Yapı kullanım izni, binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını belirten,ruhsat bilgilerini, tapu kaydını, numaralarını, metrekarelerini, mal sahiplerini gösteren düzenlenen bir belgedir.Peki,yapı kullanma izin belgesini kim verir?
Yeni yapılan yapıların oturma izni alabilmesinde yapıların imar planına ve projesine uygun yapılması şartı aranıyor.Peki,yapı kullanma izin belgesi nedir?Yapı kullanma izin belgesi nasıl çıkarılır?
İnşaat çalışmaları tamamlanan yeni yapı için yapı kullanma izin belgesinin alınması gerekiyor. Peki, yapı kullanma izin belgesi nedir? Yapı kullanma izin belgesi ne işe yarar?
Apartman kanununa göre bir binada sekiz ya da sekizden fazla bağımsız bölüm olduğu takdirde, söz konusu apartmanda yönetimin oluşturulması zorunlu kılınıyor.Apartmanda yönetim nasıl kurulur?
Bir apartmanın yöneticisinin belirli hakları ve görevleri bulunuyor.Peki, bir apartmanda yönetici istifası nasıl olur?Apartman yöneticisi hakları ve görevleri nelerdir? İşte,apartman yönetimi istifası...
Birden fazla konut bloğunu içinde barındıran konut siteleri yöneticiler tarafından yönetiliyor. Yöneticilerin kat malikleri kurulu toplantısı düzenleme yetkisi oluyor.Peki,site toplantısı nasıl duyurulur?
Kat Malikleri toplantısının yapılabilmesi için ilk olarak apartman yöneticisinin toplantı çağrısında bulunması gerekiyor. Yapılan bu çağrı ile belirlenen gün, saat ve yerde toplantı yapılıyor.Apartman toplantısı nasıl duyurulur?
Bir binada yer alan bağımsız bölümler üzerinde kurulan mülkiyet hakkına "kat mülkiyeti hakkı" deniyor. Peki kat mülkiyeti nasıl kurulur? Kat mülkiyeti için gerekli belgeler nelerdir?
İnşaatına başlanmamış ya da yeni başlanmış bir bina için tapu dairesinden alınan belge olan "Kat İrtifakı", konut alırken dikkat edilmesi gereken önemli konuların başında geliyor.Peki,kat irtifakı nasıl yapılır?
Emlak vergileri Türkiye sınırları içerisinde yer alan bazı arsa,arazi ve binalar için ödeniyor.Emlak vergisini ödemekle yükümlü kişi, gayrimenkulün sahibi oluyor.Peki, emlak vergimi nereye ödeyebilirim?
Emlak Vergisi Kanunu'nda geliri olmayan tek mesken sahipleri için bazı muafiyet ve istisnalar var. Bu sayede daha düşük ödenmesi ya da hiç emlak vergisi ödenmemesi söz konusu olabiliyor.Peki,hangi durumlarda emlak vergisi beyannamesi verilir?
Arazi, arsa ve bina gibi taşınmazlara sahip kimseler emlak vergisi ödemekle yükümlüdürler. Satın alınan gayrimenkuller için emlak vergisi beyannamesi hangi ayda verilir?İlk yıl emlak vergisi ödenir mi?
Tek meskene sahip bazı taşınmaz mal sahipleri söz konusu vergi ödemelerinden muaf tutuluyor. Peki konut emlak vergisi muafiyet şartları nelerdir? Emlak vergisi muafiyetinden yararlanmak için ne yapılır?
Evde bulunan her bir oda, banyo, mutfak ve balkonun sıvaları da çıkmış olarak hesaplanan süpürülebilir, yürünebilir alanı evlerde net metrekare nedir? sorusuna cevap olarak gösteriliyor...
İmar Kanunu gereğince, ruhsatsız olarak yapılabilecek yapılar hariç, tüm bina inşaatlarında belediyeden veya valiliklerden ruhsat alınması gerekiyor. Peki inşaat ruhsatı nasıl alınır? İşte inşaat ruhsatı alma işlemleri..
Tapuda hibe, herhangi bir bedel veya karşılık olmaksızın, bir malın mülkiyetinin başkasına verilmesi işlemi olarak karşımıza çıkıyor. Hibe harç oranı her yıl yeniden belirleniyor.Tapuda hibe nasıl yapılır?
Tapu dairesinde gerçekleşen taşınmaz mülkiyeti devir işlemleri bir bedel karşılığında olabildiği gibi, bir bedel almaksızın da yapılabiliyor. Bu tür devir işlemine tapu bağışı (hibesi) deniyor. Peki, tapu bağış harcı 2015 ne kadar?
Tapu müdürlüklerinde gerçekleşen alım satım işlemleri için hem alıcının hem satıcının tapu satış harcı ödemesi gerekiyor. Tarafların ödemeleri gereken tapu alım satım harcı oranı 2015 nasıl hesaplanır?
Tapuda yapılacak işlemlerin gerçekleşmesi için tarafların istenen belgeler ile birlikte başvurularını yapmaları gerekiyor. Peki, gayrimenkul alım satım işleminde tapu dairesinde istenen evraklar nelerdir? Alıcı tapu işlemleri için nasıl randevu alır?