15 / 05 / 2024

FLO, Lumberjack'la nüfusu 30 milyonu aşan ülkelerde 15'er mağaza açacak!

FLO, Lumberjack'la nüfusu 30 milyonu aşan ülkelerde 15'er mağaza açacak!

FLO İtalya'nın en ünlü ayakkabı markalarından Lumberjack'ı aldı. Ziylan Ayakkabı Yönetim Kurulu üyesi Aykut Büyükekşi, yakın zamanda dünyanın en ünlü spor ayakkabı markalarından birini daha alacakları bilgisini vererek, bu markalarla birlikte fizibilite ç



 

Ziylan Ayakkabıcılık bünyesinde bulunan Türkiye'nin en büyük ayakkabı mağazası FLO, bünyesine kattığı yeni markalarla yurtdışına çıkmaya hazırlanıyor. Son olarak İtalya'nın en eski ve en ünlü ayakkabı markalarından Lumberjack'ı alan şirket, yakın zamanda dünyanın en ünlü 10 spor ayakkabı markası arasında yer alan bir markayı daha satın alacak. Bir dizi iş görüşmesi için TUSKON heyeti ile birlikte Sırbistan'ın başkenti Belgrad'a gelen Ziylan Ayakkabı Yönetim Kurulu üyesi Aykut Büyükekşi, bünyesine kattıkları yeni markalarla birlikte 30 milyon ve üzeri nüfusa sahip ülkelerde 15'er FLO mağazası açmak için fizibilite çalışmaları yürüttüklerini söyledi.   KRİZ FIRSAT OLDU   İtalyan Lumberjack'la ilgili uzun süredir çalışma yaptıklarını ve sonunda 67 yıllık İtalyan markanın alımının bu hafta sonuçlandığını söyleyen Büyükekşi, süreci şöyle aktardı: "Lumberjack markası İtalya'nın en köklü ve büyük ayakkabı markasıydı. Firma sahibi vefat ettikten sonra yönetim eşine ve çocuklarına kaldı. Yürütemediler ve satma kararı aldılar. Bu işi bir yıldır takip ediyorduk. İyi bir fiyata bu markayı aldık. İtalya'nın ekonomik krizde olması da bizim için fırsat oldu. Markanın Avrupa'da satış fiyatı 150 avro ile 350 avro arasında değişiyordu. Türkiye'de bu fiyatları revize edeceğiz. Üretim yine Türkiye'de olacak. Markanın patent ve tüm tasarım ekibini Türkiye'ye getiriyoruz."   SPOR DEVİ SATIN ALACAK   Bundan sonraki süreçte yine satın almaların devam edeceği bilgisini veren Büyükekşi, bunlardan birinin daha yakın zamanda sonuçlanacağını söyledi. "Bu marka dünya çapında çok büyük bir marka. Şimdi düşünün Adidas, Puma, Nike, ReEbook ve bu saydıklarımdan sonra gelen büyük bir marka olacak. Hedeflerimiz büyük" diyen Büyükekşi, önümüzdeki dönemde 4 yeni marka daha almayı planladıklarını belirtti. Bu atakların daha çok yurtdışına açılım için gerçekleştirildiği bilgisini veren Büyükekşi, şöyle devam etti: "Avrupa ve dünyaya açılmak istiyoruz. Romanya, Polonya, Rusya, Mısır ve Kuzey Irak'ta fizibilite çalışmaları devam ediyor. Bu pazarlarda en az 15'er mağaza açacağız."   67 yıllık marka   İtalya'nın kuzeydoğusunda yer alan Verona şehrinde, küçük bir ayakkabı imalat atölyesinde üretime başladı. Lumberjack, ürettiği ayakkabılarda derinin kalitesi, taban yapısının esnekliği ve en önemlisi ip bağcık yerine deri bağcıklar kullanarak fark yarattı. Bu fark, önce İtalya'da sonra tüm dünyada rakiplerinin dikkatini çekti. Bu üç ortaklı firma, bilgi ve yeteneklerini birleştirerek dünyanın tanıdığı Lumberjack ayakkabı ve bot modelleri seçkin mağazalarda satışa sunuldu. Sandalet ve terlik modellerinde de her zaman önde olduğunu rakiplerine hissetiren Lumberjack, İtalya'da doğdu, tüm dünyada yürüyor. Markanın bot spor ayakkabı ve çanta gibi ürünleri mevcut.   2014'e kadar 300 FLO   Şu anda yurt içinde 120 FLO mağazası bulunduğunu belirten Aykut Büyükekşi, 2014'e kadar bu sayısı 300'e ulaştıracaklarını söyledi. Büyükekşi, Polaris'te ise 500 mağaza hedeflerinin bulunduğunu kaydetti. Büyükekşi şu bilgileri verdi: "Türkiye ayakkabı pazarında yüzde 10'luk pazar payına sahibiz. Alanımızda en büyük üreticiyiz. Merdiven altı üretim çok fazla olduğu için bizim belimizi büküyor ama buna rağmen yılda 15 milyon çift ayakkabı satışımız var." Ziylan Grubu'nun ayakkabı sektöründe Türkiye'nin en büyük üreticisi olduğunu hatırlatan Büyükekşi, üretimin yüzde 60'nı Türkiye'de, kalanı ise yine kendi tasarımlarıyla Uzakdoğu'da gerçekleştirdiklerini belirtti. Yeni Şafak

Geri Dön