30 / 04 / 2024

Emlak danışmanlığı girimcilik örneğidir!

Emlak danışmanlığı girimcilik örneğidir!

Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı, Altın Emlak'ın bu ayki sayısında yayınladığı yazısında "Emlak danışmanlığı girimcilik örneğidir" diyor... İşte yazının detayları...



Altın Emlak olarak yeni bir sayımızda sizlerle beraberiz. Tamamı yerel sermayeli, güçlü sistem altyapısına sahip bir emlak franchising markası olarak kuruluşumuzun 20. yılını kutluyoruz.

Suudi Arabistan’nın yanı sıra Türkiye’de 25 ilde 100’ü aşkın temsilciliği bulunan ALTIN EMLAK olarak gayrimenkul piyasasında sektörün öncüsü olmaya da devam ediyoruz. Genel olarak ülkemizdeki gayrimenkul piyasasının 2018 yılı özetine bakarsak, 1.375.398 konutun satış, sonucu el değiştirdiğini görüyoruz. Yabancılara yapılan konut satışları 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 78,4 oranında arttı. Türkiye genelinde 2018 yılında, erkekler yüzde 57,4 pay ile 790 006, kadınlar yüzde 30,6 pay ile 421 286 konut sahibi olurken, yüzde 2 pay ile 26 877 konut kadınlar ve erkekler tarafından ortaklaşa alındı. Girişimcilik emlak sektörünün en gerçekçi tezahürü. Sonuçta bizler, hizmet üretmek veya pazarlamak üzere kar ve zarar riskini göze alarak, sahip olduğumuz sermayeyi ve emeği yatırıma dönüştüren kişileriz.

Ülkemizde emlak danışmanlarının pazarında TKGM verilerine göre 57.634.703 parsel ve 19.390.637 bağımsız bölüm var. 629 bininin yabancı 178 milyon malikin yer aldığı bir piyasada faaliyet gösteriyoruz. Bu faaliyetlerimiz sırasında hatta yurt-dışından da taşınmaz pazarlamalarına aracılık ediyoruz.

TÜVİMER verilerine göre her ay 1 milyon üzerinde portföy satılık yada kiralık olarak piyasaya arz ediliyor.

Sadece 15 milyona yakın nüfusu olan İstanbul şimdiye kadar 200 bin üzerinde yabancı uyruklu kişi ülkemizde taşınmaz aldı. Bu veriler sektörümüzdeki potansiyeli ve girişimciler için fırsatları gösteriyor.

Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği ile artık herkesin emlakçılık yapamayacak olması sektördeki iş potansiyelimizi artırıyor. Bu noktada markalı emlakçılık da öne çıkıyor. Para ve sermaye piyasalarına göre gayrimenkul pazarlamasında daha çok profesyonel ve nitelikli girişimciye ihtiyacımız var.

Kendi kendine iş başlatabilen, ataletten sıyrılmış, bölgeyi ve piyasayı öğrenmek için sürekli olarak takipte olan, kendini geliştirmeye açık, iletişim becerileri ve müzakere yeteneği gelişmiş, dijital pazarlamaya yatkın ve piyasa şartlarına adapte olabilen girişimciler başarıyı daha hızlı yakalıyor. Franchisee sistemleri, sürekli eğitimler, CRM kullanımı, karar destek sistemleri, uzmanlık alanı ve bölge çalışmaları gibi unsurlarda bu başarıyı kolaylaştırıyor.

20. Yılımızda, siz değerli müşterilerimiz ile “Değerinde Değer Bulur” sloganımızla sizlere daha etkili ve kaliteli hizmeti sunmak için gayrete devam edeceğiz.

Teşekkürler

Mustafa Hakan ÖZELMACIKLI

GENEL MÜDÜR


 


Geri Dön