26 / 11 / 2024

Donat Mobilya her ülkeye ayrı mobilya tasarladı

Donat Mobilya her ülkeye ayrı mobilya tasarladı

İstanbul İhracatçı Birlikleri'nden '2008 Yılı İhracat Ödülü' alan mobilya markası Donat Collection hedef büyüttü




Geçen yıl odaklandığı İran ve Belçika pazarlarında gerçekleştirdiği atılımlarla ihracatını yüzde 40 artıran Donat Mobilya, 3 milyon 259 bin dolarlık ihracat rakamına ulaştı. Bursa İnegöl'de faaliyet gösteren şirketin yeni hedefi Hindistan ve Güney Afrika. İlk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre ihracatta yüzde 58'lik büyümeyi gerçekleştiren şirket, bu yıl sonunda ihracatı geçen yıla göre yüzde 38 artırarak 4,5 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.

Donat Mobilya genel müdür yardımcısı Abdullah Boztepe, AB ülkelerinin krizden etkilenmesine rağmen üretim ve istihdama yönelik yatırım ile ihracatta herhangi bir düşüş yaşamadıklarını aktardı. Boztepe, geçen yıl özellikle Belçika'da kurulan pazarlama şirketi ile İran'daki teşhir mağazalarının ciddi başarı elde ettiğini kaydetti. Boztepe, "İhracat yaptığımız Ortadoğu ülkeleri ile önemli ticari ortaklıklar ve satış noktaları sağladık. Tahran'da 6 bin metrekarelik bir teşhir mağazası açtık." dedi. Belçika'da Donat Euro adıyla bir ortak pazarlama şirketi kuran firma, buradan Avrupalı tüketicilere yönelik çalışmalar yürütüyor. Şirketin yurtiçinde de 708 satış noktası bulunuyor. Abdullah Boztepe, büyüme stratejisini 'küresel düşün, yerel davran' olarak belirlediklerini ifade ederken, Genel Müdür İrfan Aydınlı ise her ülkenin beğenisine uygun üretime yöneldiklerini açıkladı. Örneğin, Yunanistan'da koltuk minderlerinin çıkarılması istenirken, Alman ve İranlıların talebi bunun tam tersi. Ortadoğu ülkelerinde canlı, janjanlı renkler tutulurken, Fransa'da evler çok küçük olduğu için 4 kapılı yatak odaları tercih ediliyor. Bu eğilimleri dikkate alan şirket, ülkelere gönderdiği katalogları taleplere göre hazırlıyor ve ürünlerin tasarımını buna göre yapıyor.
Yetkin BİLGİN/Zaman


Geri Dön