21 / 12 / 2024

Ev dışında tüketime yılda 50 milyar TL harcanıyor!

Ev dışında tüketime yılda 50 milyar TL harcanıyor!

Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER), Türkiye'de ev dışı tüketim pazarının 50 milyar TL büyüklüğüne ulaştığını açıkladı. "Foodservice Monitor" araştırması, ETÜDER ile Ipsos Araştırma Şirketi iş birliğinde gerçekleştirildi...



Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER), Türkiye'de ev dışı tüketim pazarının 50 milyar TL büyüklüğüne ulaştığını açıkladı.


Ev dışı tüketimi ölçen "Foodservice Monitor" araştırması, ETÜDER ile Ipsos Araştırma Şirketi iş birliğinde gerçekleştirildi. Türkiye'nin 7 büyük ilinin 81 ilçesindeki 2 bin 751 sokakta gerçekleştirilen araştırma ile ev dışında otel, Hastane, okul, pastane, restoran gibi mekanlarda yiyecek-içecek tüketiminin büyüklüğü belirlendi. Sektöre referans olacak araştırmanın sonuçları düzenlenen toplantıda sektör temsilcileri ile paylaşıldı.


Araştırmanın sonuçlarına göre, ABD'nin 37'de biri, Avrupa'nın ise 29'da biri olan Türkiye'de ev dışı tüketim pazarı 50 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Ev dışı toplam tüketim harcamasının yüzde 41'i İstanbul'da, yüzde 19'u Antalya'da, yüzde 13'ü İzmir'de ve yüzde 11'i Ankara'da yapılıyor. Araştırmanın yapıldığı Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir, Muğla, Antalya, Adana'nın, ev dışı tüketim pazarının 30-35 milyar TL'sini kapsadığı tespit edildi.


Ev dışı tüketim harcamalarının neredeyse yarısı restoranlar ve fast food (hazır yemek) mekanlarında yapılıyor. İstanbul gıda ve alkolsüz içeceklerde ev dışı tüketim pazarının yaklaşık yarısını oluştururken, alkollü içeceklerde yaklaşık üçte birini kapsıyor.

 

Çiğ köfteci sayısı 4 bine ulaştı


Araştırma sonuçlarına göre, hafta içi yeme-içme mekanlarına günlük ortalama 140-150 kişi geliyor, hafta sonu bu rakam yüzde 25 artıyor. Araştırmanın gerçekleştiği 7 il arasında, Adana'nın ev dışı mekanlarda içilen su fiyatları açısından en ucuz; Muğla'nın ise en pahalı kent olduğu gözlendi. Son yıllarda hızla artış gösteren çiğköfteci sayısı da 7 ilde 4 bine ulaştı.

 

Araştırmada, 2014 yılında da önceki yıllara benzer şekilde ev dışı tüketim alanlarında çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 65'inin kadın olduğu görülüyor. Yaklaşık yüzde 80'ini yeme-içme mekanlarının oluşturduğu çalışmada, gıda kategorisinde fast food'ların sayıca en hızlı artan ev dışı tüketim mekanları olduğu tespit edildi.


ETÜDER Başkanı Melih Şahinöz, yaptığı açıklamada, dernek olarak ev dışı tüketim sektörünün varlığını ispatlamak için var güçleri ile çalıştıklarını belirterek, "Yaptığımız çalışmalar ile hızla büyüyen sektörümüzün nabzını tutmayı amaçlıyoruz" dedi.


Şahinöz, bu amaçla Ipsos iş birliği ile gerçekleştirdikleri araştırmanın, Türkiye ev dışı tüketim sektörünün mevcut durumunu tüm gelişimi ile ortaya koyan ve gelecek ile ilgili öngörüleri gösteren kapsamlı tek araştırma olma özelliğini taşıdığını kaydetti.


Şahinöz, araştırmanın, CNR Holding şirketlerinden ITF Fuarcılık işbirliğinde 25-28 Mart 2015 tarihleri arasında, CNR Expo Yeşilköy'de düzenlenecek EDT Expo Fuarı'na katılacak sektör temsilcileri için de büyük bir referans olacağını aktararak, "Araştırmadan görülüyor ki ev dışı tüketim harcamaları gelişen ve değişen hayat şartlarına bağlı olarak giderek artacak. Buna bağlı olarak da sektörümüz de ev dışının tek fuarı olan EDT Expo Fuarı da her geçen yıl büyüyecek" ifadelerini kullandı.


Milliyet


Geri Dön