28 / 04 / 2024

e-Tapu anket uygulamasıyla vatandaşın memnuniyeti ölçülecek!

e-Tapu anket uygulamasıyla vatandaşın memnuniyeti ölçülecek!

Vatandaşların Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü personelinin verdiği hizmetten memnun kalıp kalmadığı, "e-Tapu anket" uygulamasıyla takip ediliyor.



Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü personelinin verdiği hizmetten vatandaşların memnun kalıp kalmadığı, "e-Tapu anket" uygulamasıyla takip ediliyor.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Türkiye genelindeki tüm tapu işlemleri, kamuda bir ilk olan "iş zekası platformu" ile anında izlenirken, günlük, yıllık şeklinde il ya da ilçe bazında her bilgiye de anında ulaşılıyor.

Saniyede 1, yılda 8 milyonun üzerinde tapu işlemi gerçekleştirilen Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünde, bilişim altyapısıyla vatandaşlara daha şeffaf, hızlı ve kaliteli hizmet vermek için 2 ay önce "e-Tapu anket" uygulaması başlatıldı.

"Ölçülemeyen şey yönetilemez" ilkesiyle çalışılan kurumda, bu uygulama sayesinde bilgilerden elde edilen veriler, hizmet kalitesini geliştirmek için kullanılacak.

- "Memnuniyet" anketi

Daha iyi yönetim için vatandaş memnuniyetini ölçmeye önem verilirken, vatandaşlar söz konusu uygulamayla e-Devlet üzerinden "memnuniyet" anketine katılabiliyor.

Buna göre, e-Devlet'ten tüm tapu müdürlüklerinde vatandaşa verilen hizmetler, "e-Tapu anket" uygulamasıyla takip edilecek.

Uygulama kapsamında herhangi bir tapu işleminin ardından işlem yapanlara, e-Devlet üzerinden "SMS" yoluyla ulaşılıyor. Vatandaşlar işlemleri yapıldıktan sonra ankete katılarak, 4 soruda kendisine verilen hizmetin kalitesini değerlendiriyor. Tapu personelinin hizmet kalitesi, vatandaşlar tarafından "e-Tapu anket" uygulamasıyla puanlanıyor.

Hizmet alan vatandaşların doldurduğu anketin sonuçları da iş zekası platformuna aktarılarak, sürekli gelişme ve yenilenme için rehber oluşturmak amacıyla kullanılacak.


Geri Dön