Kaya Otelleri, 2020’de yatırımlarına devam edecek!
Kaya Otelleri, 2020’de Türkiye’nin ve dünyanın önemli kentlerinde otel yatırımlarına devam edecek. Ayrıca dijitalleşme en önemli gündem maddeleri olacak.
Kaya Turizm Grubu 2019’da gelirlerini yüzde 35 artırdı. Bu performansı “Kaya Palazzo Resort & Casino Girne”nin ilk yılı olması ve hizmet veren diğer 11 tesislerinin de doluluk ve averaj fiyatlarının artması sayesinde gerçekleştirdiler. Forbes'te yer alan habere göre, üstelik çalışan sayıları da yüzde 15 artarak 4 bin 500’e çıktı. Kaya Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Doruk Kaya 2020’yi daha büyük beklentilerle karşıladıklarını söylüyor ve grup olarak belirledikleri hedeflerin üzerine çıkacaklarını öngörüyor. Kış sporları, deniz, golf, kongre, termal gibi turizmin neredeyse her alanında faaliyet gösteren Kaya Holding’in toplam 13 oteli var. 2020’de bu sayıyı artırmayı planlıyorlar. Kaya Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Doruk Kaya, bu noktada stratejilerinin satın alma ve işletme modeli olacağını söylüyor. “Kaya ve Palazzo Luxury Collection konseptleriyle Türkiye’deki ve dünyadaki önemli destinasyonlardaki gücümüzü artırmayı hedefliyoruz” diyor. New York, Londra, Milano başta olmak üzere dünyanın en önemli kentlerinde yatırım imkanlarını araştırıyorlar. Kaya, Türkiye’de ise önümüzdeki dönemde yatırım yapmayı planladıkları başlıca lokasyonlar olarak İstanbul Boğaz Hattı’nı, Bodrum’u ve Çeşme’yi işaret ediyor.
Türkiye ilk turizm devrimini 1980’lerde Turgut Özal’ın açtığı devlet arazilerinin sektöre tahsis edilmesiyle yaşadı. Sonrasında gerçekleştirilen alt ve üst yapı yatırımlarıyla Türkiye, dünyaya örnek bir model haline geldi. Doruk Kaya sektörün şu anda ikinci bir devrime ihtiyaç duyduğunu ifade ediyor: “Dijital Devrim”. Tüm sektörlerde olduğu gibi turizmde de online ve mobil teknolojiler yaygınlaşmaya devam edecek. Dijitalleşen dünyada artık doğru hedef kitleye ulaşmak daha kolay. Kaya’ya göre tüm pazarlama faaliyetlerini dijital dünya üzerinden yürüten, müşterilerine daha kolay satın alma imkanları sunan, misafirlerinin hem fiziksel hem online deneyimlerini dijitalleştiren oteller rekabette farklılaşacak.
Öte yandan dünyada gastronomi amacıyla seyahat edenlerin ciddi oranda arttığını belirten Doruk Kaya zaten yüksek potansiyele sahip Türkiye’nin bu pastadan pay almasını önemli bir fırsat olarak görüyor. Bu alanda özellikle dijital dünyadaki tanıtım faaliyetlerinin artırılması gerektiğini düşünüyor. •
Doruk Kaya, Türkiye’nin hizmet, fiyat ve kalite açısından dünyanın en rekabetçi turizm ülkesi olduğunu, geçen yıllarda direkt uçuş sayılarının artırılması, Kültüç ve Turizm Bakanlığı tarafından yürütülen reklam/tanıtım faaliyetleri gibi doğru adımların olumlu bir gelecek vadettiğini düşünüyor. Bunlara ek olarak her bölgenin ihtiyacının belirlenmesi ve renovasyon dışında ilave yatak izni verilmemesi gerektiğini düşünüyor. Ayrıca tarifeli seferlerle misafirlerin seyahat olanaklarının çeşitlendirilmesini öneriyor. “Turizm gelirleri üzerinden alınması planlanan tanıtım fonu ve ilave vergilerin, havayollarının desteklenmesi şeklinde kullanılması, tarifeli seferlerin artırılmasını sağlayabilir” diyor ve ekliyor: “Bu yolla Türk turizmi tıpkı Ispanya’da olduğu gibi paket tur ve münferit seyahatle gelen misafir dengesini kurarken katma değerini hızla artırabilir.”