22 / 11 / 2024
fuzul

Dedeman, Smart by Dedeman yatırımlarına devam edecek!

Dedeman, Smart by Dedeman yatırımlarına devam edecek!

İlk akıllı konsept otelini yaklaşık 13 milyon dolarlık bir yatırım maliyeti ile Nisan 2019'da İstanbul-Şişli'de açmayı planlayan Dedeman Grubu, büyük şehirlerde Smart by Dedeman yatırımlarına devam edecek. 





Günümüzde Y kuşağı, hemen her alanda olduğu gibi seyahat anlayışında ve otelcilik sektöründe de beklentileri değiştiriyor. Sektör oyuncuları ise bu değişimleri göz önünde bulundurarak, rekabet güçlerini korumak ve değer yaratabilmek için finansal yapılanmadan bilişim alanındaki yeniliklere kadar farklı alanlarda etkinliklerini artırma yoluna gidiyor. Dedeman Grubu, Y kuşağının beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamak için yakın zamanda Smart By Dedeman Otel isimli yeni bir otel markası oluşturdu. Grup, ilk akıllı (smart) konsept otelini Nisan 2019’da İstanbul-Şişli’de açmayı planlıyor.

Fortune Turkey’den Begüm Nur Alkış’ın haberine göre; Akıllı otel konseptini, otelciliğin Starbucks’ı olarak tarif eden Dedeman Turizm Yönetimi A.Ş. Genel Müdürü Emrullah Akçakaya, “Nasıl ki Starbucks’a gidip omlet isteyemeyeceğiniz gibi akıllı otellerde de sabah kahvaltıda sunulan nitelikli ama sınırlı opsiyonların haricinde başka seçenekler olmayacak. Yeni nesil, lüks için çok para harcamak istemiyor. Nitelikli ve ekonomik hizmet almak istiyor. Ekonomik ama kaliteli otelleri tercih edip, parasının geri kalanı ile bulundukları şehirleri keşfetmeyi ve yemek kültürlerini deneyimlemeyi istiyor” diyor.

Akçakaya ile 20 milyon dolar yatırımla 2017 yılında hizmete açılan beş yıldızlı Dedeman Tokat otelinde bir araya gelerek yakın zamanda hayata geçirilmesi planlanan Smart By Dedeman Otel ile ilgili detaylan konuştuk. Akçakaya, konuklarına orta segment otellerden daha avantajlı bütçe olanağı sunacak Smart by Dedeman projesinin Şişli’deki ilk otel yatırım maliyetinin yaklaşık 13 milyon doları bulacağını söylüyor. Teknolojinin her alanda yoğun olarak kullanılacağı akıllı otellerde daha az ama nitelikli ürünler ağırlık kazanıyor. Akçakaya, “Dedeman’ın Anadolu’daki otellerinde ortalama kalış süresi 1,3 gün. Bir gün kalan birinin kıyafetleri için beş kapılı bir gardırop yapmaya gerek kalmıyor. Kahvaltıda oteller 100 çeşit ürün seçeneği sunuyor ama müşteri ortalama 4-5 ürünü tabağına alıyor. Operasyon maliyetleri azalırken daha nitelikli ve sağlıklı ürünler tercih ediliyor” diyor. Büyüme planları arasında, 2019’da büyük şehirlerde Smart by Dedeman yatırımlarına devam etmek bulunuyor. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde şu an 17 olan mevcut otel sayısını 50’ye çıkarmak hedefleniyor. 


Geri Dön