Erzincan-Trabzon demiryolunda hatalı proje uyarısı!
Trabzon Limanı'nın ulusal demiryolu sistemine bağlanması amacıyla üzerinde çalışılan Erzincan-Trabzon demiryolu bağlantısı için yapılan toplantıda ciddi ve farklı iddialar gündeme geldi
Trabzon Limanı'nın ulusal demiryolu sistemine bağlanması amacıyla üzerinde çalışılan Erzincan-Trabzon demiryolu bağlantısı için yapılan toplantıda iddialar gündeme geldi. Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü tarafından, MGS Yüksel Domaniç Mühendislik Ltd. Şti'ye yaptırılan projenin 7 milyar TL'ye mal olacağı öngörülürken, Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) tarafından yapılan proje önerilerinin 3 milyar TL'ye yapılabileceği öne sürüldü.
Trabzon, Tirebolu, Gümüşhane, Erzincan demiryolu hattı projesi hakkında düzenlenen halka açık katılım toplantısı, ciddi iddia ve tartışmalara sahne oldu. Trabzon'da yapılan toplantıda, ihaleyi alan Yüksel Domaniç Mühendislik Şirketi'nden mühendisler proje hakkında açıklamalarda bulundu. Erzincan'dan Gümüşhane'nin Torul ilçesine geldikten sonra ikiye ayrılan demiryolunun, bir kolu Trabzon'a, diğer kolu Tirebolu'ya gidiyor. Hızlı tren olarak tasarlanan ve ara istasyonu bulunmayan hattın Gümüşhane-Erzincan bölümü 139 km'den oluşuyor. 8.4 km. uzunluğunda 17 viyadük, 48.7 km. uzunluğunda 34 adet tünel, 3 istasyon yon öngörülüyor. Hattın Gümüşhane-Trabzon bölümü 108 km. Bu bölümde tam 86.5 km. uzunluğunda 24 adet tünel, 7.4 km. uzunluğunda 17 adet köprü ve viyadük, 1 istasyon tasarlanıyor. Yolcu için hız 160 km., yük için 90 km. öngörülüyor. Gümüşhane Tirebolu hattı ise 85 km. 8.8 km'lik 32 adet köprü ve viyadük, 56.3 km'lik 59 adet tünel ve 2 istasyon öngörülüyor.
AKPli BAŞKAN DA SERT ÇIKTI
Projeye en sert tepkilerden biri, AKP'li Trabzon Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu'ndan geldi. Hem Trabzon'a hem de Tirebolu'ya yükleme limanı yapıldığına dikkati çeken Gümrükçüoğlu "Gümüşhane'ye geldikten sonra Tirebolu'ya gideceksek Trabzon'da liman, yükleme bindirme, indirme olmaz. Trabzon'da olacaksa Tirebolu'da olmaz. İkisini de sahilden birleştirelim. Samsun'dan Batum'a kadar demiryolu yapalım. Bu ülke oraya kadar tren yolu yapar mı, yapar efendim. Dolguyla yapmaz; tünelle, viyadükle yapar. Sahilden değil, azıcık iç kesimden yapar" dedi.
Başbakan'a mektup yazdı
KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Fazıl Çelik projeyi Başbakan Tayyip Erdoğan'a bir mektup yazarak şikâyet etti. Projenin yanlış olduğunu, ülke kaynaklarını heba edildiğini öne süren Çelik "En çok 3 milyar TL'lik bir bağlantı mümkünken 7 milyar TL'lik bir proje dayatılmıştır. Sadece kuş uçuşu 60 km. olan Torul Trabzon arasına 86.5 km. tünel önerilmesi bile ne denli yanlış çalışılmış olduğunu göstermektedir. Bu işlerin hatır gönül işi olmaması gerekir. Milletimizin kıt kaynaklarının ve tüysüz yetimin hakkının yanlış projelerle heba edilmeyeceğine inanıyorum. Sizden talebimiz; DLH'nin yaptırdığı yanlış projeye el koymanız ve doğru projenin ortaya çıkması için çalışma başlatmanızdır" ifadelerini kullandı.
Ahmet Şefik/Cumhuriyet