12 / 09 / 2024

Desa Londra'da üç mağaza açıyor

Desa Londra'da üç mağaza açıyor

Desa, 2010 sonbaharına kadar Londra merkezde üç mağaza açmaya hazırlanıyor



Türkiye'nin önde gelen deri ve moda markası Desa yurtdışında İngiltere'de büyüyor. Londra'nın en modern alışveriş merkezi (AVM) Westfield'de 1 milyon dolar yatırımla mağaza açan Desa, 2010 sonbaharına kadar Londra merkezde üç mağaza daha açmaya hazırlanıyor. Toplam 2 milyon dolar yatırımla açılacak yeni mağazalar ile Londra'yı dört koldan saracaklarını belirten Desa Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, "Böylece Londra'daki yatırımlarımız toplamda 3 milyon dolara çıkacak. Girdiğimiz pazarda gerçek anlamda ağırlık ve bilinirlik kazanmak için bir tek mağaza ile yetinmiyoruz" diye konuştu.
Üçü de Londra merkezde olacak mağazalardan biri, New Bond'un devamında yer alan önemli alışveriş caddelerinden South Malton'da hizmete girecek.

Krizde gelen başarı
Westfield'deki mağazanın birinci yılını bitirdiğini anımsatan Melih Çelet şunları söyledi: "Kriz yılında açılan bir AVM ve mağaza. Yatırımcı da krize rastladı. İngiltere de krize fena yakalanmıştı. Fakat biz şeytanın bacağını kırdık. Gayet iyi gidiyor. İnsan kaynağında bir sıkıntı var. Bizdeki bilgiden görgüden çok farklı bir kültür. Şimdi o da halloluyor."

Tanıtım atağına geçiyor
Bir pazarda güç sahibi olmak için yapılacak reklam, tanıtım ve halkla ilişkiler maliyetlerinin mağaza sayısı arttıkça daha kaldırılabilir olduğuna işaret eden Çelet, "Bir ya da 5 fark etmez aynı altyapı bedelini harcıyorsun. Tek mağaza için yapılan tanıtım pahalı. Ne kadar çok olsa o kadara bölünüyor" dedi.
Londra'da sezon başlarında düzenledikleri defilelerin de büyük ilgi gördüğünü belirten Çelet şöyle konuştu: "Defilelerimizi ayakta izliyor insanlar, salonlar hınca hınç doluyor Çok pozitif görüşler alıyoruz. Mağazamıza devamlı gelen bir müşteri kitlesi de oluştu. Koleksiyonu takip eden, `internet sitenizi niye yenilemediniz' diye mail atan müdavimlerimiz var. Gelip bir kere de 5.000n sterlin harcayıp bütün koleksiyonu alıp gidenler de oluyor."
Romanya, Bulgaristan gibi gelişmekte olan ülkelerden ziyade moda merkezi ülkelere odaklandıklarını anlatan Çelet, Türk ve dünya perakendecilerinden sürekli Paris, Hong Kong gibi şehirlerin işaret edildiğini söyledi.

Cidde'de mağaza açtı
 İngiltere'den sonra hangi pazar olacağına henüz karar vermediklerini belirten Desa'nın patronu Melih Çelet şu açıklamayı yaptı:
"Bundan sonra sıra neresi deseler bilmiyorum. Çok emek ve zaman isteyen bir iş bu. Gidip bir mağaza açmakla olmuyor. Varlığı kanıtlamak için belli bir büyüklüğe gelmek şart. Azerbeycan, Kazakistan büyüyor; yadsınamaz pazarlar. Alışkanlık ve talepleri Avrupa'ya benzemeye başladı. Suriye bilinmezliklerle dolu bir pazar ama bizim 30 yıl öncemizi yaşıyorlar. Kuzey Irak doğru bir pazar olabilir. Teklifler geliyor, değerlendireceğiz. Öte yandan geçtiğimiz günlerde Suudi Arabistan Cidde'de franchis mağazamız da açıldı." Melih Çelet, şu anda Türkiye'de 64 mağazaları olduğunu, Desa'nın, iki yılda 100 mağazaya ulaşmayı hedeflediğini söyledi. (Radikal)

`İngilizler markamızı kolay telaffuz ediyor'
Zara, Caractere ve Maska gibi markalarda çalıştıktan sonra Desa'nın deriden hazır giyim markasına dönüşmesinde koleksiyonlarıyla önemli bir rol oynayan tasarımcı Fred Tutino, "İki yıl önce başlayan maceramız müşhiş bir keyifle sürüyor. İngiltere'de Desa'nın kendi kitlesi oluştu. Markanın ismi kolay telaffuz ediliyor, akılda kalıyor. Sürekli ziyaret eden, yeni ürünleri heyecanla bekleyen, ilgilerini cömertçe gösterenler cesaret veriyor" dedi.

Hazır giyimin payı yüzde 20
Desa'nın, iki yıldır hazırladığı hazır giyim koleksiyonu perakende satışlarında yüzde 10 pay alıyor. Şu anda 10 mağazada satılan hazır giyim koleksiyonunun 20 mağazada sunulmasıyla ciro içindeki payınını da artacağı hesaplanıyor.
Radikal


Geri Dön