23 / 11 / 2024
fuzul

Dünyanın en eski ikinci metrosu 139 yaşında!

Dünyanın en eski ikinci metrosu 139 yaşında!

Londra metrosundan 12 yıl sonra hizmete giren ve dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, zamana meydan okuyor. 139. yaşı dolayısıyla karanfillerle gelin gibi süslenen Tünel, yolcularına sürpriz yaptı...




Londra metrosundan 12 yıl sonra hizmete giren ve dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, zamana meydan okuyor. 139. yaşı dolayısıyla karanfillerle gelin gibi süslenen Tünel, yolcularına sürpriz yaptı.


Karaköy ile Beyoğlu arasında çalışan ve dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, bu yıl 139. yılını kutluyor. Çeşitli müzisyenler eşliğinde gün boyu süren müzik ziyafeti yolculara keyifli dakikalar yaşattı. 17 Ocak 1875 tarihinde, yerli ve yabancı çok sayıda seçkin davetlinin katıldığı törenle hizmete açılan ahşap vagonlu ve buharlı Tünel, 1971 yılında elektrikli hale getirildi. Karaköy ile Beyoğlu arasındaki 573 metrelik mesafeyi 90 saniyede alan Tünel, günde ortalama 200 sefer yaparak 12 bin dolayında yolcu taşıyor. 


EN DEĞERLİ MARKALARDAN


İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, 139. yaş günü dolayısıyla Tünel’i ziyaret eden ilköğretim öğrencileriyle bir araya gelerek, çocuklara Tünel’in tarihiyle ilgili bilgi verdi. Ardından da çocuklarla birlikte Tünel’de yolculuk yaparak fotoğraf çektirdi. 139. yaşını kutlayan Tünel’le ilgili bir açıklama da yapan İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı; “Dünyanın en eski ikinci metrosunun İstanbul’da olması gerçekten gurur verici. Tünel sadece İstanbul’un değil ülkemizin de en değerli markalarından bir tanesi. Tünel’i günlük, haftalık, aylık ve yıllık bakımlardan geçiriyor, bu köklü tarihi gelecek nesillere miras bırakabilmek için ne gerekiyorsa yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu. 


HİÇBİR ZAMAN ESKİMEYECEK 


Karaköy’den deniz taşımacılığıyla gelen yolcuyu Tünel’den nostaljik tramvay ve metroyla Taksim’e kadar ulaştırdıklarını ifade eden Baraçlı, 1800’lü yıllardan beri toplu ulaşım planlamacıları ve uzmanları için entegre toplu ulaşımın ilk türlerinden biri olarak Tünel’in özel bir yere sahip olduğunu belirtti. Baraçlı; “Tünel’in yapımından tam 130 yıl sonra Tünel’den esinlenerek yapıldı. Bu özellikleri nedeniyle hem ulaşım hem de nostaljik anlamda Tünel’in değeri İstanbul için hiçbir zaman eksilmeyecek” diye konuştu. 


Akşam Gazetesi


Geri Dön