Çip krizi Avrupa’yı vurdu! En büyük darbeyi Almanya aldı?
Allianz Trade’in otomotiv sektöründeki çip sorununa yönelik yaptığı araştırma, küresel yarı iletken krizinden en çok otomotiv üretiminin zarar gördüğünü ortaya koyuyor. Araştırmada, otomobil üretiminin 2021 yılında 13 milyonla benzeri görülmemiş bir seviyelere gerilediği belirtildi.
KRİZDE EN BÜYÜK DARBEYİ ALMANYA ALDI
Çip sorununun yol açtığı üretim yavaşlamasının Avrupa ekonomisine maliyetini görmek için 2021 ve 2022 üretiminin 2019 seviyeleriyle karşılaştırıldığını belirten Allianz Trade Türkiye CEO’su Ahmet Ali Bugay, “Hesaplamalarımıza göre 2021 yılında 50 milyar euro üzerinde bir kayıp yaşandı; bu da bölge GSYH’sinin yüzde 0,4’üne eşit olan bir rakam. Avrupa’da otomotiv üretiminin 2022 yılında bir kez daha yüzde 1 azalacağını öngörerek 47 milyar euroluk bir kayıp daha yaşanabilir ve toplam kayıp 98 milyar eurolara ulaşabilir.
Otomotiv sektörü toplam katma değerin çok daha büyük bir payını temsil ettiği için Almanya, 2021 ve 2022’de 47.5 milyar euro katma değer kaybıyla birlikte en büyük darbeyi aldı. İşin iyi yönünden bakılırsa, perakendecilerdeki bu tarihi düşük stok seviyeleri de göz önüne alındığında, üretimin 2023 yılında yeniden hareketlenmesi yukarı yönlü güçlü bir potansiyel yaratabilir” dedi.
Çözüm için Avrupa’daki desteklerin acil ve makul rakamlara odaklanması gerektiğini ifade eden Bugay, “2021 yılında dediğimiz gibi, Avrupa ülkelerinin yarı iletkenler konusunda özerklik kazanması düşük bir ihtimal. Ancak politika yapıcılar, destekleri tüketici elektroniğinden ziyade otomotive odaklayarak, yerli üretimi pekiştirerek ve ortak girişimler başlatarak krizin çözümü için doğru adım atabilirler” diye konuştu.