Çip krizi Avrupa’yı vurdu! En büyük darbeyi Almanya aldı?
Allianz Trade’in otomotiv sektöründeki çip sorununa yönelik yaptığı araştırma, küresel yarı iletken krizinden en çok otomotiv üretiminin zarar gördüğünü ortaya koyuyor. Araştırmada, otomobil üretiminin 2021 yılında 13 milyonla benzeri görülmemiş bir seviyelere gerilediği belirtildi.
Allianz Trade tarafından yapılan araştırmada, 2020 yılının ikinci yarısında otomobile olan talebin tahmin edilenden çok daha hızlı toparlandığı ancak buna karşın, çip krizi sebebiyle otomotiv üretiminde 18 milyondan fazla araç eksiğinin yaşandığı vurgulanıyor. Araştırmaya göre, çip krizinin Avrupa ülkelerindeki otomotiv sektörüne maliyeti 2021 ve 2022 genelinde 100 milyar euroyu bulabilecek.
Yapılan araştırmaya göre, çip krizinin en fazla otomotiv sektörünü vurmasının bir başka nedeni ise çip üreticilerinin üretim kapasitelerini bilgisayarlar ve veri merkezleri gibi ihtiyacın hızla artışa geçtiği nihai pazarlara kaydırması oldu.
Çip sorunu nedeniyle otomobil üretiminin 2019 seviyesinin çok altında kaldığı vurgulanan söz konusu araştırmanın sonuçlarına göre, sektörün küresel olarak toplam üretim kaybı 18 milyon adedin üzerine çıktı. Araştırmada, araç üretiminin 2021 yılında 13 milyon adetle benzeri görülmemiş seviyelere gerilediği Avrupa’da durumun daha da kötü olduğu belirtilirken, Çin’deki korona virüs kapanmaları ve Rusya’nın Ukrayna’yı işgal girişimiyle ortaya çıkan ek tedarik zinciri aksaklıkları nedeniyle üretimdeki toparlanmanın tekrar sekteye uğradığı ifade ediliyor.