşletmenin en az üç yıl süre ile çalışmaması durumunda çevre izin ve/veya lisans alma süreci yeniden başlatılır.


Çevre izin ve/veya lisans alma süreci yeniden başlatılan ve yapılan değerlendirilme sonucunda durumu uygun bulunan işletmelere yeni çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesi verilir.


İşletmenin sahibinin veya adının değişmesi halinde, yapılan değişiklik işletmeci tarafından değişikliğin gerçekleştiği tarihten itibaren üç ay içinde yetkili mercie bildirilir. İşletmede çevre izin veya çevre izin ve lisans şartlarında değişiklik yoksa işletmenin çevre izin veya çevre izin ve lisansı, önceki geçerlilik süresi değişmemek kaydıyla yeniden düzenlenir.


Faaliyet sahibinin değişmesi durumunda yeni faaliyet sahibinden ayrıca devralınan işletmenin izin veya çevre izin ve lisans koşullarına uyacağına dair taahhütname istenir.


Aynı adreste bulunan ancak işletmecisi/tüzel kişiliği farklı olan işletmeler ayrı ayrı çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesi almakla yükümlüdürler.


Çevre izin ve lisans belgesi alan firmalar!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön