22 / 12 / 2024

Eataly, ikinci şubesini Bağdat Caddesi’nde açıyor!

Eataly, ikinci şubesini Bağdat Caddesi’nde açıyor!

İtalyan mutfağının Türkiye’deki temsilcisi Eataly, İstanbul Zorlu Center’dan sonra ikinci şubesini Bağdat Caddesi’nde açıyor. Dünyada 30 şubesi bulunan restoran zinciri 2013 yılında Türkiye pazarına girdi.



İtalyan mutfağının Türkiye’deki temsilcisi Eataly, İstanbul Zorlu Center’dan sonra ikinci şubesini Bağdat Caddesi’nde açıyor. Dünyada 30 şubesi bulunan restoran zinciri 2013 yılında Türkiye pazarına girdi.


Eataly Genel Müdürü Osman Cenk Akın, 2017’nin eylül ayında Bağdat Caddesi’nde ikinci mağazalarını açacaklarını ve yeni mağaza için 5.2 milyon TL’lik yatırım yapacaklarını söyledi.


İstanbul Anadolu Yakası’nda oturanların kendilerinden sürekli talepte bulunduğunu belirten Akın, “Suadiye’de 1.200 metrekarelik alanda hizmet vereceğiz. Bu alanı kısa sürede 1.500 metrekareye çıkaracağız. 85 kişiyi istihdam edeceğimiz yeni restorantımızda 20 milyon TL’lik ciro hedefliyoruz” dedi.


Kahvaltıda caz


Akın, Eataly’yi Türk tüketicisi için cazip hale getirmek için çalıştıklarını dile getirerek, “İtalyan kimliğimiz bizim için çok önemli. Ondan vazgeçmeden yerel müşteriyi kendimize yakın hissettirmek birinci hedefimiz. Geçen üç yılda Türk müşterisini daha yakından tanıma şansımız oldu. Onların ihtiyaçlarına en doğru şekilde cevap verdik. Bu sayede bugün Zorlu Center’ın ekim ayındaki toplam yeme içme cirosunun yüzde 24.5’luk payına sahibiz. AVM’ye gelenlerin yüzde 10’u Eataly’ye uğramadan çıkmıyor. Haftasonu canlı müzik, kahvaltıda caz, sergi gibi aktivitelerle de Eataly’ye heyecan ve enerji kattık. 2016 yılını 37 milyon TL ciro ile kapatmayı öngörüyoruz. 2017 yılında Zorlu Center hedefimiz ise 42 milyon TL ciro olacak” diye konuştu.



Ülkeye yatırıma devam ediyoruz


Ekonomiyi de değerlendiren Osman Cenk Akın, şunları söyledi: “2016 ülkemiz için zor bir yıldı. Yeme içme sektörüyle paralel olarak restoran kanalı geçen yıla göre yüzde 7 küçüldü. Biz ise ciromuzu geçen yıla göre yüzde 6 artırdık. Gelen turist sayısında azalma oldu. Müşterilerimizin yüzde 10’u turistken bu yüzde 3’e düştü. Yazlık konsepette Göcek’te bir restoran düşündük ancak şimdilik planımızı değiştirdik. Ama İstanbul’daki yeni projemizle ülkeye yatırım yapmaya devam ediyoruz.”

 

Milliyet


Geri Dön