23 / 11 / 2024
fuzul

Erkenek Tüneli'nin büyük bir kısmı tamamlandı!

Erkenek Tüneli'nin büyük bir kısmı tamamlandı!

Doğu Anadolu'yu Malatya üzerinden Akdeniz Bölgesine bağlayacak D 850 Karayolu üzerindeki Erkenek Tüneli'nin büyük bir kısmı tamamlandı. Tünelin yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.




Yapımına 2011'de başlanan ancak zeminde bazı sıkıntılar ile aşırı şişme ve deformasyon problemleri nedeniyle planlandığı sürede tamamlanamayan, Malatya'nın Doğanşehir ve Adıyaman'ın Gölbaşı ilçesi arasındaki Erkenek Tüneli'nin kazı destek çalışmalarında sona gelindi.


Toplam maliyeti yaklaşık 238,5 milyon lira olup bin 816 metre uzunluğunda iki tüpten oluşan tünelin yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. 


"Çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor"

Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü Tünel Kontrol Şefi Hüseyin Kaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, zeminde yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle tamamlanması planlanandan uzun süren Erkenek Tüneli'nde çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.


Tüneldeki çalışmalarda sona yaklaşıldığını ifade eden Kaya, "Yaklaşık bir ay sonra buradaki inşaat işleri tamamlanmış olacak. Daha sonra elektro mekanik ve yol üstyapı işlemlerine başlanacak. Tüneli yıl sonuna kadar bitirmeyi planlıyoruz." dedi.


"Trafik güvenli ve konforlu hale gelecek"

Tünelin, Türkiye'nin kuzeyi ve güneyini birbirine bağlayan bir güzergahta yer aldığını anlatan Kaya, "Tünel tamamlandığı zaman yol yaklaşık 600 metre kısalacak ancak bundan daha önemlisi tehlikeli olan trafik güvenli ve konforlu hale getirilmiş olacak." diye konuştu.


AA




Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



Doğu Anadolu'yu Malatya üzerinden Akdeniz Bölgesine bağlayacak D 850 Karayolu üzerindeki Erkenek Tüneli'nin büyük bir kısmı tamamlandı.

Yapımına 2011'de başlanan ancak zeminde bazı sıkıntılar ile aşırı şişme ve deformasyon problemleri nedeniyle planlandığı sürede tamamlanamayan,Malatya'nın Doğanşehir ve Adıyaman'ın Gölbaşı ilçesi arasındaki Erkenek Tüneli'nin kazı destek çalışmalarında sona gelindi.

Toplam maliyeti yaklaşık 238,5 milyon lira olup bin 816 metre uzunluğunda iki tüpten oluşan tünelin yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.

ÇALIŞMALAR TÜM HIZIYLA DEVAM EDİYOR

Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü Tünel Kontrol Şefi Hüseyin Kaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, zeminde yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle tamamlanması planlanandan uzun süren Erkenek Tüneli'nde çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.

Tüneldeki çalışmalarda sona yaklaşıldığını ifade eden Kaya, "Yaklaşık bir ay sonra buradaki inşaat işleri tamamlanmış olacak. Daha sonra elektro mekanik ve yol üstyapı işlemlerine başlanacak. Tüneli yıl sonuna kadar bitirmeyi planlıyoruz." dedi.

TRAFİK GÜVENLİ VE KONFORLU HALE GELECEK

Tünelin, Türkiye'nin kuzeyi ve güneyini birbirine bağlayan bir güzergahta yer aldığını anlatan Kaya, "Tünel tamamlandığı zaman yol yaklaşık 600 metre kısalacak ancak bundan daha önemlisi tehlikeli olan trafik güvenli ve konforlu hale getirilmiş olacak." diye konuştu



Yeni Şafak


Haber Milliyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı


Doğu Anadolu'yu Malatya üzerinden  Akdeniz Bölgesine bağlayacak D 850 Karayolu üzerindeki Erkenek Tüneli'nin büyük  bir kısmı tamamlandı.


Yapımına 2011'de başlanan ancak zeminde bazı sıkıntılar ile aşırı  şişme ve deformasyon problemleri nedeniyle planlandığı sürede tamamlanamayan,  Malatya'nın Doğanşehir ve adıyaman'ın Gölbaşı ilçesi arasındaki Erkenek  Tüneli'nin kazı destek çalışmalarında sona gelindi.


Toplam maliyeti yaklaşık 238,5 milyon lira olup bin 816 metre  uzunluğunda iki tüpten oluşan tünelin yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.


"Çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor"


Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü Tünel Kontrol Şefi Hüseyin Kaya, AA  muhabirine yaptığı açıklamada, zeminde yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle  tamamlanması planlanandan uzun süren Erkenek Tüneli'nde çalışmaların tüm hızıyla  devam ettiğini söyledi.


Erkenek Tüneli'nin zemin yapısında yaşanan sıkıntılar, aşırı şişme ve  deformasyon problemleri nedeniyle halen Karayolları Genel Müdürlüğünce yaptırılan  en zorlu tünel çalışması olduğunu vurgulayan Kaya, bu sorunu, kullandıkları son  teknoloji cihaz ve makinelerle aşmaya çalıştıklarını ifade etti.


Tünelin diğer tünellerden farklı bir zemini bulunduğunu, bu nedenle  kullandıkları ekipman ve iş makinelerinin çok özellikli olduğunu anlatan Kala,  "Zemindeki zayıflık nedeniyle 'Umbrella Arch' tekniğini kullanıyoruz ve her  bölüme 70 civarında 3,5 inç çapında çelik borularla önce aynayı tahkim ediyoruz  sonra kazı işlemine başlıyoruz." dedi.


"Yıl sonuna kadar bitirmeyi planlıyoruz"


Kaya, tüneldeki çalışmalarda sona yaklaşıldığını ifade ederek,  "Yaklaşık bir ay sonra buradaki inşaat işleri tamamlanmış olacak. Daha sonra  elektro mekanik ve yol üstyapı işlemlerine başlanacak. Tüneli yıl sonuna kadar  bitirmeyi planlıyoruz." diye konuştu.


Tünelin D 850 Karayolu üzerinde bulunduğunu ve Türkiye'nin kuzeyi ve  güneyini birbirine bağlayan bir güzergahta yer aldığını anlatan Kaya, şöyle devam  etti:


"Bu yol, özellikle Doğu Karadeniz ve Anadolu'yu Akdeniz'e bağlayan bir  güzergah. Burada ağırlıklı olarak yük taşımacılığı yapıyor. Ağır taşıtlara hizmet  ediyor bu güzergah. Mevcut yolu, sağ tarafında ciddi bir vadi sol tarafı da eğimi  yüksek dağlarla çevrili olduğu için genişletme şansınız yok. Bölgedeki trafik  zorluklarla ve riskli çalışıyor. Tünel tamamlandığı zaman yol yaklaşık 600 metre  kısalacak ancak bundan daha önemlisi tehlikeli olan trafik güvenli ve konforlu  hale getirilmiş olacak."


Erkenek Tüneli Şefi Eğemen On ise tünelde aşırı deformasyon ve  sökülmelerin kendilerini bayağı zorladığını belirterek, buna rağmen tüneli kısa  sürede bitirmek için yoğun çaba sarf ettiklerini söyledi.


Zemin problemi yaşadıkları için yavaş ilerlediklerini anlatan On,  tüneldeki sol tüpün üst yarı kazısının tamamladığını, sağ tüpte ise çalışmalarda  sona yaklaşıldığını kaydetti.


 Milliyet


Geri Dön