Ege Bölgesi 'nde son 10 yılda 2 bin 135 kilometre bölünmüş yol yapıldı!
Ege Bölgesinde son 10 yılda yapılan bölünmüş yolların uzunluğu 2 bin 135 kilometreyi geçti. Bölünmüş yolların 8 Ege ilindeki toplam uzunluğu ise 3 bin 7 kilometreye ulaştı
Ege Bölgesinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından son 10 yılda yapılan bölünmüş yolların uzunluğu 2 bin 135 kilometreyi geçti. Yakıt ve zamandan tasarruf sağlayan, trafik kazalarında can ve mal kayıplarını önemli ölçüde düşüren bölünmüş yolların 8 Ege ilindeki toplam uzunluğu ise 3 bin 7 kilometreye ulaştı.
Yıldırım faktörü
Cumhuriyet tarihinin en uzun süre görev yapan Ulaştırma Bakanı olan Binali Yıldırım'ın 11 yıllık bakanlığında Ege Bölgesi'ndeki bölünmüş yolların uzunluğu 843,1 km'den 3 bin 7 kilometreye çıktı. Yeni Asır'ın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın 2014 yılı bütçesinden derlediği bilgilere göre, 1 Ocak 2003- 31 Ekim 2013 tarihleri arasında İzmir, Manisa, Aydın, Denizli, Uşak, Muğla, Balıkesir ve Çanakkale'de 2 bin 135 kilometre bölünmüş yol tamamlanarak hizmete açıldı. Bakanlık 11 yılda Ege Bölgesindeki bölünmüş yolların uzunluğunu yaklaşık 4 kat artırarak 3 bin 7 kilometreye çıkardı.
Ege'de 2003-2013 döneminde en fazla bölünmüş yol yapılan iller Balıkesir ve Manisa oldu. Balıkesir'in 2003 yılında 75,6 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğu 11 yılda hizmete açılan 438,1 kilometrelik yeni yollarla 513,1 kilometreye ulaştı. Aynı dönemde Manisa'nın 80,5 kilometre olan bölünmüş yolları 316,7 kilometre artarak 397,2 kilometreye geldi. Bakanlık 2003-2013 yılları arasında Aydın'da 226,5, Çanakkale'de 257,9, Denizli'de 244,2, İzmir'de 232,5, Muğla'da ise 304,4 kilometre bölünmüş yolu hizmete açtı.
Rekor İzmir'in
Ege'nin incisi İzmir 635,2 kilometrelik bölünmüş yol ağıyla bölgenin en çok bölünmüş yola sahip ili durumunda bulunuyor. İzmir'in 2003 yılında 402,7 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğu 2013 yılında 635,2 kilometreye ulaştı. İzmir, Türkiye genelinde Ankara ve Konya'dan sonra en uzun bölünmüş yola sahip üçüncü kent oldu. İzmir'in arkasından gelen İstanbul'un bölünmüş yollarının toplam uzunluğu 622 kilometre. Türkiye'nin 31 Ekim 2013 tarihi itibariyle bölünmüş yollarının uzunluğu 22 bin 845 kilometreyi geçti. Binali Yıldırım'ın göreve başladığı 2002 yılının Kasım ayında ülke genelindeki bölünmüş yolların uzunluğu 6 bin 101 kilometreydi. Bakanlığın 11 yılda tamamlayarak hizmete açtığı bölünmüş yolların uzunluğu ise 16 bin 744 kilometreyi buldu.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yapılan bölünmüş yollarla yakıt ve zamandan yılda 15,5 milyar lira tasarruf sağlandığını, bölünmüş yolların maliyetinin 60-65 milyar lira olduğu dikkate alındığında harcanan paranın 4 yılda geri döndüğünü söyledi.
15,5 milyar tasarruf
Türkiye'nin motorlu araç sayısının 2002'den bu yana yüzde 100 atarak 17,6 milyona çıktığını ifade eden Yıldırım, "Bölünmüş yolları yapmasaydık Türkiye'nin karayolu ağındaki trafik yükü İstanbul ve Ankara'nın trafiğinden beter olacaktı. Şimdi bile o sinyalleri alıyoruz. Bayramlarda, yılbaşı gibi önemli günlerde belirli akslarda sıkıntı yaşıyoruz" dedi. Bakan Yıldırım, ayrıca yapılan bölünmüş yollarla, trafikte fazladan yakılan yakıtın azalmasıyla 2,5 milyon ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleşmesini sağladıklarını belirtti.
Yeni Asır