20 / 11 / 2024

Crate-Barrel İstinyePark'ta üçüncü mağazasını açacak!

Crate-Barrel İstinyePark'ta üçüncü mağazasını açacak!

Doğuş Grubu'nun Rusya'da mobilya sektöründe faaliyet gösteren Türk şirketi Park Avenue ile birlikte ortaklaşa master franchise haklarını satın aldığı Amerikalı mobilya markası Crate-Barrel, Türkiye pazarında gördüğü ilgi üzerine hedef büyüttü.




Doğuş Grubu'nun Rusya'da mobilya sektöründe faaliyet gösteren Türk şirketi Park Avenue ile birlikte ortaklaşa master franchise haklarını satın aldığı Amerikalı mobilya markası Crate-Barrel, Türkiye pazarında gördüğü ilgi üzerine hedef büyüttü. 


Bu yıl İstanbul'da Akasya AVM ve Zorlu Center'da iki mağaza açan şirket, üçüncü mağazasını İstinyePark'ta açma kararı aldı. İlk mağazanın açıldığı haziran ayından bu yana 200 binin üzerinde müşteriye satış yaptıklarını söyleyen Crate  Barrel Türkiye ve Rusya CEO'su Nur Akgerman, "Master franchise alırken ilk planımız 20l4'te İstanbul'da iki mağaza açmaktı. Hedefimize erken ulaşınca şimdi Ankara, izmir ve Bodrum'a odaklanmayı planlıyoruz. 2017'ye kadar dört mağaza daha açacağız" diyor. Merkezin önerdiğinden daha fazla stokla işe başladıklarını ve stoğun yüzde 50'sini şimdiden erittiklerini söyleyen Akgerman, özellikle mobilyada birçok üründe bekleme listeleri oluştuğunu belirtiyor. Mağazalarda mobilyanın yanı sıra tablo, saat gibi dekorasyon ürünleri ve mutfak malzemeleri de talep ediliyor. 


30 MAĞAZAYA ULAŞACAK 

1,2 milyar dolarlık cirosuyla Amerika'nın en büyük mobilya markalarından biri olan Crate -Barrel'ın ABD'de 100, Dubai'de ve Singapur'da iki, Meksika'da dört, Moskova'da bir mağazası bulunuyor. Şirketin Avrupa'daki ilk mağazasının İstanbul'da açıldığını söyleyen Akgerman, "Biz Türkiye dışında Rusya, Ukrayna, Azerbaycan, Kazakistan,  Gürcistan ve Romanya'nın da aralarında olduğu dokuz ülkenin franchise haklarını aldık. İstanbul markanın bölgedeki üssü olacak" diye konuşuyor. Diğer ülkelerle birlikte önümüzdeki beş yılda bölgede 30 mağaza açmayı hedefleyen şirket, böylece yaklaşık 75 bin metrekarelik satış alanına ve 2 bin kişilik de istihdama ulaşacak. 


Akasya AVM'de ilk kez Crate Cafe konseptiyle yeme içme alanı oluşturduklarını söyleyen Akgerman, projenin çok beğenildiğini ve Amerika tarafından takip edildiğini söylüyor. Şirket, beğenilmesi durumunda diğer ülkelerdeki mağazalarda da bu konsepti uygulamayı planlıyor.Crate  Barrel, Türkiye'den ağırlıklı olarak tekstil ve cam eşya satın alıyor. Crate-Barrel'ın dünyanın her yerinden ürün alımı yaptığını söyleyen Akgerman, "Türkiye'den özel ürünler temin ediliyor ancak ürünler sezona bağlı olarak değişiklik gösterdiği için, ülkelerden satın alma yüzdeleri de farklılık gösteriyor" diye konuşuyor. 


DOĞUŞ PEK ÇOK MARKAYI GETİRDİ 

Doğuş Perakende Grubu, 1997 yılında Emporio Armanı ve Gucci markalarının franchise haklarını alarak perakendede yabancı marka temsilciliği konusunda ilk adımını attı. Şirket, 2007 yılında Armani Jeans, Gucci ve Emporio Armani Caffe'yi İstinyePark'a getirdi. Ardından kaşmirleri ile öne çıkan Loro Piana markasının franchise haklarını satın aldı. 2012 yılında Porsche Design'ı Türkiye'ye taşıdı. Doğuş'un Türkiye'ye kazandırdığı diğer marka ise italya'nın Capri Adası'nda yer alan dünyaca ünlü Capri Palace Hotel'e ait Capritouch markası oldu. Perakende sektöründe büyümeyi hedefleyen şirket, arayışlarına devam ediyor.



Ekonomist 


Geri Dön