26 / 11 / 2024

Ege Vitrifiye dış pazarda hakimiyetini artırıyor!

Ege Vitrifiye dış pazarda hakimiyetini artırıyor!

Ege Vitrifiye, 2007-2008 krizi dolayısıyla açıldığı alternatif pazarların da katkısıyla 35 ülkeye ihracat yapıyor. Ürünlerinin yüzde 45'ini ihraç eden şirket, önümüzdeki yıl ihracatın toplam satışlardaki payını yüzde 55'e çıkarmayı hedefliyor.





Vitrifiye sektörü firmalarından Ege Vitrifiye, 2007-2008 krizi dolayısıyla açıldığı alternatif pazarların da katkısıyla 35 ülkeye ihracat yapıyor. Ürünlerinin yüzde 45'ini ihraç eden şirket, önümüzdeki yıl ihracatın toplam satışlardaki payını yüzde 55'e çıkarmayı hedefliyor. 


İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde kurulu fabrikasında ürettiği ürünleri, iç pazarın yanı sıra 35 ülkede 65 farklı müşteriye ihraç eden Ege Vitrifiye, kapılarını AA'ya açtı.  


İbrahim Polat Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Polat da Türk vitrifiye sektörü ve firma hakkında bilgi verdi. Genç bir firma olmalarına rağmen gerçekleştirdikleri modernizasyon yatırımlarıyla sektörde bir çok yeniliğin öncüsü olduklarını ifade eden Polat, Türkiye vitrifiye sektöründe faaliyet gösteren 24 firma içinde bilinirliği en yüksek 2. firma olduklarını, yenilikçi ürünleriyle iç ve dış pazarlarda tercih edildiklerini söyledi. 


Türkiye vitrifiye sektöründe zaman zaman kapasitenin tamamının kullanıldığını dile getiren Polat, ihracat pazarlarında AB üyesi ülkelerin ilk sırada yer aldığını anlattı. 


"AB pazarında yerimizi sağlamlaştırıyoruz" 


Polat, Ege Vitrifiye başta olmak üzere Türk firmalarının AB pazarındaki hakimiyetinin kriz sonrasında arttığını belirtti. Küresel ekonomik kriz sebebiyle AB ülkelerindeki daralmadan, pazarın hakimi İtalya, İspanya ve Almanya'daki vitrifiye firmalarının olumsuz etkilendiğine dikkat çeken Polat, bu durumun Türk vitrifiye sektörüne olumlu yansıdığını kaydetti. Polat, "Krizde AB pazarı daraldığında biz Türk cumhuriyetleri ve Ortadoğu pazarlarına yöneldik. AB pazarı yeniden canlandı. İtalyan, İspanyol ve Alman firmaları krizde kan kaybederek küçülmeyi tercih ettiler. Şimdi artan talebe cevap veremiyorlar. Bu da Türk firmalarının AB pazarına ihracatını olumlu etkiledi" diye konuştu. 


Sektöre yeni teknoloji getirdik 


Türkiye vitrifiye sektörüne, basınçlı döküm teknolojisiyle farklılık getirdiklerini vurgulayan Polat, üretimlerinin yüzde 85'ini vakumlu teknoloji sistemiyle gerçekleştirdiklerini, yüzde 15'ini ise klasik kalıplı dökme yöntemiyle yaptıklarını aktardı. 


Türkiye ve dünya vitrifiye sektöründe üretimin büyük bölümünün klasik kalıplı dökme yöntemiyle yapıldığına işaret eden Polat, "Klasik kalıpla günde 1 ürün üretilirken, basınçlı döküm teknolojisinde reçine kalıba çamur enjekte ederek kısa sürede bir kalıpta çok sayıda ürün çıkarabiliyoruz. Bazı ürünlerde bir kalıpta günde 75 parça üretebiliyoruz. Basınçlı döküm teknolojisi, pürüzsüz bir yüzey elde edildiği için zaman ve işçilik açısından da avantaj sağlıyor" değerlendirmesini yaptı. 


Yüksek teknolojiyle katma değeri yüksek ürünler ürettiklerinin altını çizen Polat, kaliteli ve zengin ürün portföyleriyle hem iç hem de dış pazarda önemli bir yer edindiklerini söyledi. Polat, 1996 yılında kurulan genç bir firma olduklarını hatırlatarak, "Kuruluşumuzda kapasite hedefimiz 650 bin parça vitrifiyeydi. Şu an 1 milyon 500 bin adet olan kurulu kapasitemiz var. Tasarımlarını kendi bünyemizde yaptığımız bu ürünlerin yüzde 45'ini ihracata, yüzde 55'ini da iç piyasaya veriyoruz" bilgisini paylaştı. 


Türkiye'deki vitrifiye pazarında adından çok fazla söz ettiren şirketlerden biri olduklarını anlatan Polat, iç piyasadaki başarılı tabloyu dış pazarlara da taşımaya başladıklarını ifade etti. Polat, 35 farklı ülkede 65 farklı müşteriye İzmir'in Kemalpaşa ilçesinden ürün gönderdiklerini vurgulayarak, AB, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu pazarlarında önemli bir güç haline gelmeyi planladıklarına dikkati çekti. 


Türkiye pazarındaki başarılı tabloyu yurtdışı satışlarına da aktardıklarını söyleyen Polat, "Yaklaşık 35 farklı ülkeye ihracat yapıyoruz. İhraç ettiğimiz ürünlerin yüzde 80'ini Ege Vitrifiye markasıyla gönderiyoruz. Bu yılı yüzde 50 ihracat yüzde 50 iç piyasa oranıyla kapatmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl üretimin yüzde 55'ni ihraç etme hedefindeyiz" ifadelerini kullandı. 


Kentsel dönüşümün sektöre etkisi  


Kentsel dönüşüm projelerinden vitrifiye sektörünün de olumlu etkilendiğini dile getiren Polat, sektördeki yıllık büyümenin hiç bir zaman yüzde 5'in altında kalmadığını belirtti. Polat, "2007- 2010 yıllarında vitrifiye sektörüne hiç yatırım yapılmadı desek yeridir. Bu dönemde kurulu kapasite tam olarak değerlendirilemiyordu. 2010'dan sonra yatırımlar hız kazandı. İnşaat sektöründeki gelişmelerden biz de etkileniyoruz. Kentsel dönüşümden beklenen sonuç alınamıyor. Bir çok bölgede henüz sorunlar çözülemedi. Konut üretiminde de bir stok oluştu. Yeni yatırımlar için öncelikle stoğun eritilmesi gerekiyor" şeklinde konuştu. 


Yurtiçi ve yurtdışı fuarlara düzenli katılarak pazar payını artırdıklarını aktaran Polat, 22-26 Eylül tarihlerinde İtalya'nın Bologna şehrinde yapılacak dünyanın en büyük seramik ve banyo aksesuarları fuarı olan Cersaie Fuarı'na katılacaklarını ifade etti. Polat, bu fuarda yeni ürünleri Diamas, Mythos ve Alvona'yı ilk kez görücüye çıkaracaklarını da sözlerine ekledi. 




Dünya




Geri Dön