Emlak alım satım harcı nasıl ödenir?
Gayrimenkul alım satım işlemlerinde tapu dairesinde verilen hizmet karşılında hem alıcı hem de satıcıdan emlak alım satım harcı talep ediliyor. Peki, emlak alım satım harcı nasıl ödenir?
Emlak alım satım harcı nasıl ödenir?
Konut, arsa, dükkan ya da tarla gibi gayrimenkullerin tapu işlemleri için Tapu Müdürlüğü sunduğu hizmet karşılığında tapu alım satım harcı talep ediyor.
Tapu alım satım harcı aslında bir tür vergi olarak da ifade ediliyor. Tapu alım satım harcı gayrimenkul ya da taşınmaz alım satımında yapılan tapu hizmetinin karşılığı hizmeti alan kişiler tarafından ödeniyor.
Emlak alım satım harcı hem alıcıdan hem de satıcıdan talep ediliyor. Emlak alım satım harcı her yıl yenilenen mevzuata göre değişiyor.
2014 yılında yapılan düzenlemelere göre tapuda harç oranlarında bir değişiklik olmadı. Alım satım işlemlerinde hem alıcıdan hem de satıcıdan ayrı ayrı olmak üzere binde 20 oranında harç tahsil ediliyor. 2015 yılı emlak alım satım harç oranları ise Ocak ayında açıklanacak.
Tapu alım satım harcı nereye ödenir?
Tapu alım satım harcı ödemeleri tapu müdürlüğünün anlaşmalı olduğu bankalara yapılıyor. Tapu alım satım harcı ödemelerinin nereye yapılacağı ile ilgili bilgi, tapu müdürlüğünden gelen bilgilendirme mesajında belirtiliyor.Satış değerinin eksik gösterilmesi ve dolayısıyla emlak alım satım tapu harcının da eksik ödenmesi durumlarında; tespitinin yapılması halinde 3 kat daha fazla oranda harç talep ediliyor.
Tapu harcının ödenmemesi halinde işlem tamamlanamıyor. Harcın eksik ödenmesi ya da satış bedelinin gerçek satış bedelinden daha az gösterilip, buna bağlı olarak yine harcın eksik ödenmesi halinde ise ilgili kişilere üç katı tapu harcı cezası uygulanıyor.
Tapuda harç oranları 2014!
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com