01 / 09 / 2024

Corio indirim kuponuyla 15 günde ciroları katladı

Corio indirim kuponuyla 15 günde ciroları katladı

Corio, düşük cirolardan ve müşteri sayısının azlığından şikayet eden perakendecilere 'indirim kuponu katalogları' hazırladı.



İlk aşamada Ankara'da 50 bin adrese yollanan kataloglar sayesinde 15 günde 365 AVM'ye giren kişi sayı yüzde 20, satışlar ise yüzde 100 arttı. Sırada ise `pazar sepetleri' var.

Türkiye'de 4 alışveriş merkezini yöneten ve Akmerkez'in ortağı olan Hollandalı Corio, özellikle ABD'lilerin çok sevdiği ve kullandığı 'indirim kuponu' yöntemini ülkemizde de kullanarak AVM'lerde neredeyse kiraya çalışan perakendecilerin satışlarını 15 günde yüzde 100'ye yakın artırdı. 'Pembe etiket' adı altında öncelikle Ankara'da 365 AVM'de başlatılan uygulamayla, 57 markanın indirim ve ürün fırsatlarını katalog haline getirerek 50 bin adrese gönderen Corio yönetimi, bu sayede iki haftalık sürede AVM'ye giren sayısının yüzde 20, satışların ise ikiye katlanmasını sağladı. Yakında yönettikleri tüm AVM'lerde 'pazar' konseptiyle özel fırsat reyonları da oluşturacaklarını söyleyen Corio Türkiye CEO'su Koray Özgül, "Haftada bir gün fırsat ürünlerinin satılacağı sepetler olacak ve AVM'lerin içinde bulunacak. Bu sepetlere AVM'deki tüm mağazalar uygun fiyatlı ürünlerini koyacak ve satışa sunacak. Bu sayede ciddi bir hareket sağlanacak" dedi.Türkiye'de krizin de etkisiyle artık tüketicinin kahvede bile indirimli olan ürünü seçtiğini ve 'pembe etiket' kampanyasında büyük ilgi gördüklerine dikkat çeken Özgül, "Önemli olan müşteriyi kapıdan içeri sokmaktı, iştahını açmaktı. Biz de bunu yaptık. Sadece 'pembe etiket' için yılsonuna kadar yönettiğimiz AVM'lere 4.5-5 milyon kişinin girmesini bekliyoruz" diye konuştu.

500 bin euro bütçe

İlk kataloğa 80 kiracıdan 57'sinin girdiğini bu uygulamayı Tekirdağ Tekira, Denizli Teraspark ve Adapazarı Ada'da uyguladıklarında ilk aşamada 220 kiracıya ulaşmayı planladıklarını aktaran Özgül, "Bazı markalarla da VIP hizmet sunacağız. Müşterilerine daha çok para harcatacak uygulamalar üzerinde çalışıyoruz.VIP hizmeti orta ve alt kademenin de almasını sağlayacağız" açıklamasını yaptı. Özgül, bu tür pazarlama faaliyetleri için AVM başına 500 bin euroluk ek bütçe kullandıklarını da açıkladı.

Mutsuz mağaza müdürü de ciroyu düşürüyor, değiştirtiyoruz

Geçtiğimiz aylarda AVM yönetimleriyle kiracıları arasında 'kira indirimleri' konusunda tartışmalar olmuştu. Toplu kira indirimlerine sıcak bakmadıklarını belirten Koray Özgül, "Aktivitelere katılan etkin kiracılarımıza ise kira indirimi, kur sabitleme, pazarlama desteği sağlıyoruz" dedi. Kiranın cironun yüzde 10'unda kalmasına da dikkat ettiklerini aktaran Özgül, "Bu yüzde 15 düzeyine çıktığı anda müdahale ediyoruz. Bazen yeri değiştirilen bir mağaza müdürünün mutsuzluğu bile ciroyu düşürüyor. Böyle çok müdür yeri değiştirtik" diye konuştu.

Şaşkınbakkal'ın kirası Mavi'ye çok oldu!

İstanbul'un en ünlü alışveriş caddelerinden Bağdat Caddesi'nde mağaza açabilmek için üç yıllık kirayı peşin ödemeyi göze alan Mavi Jeans, 35 bin euronun üzerine çıktığı belirtilen yüksek kirası nedeniyle buradaki mağazasını kapatıyor. Yaklaşık 1.5 milyon dolara üç yıllık kirası ödenen Şaşkınbakkal'daki 170 metrekarelik mağaza, bu sürenin dolmasının ardından ay sonunda marka tarafından boşaltılacak.

Mavi Jeans'ten yapılan açıklamada Bağdat Caddesi'nde Erenköy'de de mağazanın bulunduğu Şaşkınbakkal mağazasının kapanacağı ancak Erenköy'ün yenilenerek büyütüldüğü belirtildi. Yetkililer, Şaşkınbakkal'daki mağazayı kapatmalarına rağmen kârlı büyüme planları dahilinde verimli ve etkin gördükleri lokasyonlarda yeni mağazalar açmaya devam ettiklerini de açıkladı. Buna en sıcak örnek olarak ise, Palladium AVM ve  Ankara  Kızılay'daki 600 metrekarelik mağazalarının açılışını gösterdi.

Bağdat Caddesi'nde ise kiralar krizin de etkisiyle geçtiğimiz yıllara göre oldukça düştü. Birkaç yıl öncesine kadar 20-25 bin euroya alıcı bulan mağazaların kiraları 10-15 bin euro düzeyine çekildi.
Vatan


Geri Dön