22 / 11 / 2024
fuzul

Dünyanın en eski ikinci metrosu Tünel, 139. yaşını kutluyor!

Dünyanın en eski ikinci metrosu Tünel, 139. yaşını kutluyor!

Londra metrosundan (1863) on iki yıl sonra 17 Ocak 1875 hizmete giren ve dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, bu yıl 139. yaşını kutluyor. Kutlama nedeniyle karanfillerle gelin gibi süslenen Tünel, yolcuları müzik resitali ile karşıladı...





Karaköy ile Beyoğlu arasında çalışan ve dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, 139. yaşını kutluyor. 


Londra metrosundan (1863) on iki yıl sonra 17 Ocak 1875 hizmete giren ve dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, bu yıl 139. yaşını kutluyor. Kutlama nedeniyle karanfillerle gelin gibi süslenen Tünel, yolcuları müzik resitali ile karşıladı. Çeşitli müzisyenler eşliğinde gün boyu yolculara müzik ziyafeti devam edecek.


17 Ocak 1875 tarihinde, yerli ve yabancı çok sayıda seçkin davetlinin katıldığı törenle hizmete açılan ahşap vagonlu ve buharlı Tünel, 1971 yılında elektrikli hale getirildi. Karaköy ile Beyoğlu arasındaki 573 metrelik mesafeyi 90 saniyede alan Tünel, günde ortalama 200 sefer yaparak 12 bin dolayında yolcu taşıyor. Tünel, Galata köprüsüne 140, Haliç’e 90, Galata Mevlevihanesi’ne 70 metre mesafede bulunuyor. Ayrıca Tünel, Karaköy’den deniz taşımacılığıyla gelen yolcuları nostaljik tramvay ve metro ile Taksim’e kadar ulaştıran özelliği ile de entegre toplu ulaşımının ilk örneklerinden.


Baraçlı: “Tünel ülkemizin de en değerli markalarından"


İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, 139. yaş günü dolayısıyla Tünel’i ziyaret eden ilköğretim öğrencileri ile bir araya gelerek, çocuklara Tünel’in tarihi ile ilgili bilgiler verdi. Baraçlı, ardından da çocuklar ile birlikte Tünel’de yolculuk yaparak fotoğraf çektirdi. 139. yaşını kutlayan Tünel ile ilgili bir açıklama yapan Hayri Baraçlı, “Dünyanın en eski ikinci metrosunun İstanbul’da olması gerçekten gurur verici. Tünel sadece İstanbul’un değil ülkemizin de en değerli markalarından bir tanesi. İETT olarak bu markayı yaşatabilmek ve Tünel’in tarihi dokusunu özenle koruyabilmek bizim için hizmet kalitesi kadar önemli. O nedenle Tünel’i günlük, haftalık, aylık ve yıllık bakımlardan geçiriyor, bu köklü tarihi gelecek nesillere miras bırakabilmek için ne gerekiyorsa yapmaya çalışıyoruz.” dedi.


Baraçlı, 1800’lü yıllardan beri toplu ulaşım planlamacıları ve uzmanları için entegre toplu ulaşımın ilk türlerinden biri olarak Tünel’in özel bir yere sahip olduğunu belirtti. Baraçlı, “İstanbul’daki Taksim ve Kabataş Füniküler sistemi Tünel’in yapımından tam 130 yıl sonra Tünel’den esinlenerek yapılmıştır. Bu özellikleri nedeniyle hem ulaşım hem de nostaljik anlamda Tünel’in değeri İstanbul için hiçbir zaman eksilmeyecektir.” diye konuştu.


Bugün


Geri Dön