Diyarbakır-Mazıdağı Demiryolu ihalesine ilişkin 4 soru mecliste!
CDD'nin Diyarbakır-Mazıdağı Demiryolu İltisak Hattı Yapım İşi için yaptığı ihale meclis gündemine taşındı. CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, konuya ilişkin soru önergesi hazırladı...
CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, TCDD'nin Diyarbakır-Mazıdağı Demiryolu İltisak Hattı Yapım İşi için yaptığı ihaleye ilişkin soru önergesi hazırladı. Tarhan sorularını Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'a sordu.
Tarhan önergesinde "TCDD’nin ‘Diyarbakır-Mazıdağı (Mardin) Demiryolu İltisak Hattı Yapım İşi’ başlığıyla çıktığı ihale, Mazıdağı’ndaki entegre gübre tesisine özel 53 kilometrelik demiryolu hattının yapımını kapsamaktadır. Uzunluğu 53.8 km olan demiryolunun yaklaşık maliyeti 384 milyon 733 bin TL olarak duyurulmuş. Eylül sonundaki ihalede en düşük teklif, ‘380 milyon 615 bin TL’ ile Ederay-İmaj- Metaleks ortaklığından gelmiş. Bu teklifi, 489 milyon 637 milyon TL ile Cengiz İnşaat izlemiştir. Bir ay süren değerlendirme sonrasında, en düşük teklif geçersiz bulunarak elenmiş. TCDD, en düşük tekliften 109 milyon TL daha pahalı teklif veren Cengiz İnşaat’ı geçen hafta sözleşme imzalamaya çağırmıştır." dedi.
İhale kanununa göre; kamu kurumlarının çıkarları korunarak, az amliyetli, tarafsız ve adil bir biçimde yapılması gerekmekte olduğunu belirten Tarhan "Tesise özel demiryolunun yapım ihalesine Cengiz Holding de katılmış olması kamuoyunda tartışma konusu olmuştur." diyerek bu çerçevede 4 soru sordu.
Tarhan'ın soruları
1) Hangi gerekçelerle Cengiz İnşaatın teklifi kabul edilmiştir?
2) Cengiz İnşaat’tan daha az tekliflerde bulunan inşaat firmaları neden değerlendirilmemiştir?
3) En çok zarar eden kamu kurumlardan birisi olan Ulaştırma Bakanlığı’nın tasarruf yapması gerekirken, ihalenin 109 milyon daha fazla teklif veren Cengiz İnşaat’a kalmasının nedenleri nelerdir?
4) Ederay-İmaj Meteleks ortaklığına daha önce Bakanlığınızca verilmiş ihale bulunmakta mıdır?