14 / 10 / 2024

DASK, hasarlı konutlara ödeme yapmaya başlıyor!

DASK, hasarlı konutlara ödeme yapmaya başlıyor!

Simav depreminde hasar gören konutlarla ilgili çalışmalara olayın ertesi günü başlayan DASK, hafif, orta ve ağır hasarlılar için ödemelere start veriyor




DASK sigortalı konutlara hasar ödemesine 6 Haziranda başlıyor

Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, Kütahya'da zorunlu deprem sigortası kapsamına giren binaların yüzde 14'ünün poliçesi bulunduğunu belirterek, hasar tespit çalışmalarının en kısa zamanda tamamlanıp ödemelerin iki hafta içinde yapılacağını söyledi. Kütahya genelinde, zorunlu deprem sigortası kapsamına giren 125 bin konuttan 18 bininin sigortalı olduğuna dikkat çeken Yazıcı, Kütahya, bu oranla Türkiye genelinde 55'inci sırada geliyor. Bu da fevkalade düşündürücüdür. Son deprem, sigortalılık oranının tüm illerimizde arttırılması için ortak çabanın gerekli olduğunu bir kez daha hatırlattı. Simav depreminden sonra toplam 780 hasar ihbarı aldık. Evleri hafif hasar gören sigortalılarımızın ödemelerini 6 Haziranda yapmaya başlayacağız. Orta ve ağır hasarlı konutlar içir de ödemeler 20 Haziranda başlayacak dedi.
Selamet Yazıcı, 780 hasar ihbarının 684ünün Simavdan yapıldığını, kalan 100e yakın ihbarınsa Kütahyanın diğer ilçeleri ve çevre illerden geldiğini sözlerine ekledi. Evleri depremden hasar gören ve Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi bulunanların, 0 212 3680800 numaralı DASK Çağrı Merkezine ya da DASK adına poliçeyi düzenleyen sigorta şirketi veya acentesine başvuru yapmasını isteyen Yazıcı, vatandaşları mutlaka zorunlu deprem sigortası yaptırmaya çağırdı.

Sigortalılar kazanıyor
Selamet Yazıcı, sigorta acentelerinin zorunlu deprem sigortasıyla ilgili performanslarının artmasını beklediklerini de söyleyerek, Şehirler Yarışıyor Sigortalılar Kazanıyor adıyla Türkiye çapında bir yarışma düzenleneceğini ve zorunlu deprem sigortası yaptırma konusunda başarılı şehirlere güvenli hayat parkı yapılacağını bildirdi. Yazıcı, Simav depremi gibi ciddi bir uyarıdan sonra, Kütahyanın en iyi artış oranını yakalayan il olmak için çaba sarf etmesini beklediklerini sözlerine ekledi.

 


2011 dünya devlerini bile vurdu
Seneye felaketlerle başlayan dünya, bugüne kadar Japonyada yaşanan deprem ve tsunami felaketiyle, Yeni Zelanda depremi ve Avustralyada meydana gelen sel olaylarıyla boğuştu. Ekonomi ve sigorta sektörünü yakından ilgilendiren bu olayların etkileri ve mali boyutları yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı.
Sigorta sektörünün dünya çapındaki güçlü oyuncuları ilk çeyrekte yaşanan katastrofik olaylardan en çok etkilenen şirketler arasında. 2011 yılında yaşanan tüm katastrofik olayların bugüne kadar, geçen seneye göre 3 kat artarak, toplamda 3 milyar 890 milyon dolara yaklaşan bir maliyete ulaştığı tahmin ediliyor. Geçen sene aynı dönemde bu rakam 1 milyar dolardı.

Dev reasürörler zararda
2011 yılının ilk çeyreğinde elde edilen sonuçlarla ilgili ilk açıklama sektörün en güçlü reasürörlerinden biri olan Munich Reden geldi. Şirketin 2011 yılı ilk çeyreği için açıkladığı rakamlar şöyle:

Net zarar: 1 milyar 367 milyon $
Faaliyet zararı: 1 milyar 997 milyon $

Munich Reden yapılan açıklamaya göre, başlangıç zarar tahminlerine bakıldığında 2 milyar dolardan fazla bir miktarın Japonyada yaşanan deprem ve tsunamiden oluşan kayıplar için ödendiği görülüyor. Munich Re reasürans biriminin CEOsu Torsten Jeworrek, Japonyada yaşanan felakete benzer olayların, profesyonel reasürörlerin yüksek miktarlardaki zararları kapatmada ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini belirtti. Munich Re Mali İşler Genel Müdürü Jörg Schneider ise 2011in ilk çeyreğini uzun zamandır karşılaştıkları en zor finansal yıl olarak tanımladı. Bu derece büyük kayıpların reasürans piyasasında normal bir durum olduğunu belirten Schneider, Yaşanan yıkıcı felaketlere rağmen, bu yıl sonunda hâlâ kâr yapabiliriz dedi. Zarar açıklayan bir diğer büyük oyuncu da Swiss Re. Şirketin yayınladığı raporlarına göre elde ettiği sonuçlar şöyle:

Grup net zararı: 665 milyon $
Faaliyet zararı: 619 milyon $
Hayat dışında faaliyet zarar: 1.233 milyon $

Dünyanın üçüncü büyük reasürans şirketi Hannover Renin ise ilk çeyrekte yaşanan katastrofik olaylardaki kaybı 850 milyon dolar civarında. Ancak şirket bu yüksek rakama rağmen, ilk çeyrekte elementer ve hayat & sağlık branşlarında kâr ettiğini açıkladı. Şirketin kâr edebilmesinin altında 150 ülkede varlığını sürdürmesi yatıyor. Hannover Re, elde ettiği sonuçlara göre bu yıl için tahmini net gelirini 965 milyon dolardan 742.5 milyon dolara indirdi.

AZ DA OLSA K R EDEN DE VAR
Allianz ilk çeyrekte 1,660 milyon euro faaliyet kârı açıkladı. Bu rakama göre grup, 2010daki 1,732 milyon dolarlık rakama göre yüzde 4.2 gerilemiş oldu. Elementer branşta diğer şirketler gibi etkilenen Allianz, Japonya, Yeni Zelanda ve Avustralyadaki olaylarda toplam 737 milyon euro harcadı. Sağlık ve hayat branşlarında elde edilen kârın beklentilere uygun olduğunu belirten şirket, bu sonuçların da geçen senenin gerisinde kaldığını açıkladı.

 

 

Şirketlerin performansı sadece rakamlarla ölçümlenmemeli
 
Çalışanların çoğunun kaderi aynıdır; zamanının çoğunu ofiste geçirip, ofis arkadaşlarını herkesten çok görmek. Bu kaçınılmaz gerçeğin farkında olan şirketler artık çalışanlarına sundukları ofis ortamına daha da önem vermeye başlıyor. İnsan kaynaklarına ve çalışanların memnuniyetine verilen önem de her geçen gün artıyor. Konuyla ilgili görüşlerini bildiren HDI Sigorta Genel Müdürü Enis Talaşman, 2011 yılı için koydukları rakamsal hedeflerinin yanı sıra çalışanlarına kendilerini geliştirebilecekleri olanakları sağlayan ve yaratıcılığa izin veren bir şirket sunmanın en büyük arzularından birisi olduğunu söyledi.
2011 yılına güçlü bir başlangıç yaptıklarını söyleyen HDI Sigorta Genel Müdürü Enis Talaşman, Mart sonu itibarıyla yüzde 27 oranında bir prim artış oranı gerçekleştirdiklerini söyledi. Nisan ayında ise bu artış oranının yüzde 44e yükseldiğini ifade eden Talaşman, Üstelik bu artışın yüzde 24ü otomotiv sigortalarından gelirken, oto dışı sigortalardaki artış oranımız yüzde 152 gibi büyük bir başarı oranında gerçekleşti dedi.

Yeniden yapılanıyor
 2011 yılı için belirledikleri üretim artışı ve kârlılıkla ilgili hedeflerine paralel olarak ilerlerken, şirketi de her alanda yeniden yapılandırmaya çalıştıklarını söyleyen Talaşman, bu çalışmalarını anlatırken şunları kaydetti:
İyi eğitimli, genç ve dinamik kadrolarla ekibimizi güçlendirdik. Şirket içinde, Finansal Sigortalar Direktörlüğü, Sportif Sigortalar Direktörlüğü, Kurumsal Sigortalar Direktörlüğü, Otomotiv Sektörü Pazarlama Direktörlüğü gibi yeni birimler oluşturduk. Türkiyenin genç ve dinamik bankalarından Anadolubank ve Aktifbankla işbirliğine girdik. Türkiyede ilk defa spor kulüpleriyle işbirliği yaparak GSSİGORTA HDI ve Bursasapor Sigorta HDI markalarını yarattık. Yine bu yıl içerisinde kabımıza sığmadığımız için Anadolu yakasında, TEMe cepheli 9 katlı modern ofisimize taşındık. Mayıs ayı içerisinde mevcut bölge müdürlüklerimize Samsun Bölge Müdürlüğümüzü ekledik.

 

Şehrini en güzel görüntüleyene Sompodan hediye
Sompo Japan Sigorta, Facebooktaki üyelerine özel ödüllü bir fotoğraf yarışması düzenliyor. 30 Mayıs30 Haziran arasındaki yarışmaya, yaşadığınız şehri anlatan bir fotoğraf çekerek katılabilirsiniz. Şehrini en güzel yansıttığını düşünen fotoğrafı çekip, bunu şirketin resmi Facebook sayfasından sunulan uygulamaya yükleyenleri sürpriz hediyeler bekliyor. Çektiğiniz fotoğraf beğenildiğinde, arkadaşlarınızı yarışmaya davet ettiğinizde ya da diğer fotoğraflara oy verdiğinizde puan kazanabilirsiniz.
Yarışmaya katılmak için Sompo Japan Sigortanın Facebook sayfasındaki uygulamasında, kendinizle ilgili bilgileri doldurup, çektiğiniz fotoğrafı yüklemeniz yeterli. Yarışmanın sonunda dereceye girenleri ise şu ödüller bekliyor: Birinciye HP Netbook, ikinciye Samsung fotoğraf makinası, üçüncüye ise Acil Sağlık ve Konut Eşya Planı Poliçeleri.

 


Tasarruf bilincinin artması bir kültür yaratma işidir
Türkiyede tasarruf bilincini arttırmak için neler yapılması gerektiği konusunda görüşlerini bildiren Finans Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Ajlan Sözütek, Finans Emeklilik olarak, tüm müşteri ve müşteri adaylarına yaptıkları iş dolayısıyla mümkün olduğunca bunun önemini anlattıklarını ifade etti. Sözütek, Ama tasarruf bilincinin yaygınlaşması, şirketlerin tek başına verecekleri bir çabayla istenen seviyelere ulaşabilecek bir husus değil. Bu topyekün bir algı, bir kültür yaratma işidir dedi.
Bugün Yurttaşlık Bilgisi derslerinde sigortaya da yer verilebileceğini belirten Sözütek bunların önemli gelişmeler olduğunu belirterek şöyle konuştu: Yurtdışında kişilerin sigorta algısını küçük yaşlarda edinmeye başladıklarını duyarız. Dolayısıyla bu öncelikle bir eğitim ve bilinç meselesi. Sadece reklam, tanıtımlarla ya da satış sırasında anlatmaya çalışmakla bu algıyı kamuoyuna istenen seviyelerde verebilmek mümkün değil.

 

 

Generaliden CEOlara sigorta

Generali Sigorta Kaza Sağlık Departmanı Müdürü Pınar Doğru, üst düzey yöneticilerin ve CEOların sorumluluğunu teminat altına alan Yönetici Sorumluluk poliçesinin önemini vurguladı. Doğru şu bilgileri verdi:
Şirket yöneticilerinin üstlendiği sorumluluklar yurtdışında çok kez dava konusu olabiliyor, Türkiye'de ise bu konu gündeme yeni geliyor. Değişen ve gelişen yasal düzenlemeler, şartlar ve şirketlerin yılsonu kârlılıklarına dair yükselen beklentiler, üst düzey yöneticilerin ve CEOların sorunluluğunu aynı oranda arttırıyor. Ayrıca, hukuki masraflar ve hukuki sürecin sonundaki tazminatı karşılamak üzere kurgulandı.

Ciddi riskler
Pınar Doğru, poliçenin hem çok ciddi risklerin altına imza atan görev başındaki yöneticileri hem de yönetimde olmayan hak sahiplerine bir nevi koruma altına aldığını belirterek, Poliçe sigortalı yöneticinin hatası ya da ihmali söz konusu olduğunda çalışmaya başlıyor. Bu noktada bu ihmal sonucu şirkete ve paralelinde hak sahiplerine de bir güvence olduğunu söyleyebiliriz diye konuştu.

Milliyet


Geri Dön