DASK nasıl alınır?
Sigorta şirketleri tarafından yapılan DASK, depremin sebep konutlarda sebep olduğu maddi ve manevi hasarlara karşı bir güvence niteliği taşıyor. Peki, DASK nasıl alınır? DASK almak için neler gerekli?
DASK nasıl alınır?
DASK; Zorunlu Deprem Sigortası, olası bir depremde konutları güvence altına almak için yapılıyor. Sigorta şirketleri tarafından yapılan DASK, depremin sebep konutlarda sebep olduğu maddi ve manevi hasarlara karşı bir güvence niteliği taşıyor.
Zorunlu deprem sigortasının süresi ise bir yıl. Sigortadan yararlanılabilmesi için bu süre dolduğunda her yıl sözleşmenin yenilenmesi gerekiyor.
DASK almak için, gerekli belgelerin temin edilmesi ve DASK poliçesi düzenleyen bir sigorta kurumuna gidilmesi gerekiyor. Ayrıca, DASK poliçe bedelinin de ödenmesi şart.
DASK sigortası için gerekli belgeler:
* Sigorta yaptıracak kimsenin adı, adresi, telefonu, cep telefonuna ilişkin bilgiler,
* Sigorta yaptıracak kimsenin vergi kimlik numarası ve T.C. kimlik numarası
* Sigorta yapılacak yerin açık adresi
* Sigorta yapılacak yerin tapu bilgileri
* Sigorta yapılacak yerin binanın inşa yılı
* Sigorta yapılacak yerin binanın yapı tarzı
* Sigorta yapılacak yerin binanın toplam kat sayısı
* Sigorta yapılacak yerin binanın hasar durumu
* Sigorta yapılacak yerin meskenin brüt yüzölçümü
* Sigorta yapılacak yerin meskenin kullanım şekli
Yukarıda belirtilen belgelerle size en yakın sigorta acentasına başvuruda bulunduğunuz takdirde yapmanız gereken bir de DASK sigortası için gereken bedeli ödemek.
Yıllık olarak düzenlenen DASK sigortası için, ödenmesi gereken bedel, konutunuzun bulunduğu deprem bölgesine ve konutun bulunduğu yapının yapısal özelliklerine göre belirleniyor.