22 / 12 / 2024

Ev alırken tapu masrafı ne kadar?

Ev alırken tapu masrafı ne kadar?

İlk defa tapu dairesinde alım satım işleminiz olduğunu ve ev satın alma sürecinde olduğunuzu düşünelim. Ev alırken hangi belgeler gerekli olur? Ev alırken tapu masrafı ne kadar tutar diyorsanız işte yanıtı..



Ev alırken tapu masrafı ne kadar?

İlk defa tapu dairesinde alım satım işleminiz olduğunu ve ev satın alma sürecinde olduğunuzu düşünelim. Ev alırken hangi belgeler gerekli olur? Ev alırken nelere dikkat edilmeli? Ev alırken tapu masrafı ne kadar tutar, gibi sorularınız varsa hemen yanıtlayalım.


Ev alırken öncelikle tapu dairesinden randevu alınmış olması gerekiyor. Tapu satış randevusu tapu dairesi aranarak ya da internet üzerinden alınabiliyor.


Randevu alınan gün ve saatte orada bulunulması gerekiyor. Bu süre içinde gerekli olan belgeler temin edilebiliyor. Ev alırken gerekli olan belgeler şu şekilde sıralanıyor:


1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- T.C. Kimlik Numarası

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Ev alırken tapu masrafı 2016

Ev alırken satış bedeli üzerinden binde 20 oranında harç ödemesi yapılıyor. Bu harç alıcı ve satıcı tarafından ayrı ayrı ödeniyor. Ayrıca tapu döner sermaye bedellerinin de ödenmesi isteniyor.



2016 yılı tapu harçları ve damga vergisi tarifesi!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com






Geri Dön