25 / 11 / 2024

Ev satışından sonra belediyeye bildirim nasıl yapılır?

Ev satışından sonra belediyeye bildirim nasıl yapılır?

Türkiye sınırları içerisinde yer alan taşınmaz mallar için emlak vergisinin ödenmesi gerekiyor. Vergiyi taşınmaz malın sahipleri ödüyor. Peki, ev satışından sonra belediyeye bildirim nasıl yapılır?




Ev satışından sonra belediyeye bildirim nasıl yapılır?

1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu gereğince, Türkiye sınırları içerisinde yer alan taşınmaz mallar için emlak vergisinin ödenmesi gerekiyor. Vergiyi taşınmaz malın sahipleri ödüyor.


Ancak taşınmaz malların el değiştirmeleri sırasında mevcut dönemin emlak vergisinin kimin ödeyip ödemeyeceği merak edilen konular arasında yer alıyor.


Kanunen satışın gerçekleştiği sene emlak vergisini ödeme yükümlülüğü eski malikte oluyor. Peki, ev satışından sonra belediyeye bildirim yapılır mı?


Ev satışından sonra belediyeye bildirim yapma görevi ise taşınmaz malı satın alanda oluyor.


Bu durumda bir ev satın aldığınızı düşünelim. Emlak vergisi ödemekle yükümlü mükelleflerin öncelikle söz konusu taşınmazın bulunduğu belediyenin ilgili birimine emlak beyannamesi vermesi gerekiyor.


Taşınmazın alındığı senenin sonuna kadar beyanname verilmesi gerekirken; taşınmaz malı yeni alan vatandaşlar ilk sene emlak vergisinden muaf tutuluyor. Yukarıda da belirttiğimiz gibi o senenin emlak vergisinden taşınmaz malın eski maliki sorumlu oluyor.


Örneğin bu sene gayrimenkul alanların yıl sonuna kadar beyanname vermeleri gerekirken; emlak vergisi ödemeleri bir sonraki sene başlayacak.


Ev satışında DASK zorunlu mu?


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön