23 / 11 / 2024
fuzul

Emlak danışmanlığı girişimcilik örneğidir!

Emlak danışmanlığı girişimcilik örneğidir!

Altın Emlak Genel Müdürü Özelmacıklı, "Girişimcilik emlak sektörünün en gerçekçi tezahürü. Sonuçta bizler, hizmet üretmek veya pazarlamak üzere kar ve zarar riskini göze alarak, sahip olduğumuz sermayeyi ve emeği yatırıma dönüştüren kişileriz" dedi...




Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı, bu yıl 16'ncısı düzenlenen "Bayim Olur musun?" fuarında katılımcılara "Gayrimenkul Sektöründe Girişimcilik" konulu bir seminer verdi. Özelmacıklı, "Ülkemizde emlak danışmanlarının pazarında TKGM verilerine göre 57.634.703 parsel ve 19 milyon 390 bin 637 bağımsız bölüm var. TÜVİMER verilerine göre her ay 1 milyon üzerinde portföy satılık yada kiralık olarak piyasaya arz ediliyor. Sadece 10 milyona yakın nüfusu olan İstanbul Avrupa Yakası’nda 2017 yılında gerçekleşen taşınma sayısı 610 bin. Nisan 2018 verilerine göre 523.534 bağımsız birimde, 128.410 bina kentsel dönüşüm kapsamına alındı. Şimdiye kadar 150 bin üzerinde yabancı uyruklu kişi ülkemizde taşınmaz aldı. Bu veriler sektörümüzdeki potansiyeli ve girişimciler için fırsatları gösteriyor" şeklinde konuştu.

Arzın yüzde 82’si Emlak Danışmanlarından

Özelmacıklı, gayrimenkul piyasalarında arzın yüzde 82'sinin emlak işletmeleri ve danışmanları tarafından piyasaya girildiğini söyledi. Özelmacıklı sözlerini şu şekilde sürdürdü; "TÜVİMER verilerine göre bu arzın yüzde 60’ı satılık iken yüzde 33’ü kiralık portföylerden oluşuyor. Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği ile artık herkesin emlakçılık yapamayacak olması sektördeki iş potansiyelimizi artırıyor. Bu noktada markalı emlakçılık da öne çıkıyor. Para ve sermaye piyasalarına göre gayrimenkul pazarlamasında daha çok profesyonel ve nitelikli girişimciye ihtiyacımız var"

Emlak Danışmanın Özellikleri

Özelmacıklı konuşması sırasında emlak danışmanlarında beklenen özellikleri de sıraladı. Özelmacıklı, "Kendi kendine iş başlatabilen, ataletten sıyrılmış, bölgeyi ve piyasayı öğrenmek için sürekli olarak takipte olan, kendini geliştirmeye açık, iletişim becerileri ve müzakere yeteneği gelişmiş, dijital pazarlamaya yatkın ve piyasa şartlarına adapte olabilen girişimciler başarıyı daha hızlı yakalıyor. Franchisee sistemleri, sürekli eğitimler, CRM kullanımı, karar destek sistemleri, uzmanlık alanı ve bölge çalışmaları gibi unsurlar da bu başarıyı kolaylaştırıyor" ifadelerini kullandı. 


Geri Dön