Genel

Electrolux fiyat rekabeti savaşına uzak duracak

Electrolux, bayiliklerin yanı sıra çoklu ürün satılan zincir mağazalara ağırlık verecek. Genel Müdür Öztürk, Bu yıl yüzde 25 büyüyeceğiz. Ürün bazında stratejik işbirliklerine gidebiliriz" dedi

Dünyanın 150 ülkesinde yılda 40 milyondan fazla ürün satan ve 2009 sonu itibariyle 15.8 milyar dolar ciroya sahip Electrolux, 1993'ten beri faaliyet gösterdiği  Türkiye pazarında emin adımlarla büyümeyi planlıyor. Elektrolux Türkiye Genel Müdürü Ziya Öztürk, beyaz eşya sektöründe yaşanan fiyat rekabeti içinde yer almayacaklarını söyledi. Daha çok katmadeğeri yüksek ürünlerle üst segment müşterilerin ihtiyaçlarına cevap vermek istediklerini dile getiren Öztürk, "Zanussi Frigidaire gibi ekonomik ürün satan markalarımız var. Ancak kaynaklarımızı bu markalara aktarmayacağız" dedi.

Fiyat rekabeti yüksek

Türkiye'de yüzde 2.5 pazar payları olduğunu ifade eden Öztürk, "daha yüksek pazar payımız olsun, daha çok adet satalım" iddialarının bulunmadığını kaydetti.  Sadece bir markanın ürünün satıldığı münhasır bayilik sisteminin pazara yeni giren markaların yaşamasına şans tanımadığını kaydeden Öztürk, ancak son dönemde çoklu markaların satıldığı zincir mağazaların öne çıktığını ifade etti. Öztürk, "Şu anda alt bayilerle birlikte 300'e yakın satış noktamız var. Zincir mağazaların sayısının artması ile birlikte bizim gibi markaların satışları da artacaktır. Şu anda ürünlerimizin yüzde 50'si zincir mağazalarda satılıyor" diye konuştu.

Kabuğumuza çekilmedik

Ziya Öztürk, son 2 yıldır pazarlama konusunda farklı stratejiler izlemeleri nedeniyle "Electrolux kabuğuna mı çekildi" izlemini verdiği yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını dile getirdi. Türkiye'den çekilmek gibi bir düşünceleri olmadığını aksine daha da büyümek için satış noktalarında marka elçileri ile ürünleri tanıttıklarını ifade eden Öztürk, "Biz bu yılı yüzde 25 gibi bir büyüme ile kapatacağız. Önümüzdeki yıl da büyümemiz yüzde 25'i bulacak" şeklinde konuştu. Electrolux'un Mısır ve Ukrayna'da satın almalar gerçekleştirdiğini kaydeden Öztürk, önümüzdeki dönemde Türkiye de dahil fırsatlar çıkması halinde yeni satın almaları olabileceğini söyledi. Öztürk, "Ancak Türkiye'de bir takım stratejik işbirlikleri yapabiliriz. Örneğin bazı ürünlerimiz başka markaların mağazalarında satılabilir" ifadesini kullandı.

Plastik atıklar süpürge olacak

Ziya Öztürk, Electrolux olarak çevreye de çok duyarlı olduklarını söyledi. Dünyanın yüzde 8'lik bölümünün ağaçlık olmasına karşılık plastik atıkların dünyanın yüzde 25'ini kapladığını ifade eden Öztürk, "Biz de firma olarak plastik atıkları toplayıp üretime girdi olarak kullanmaya karar verdik. Bu amaçla toplayacağımız plastikleri  süpürge üretiminde kullanılacak" dedi. 
Bugün/Hamit VAROL