23 / 12 / 2024

Teknosa 15 yeni mağaza açmayı hedefliyor!

Teknosa 15 yeni mağaza açmayı hedefliyor!

15’inci yılını geride bırakan Teknosa, büyümede vites yükseltti. Bu yıl 40 milyon TL’lik yatırım planlayan firma, 15 yeni mağaza açarak toplam bin kişiye istihdam yaratacak



Sabancı Grubu bünyesindeki teknoloji perakende zinciri Teknosa, sektörde 15’inci yılını geride bırakırken 2016 yılında 40 milyon TL yatırım yapacağını açıkladı. Teknosa, 15 yılda 130 milyon cihaz satarken 1.5 milyar kişiyi de mağazalarında ağırladı.


15’inci yıl değerlendirme toplantısında konuşan Sabancı Holding Perakende ve sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Türkiye’de perakende sektörünün 650 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştığını anımsatarak, bu pastadan tüketici elektroniğinin 40 milyar TL’lik pay aldığını söyledi. Pazarda teknoloji marketlerinin dörtte bir pay sahibi olduğunu dile getiren Dinçer, sektörün geçen yıl yüzde 10 civarında büyümeyle kapattığını, bu yıl da çift haneli bir büyüme beklendiğini kaydetti.


İlk çeyrekte kâr


Dinçer, sektörün lideri olan Teknosa’nın 2000 yılında 3 ilde 5 mağaza ve 163 çalışanla yola çıktığını anlatarak, “Bu süreçte 20 milyar TL değerinde 130 milyon cihaz tüketiciyle buluşturuldu. bugün 278 mağazayla 10 binlerce ürünü Türkiye’nin dört bir yanına sunuyoruz. 15 yılda mağazalarımızda ve dijital platformlarımızda 1.5 milyar ziyaretçi ağırladık” dedi.


Dinçer, Teknosa’nın geçen yılı 3.2 milyar TL ciroyla kapattığı bilgisini de paylaşarak, karlılıkla ilgili bir soru üzerine de şunları söyledi: “Geçen yıl ocak ayında Kliksa’yı bünyemize kattık. Bu sırada strateji değişikliği nedeniyle bazı muhasebe tekniğinden kaynaklanan zararlar oluştu. Kliksa’nın bundan sonra bir outlet markası olarak faaliyet göstereceği kararımız muhasebe tekniği açısından bir kerelik bazı aktifleri zarar yazmamıza yol açtı.


İran’ı etüd ediyor


Açıklanan zararın şirketin nakit pozisyonuna herhangi bir etkisi yok. Şirketin nakit pozisyonuna bakarsanız, 2015 yılını 300 milyon TL’nin üzerinde kapadık. Teknosa 2015 ilk yarıda operasyonel olarak zarardaydı. Ancak performansı ağustos ayından itibaren olumlu yönde gelişti. Bundan sonra da kâr açıklayacaktır. Benim beklentim ilk çeyrekte Teknosa kâr açıklamış olacaktır.”


Büyüme ve yatırımlarının 2016’da da hız kesmeyeceğini belirten Haluk Dinçer, 40 milyon TL’lik yatırım planladıklarını da açıkladı. Bir soru üzerine de Dinçer, İran’da yatırımı etüd ettiklerini belirterek, “Önceliğimiz Türkiye pazarı. İran’ın Türkiye için yarattığı büyük potansiyelin farkındayız. Şu anda yatırım için erken. Etüd aşamasındayız. Somut çalışmamız yok. Mutlaka Sabancı olarak İran potansiyelini değerlendireceğiz” açıklamasını yaptı.


Haluk Dinçer, yeni bir satın alma planı olup olmadığı ve iflas erteleme talebinde bulunan Gold’la ilgilenip ilgilenmedikleri sorusunu da, “Geçmişte satın almalarda aktiftik. Bundan sonra da fırsatları değerlendireceğiz” şeklinde cevapladı.


Bin kişiyi işe alacak


Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan da, 15 yılda 1 milyar TL yatırım yaptıklarını aktararak, bu süreçte 15 bin kişiye de istihdam sağladıklarını söyledi. Bu yıl mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarte ise yüzde 50’ye yakın büyüme hedeflediklerini dile getirerek, şu bilgileri verdi: 


“15 yeni mağaza açacağız. Bin kişiye de istihdam yaratacağız. Bu yıl 4 boyutlu büyüme stratejimiz var. 2016’yı ‘4D yılı’ olarak tanımladık. 4D’nin açılımı da derinleşme, dönüşüm, dayanışma ve deneyim. Tüm süreçlerimizde, teknoloji yatırımlarımızda ve iş süreçlerimizde derinleşeceğimiz, dijitalleşme ve dijital dönüşüme ağırlık vereceğimiz bir yıl bizi bekliyor.” 


Preo markalı aksesuar yolda


Bülent Gürcan, kendi akıllı telefon markaları Preo P2 serisinin bu yıl devam edeceğini yeni model düşünmediklerini de belirterek, Preo markasıyla yeni aksesuarları piyasaya sunacaklarını duyurdu. Preo Pwatch’la akıllı saat ve Preo P1 ve P2 ile akıllı telefonda yer alan Teknosa, klavye, mouse, kılıf ve koruyucu ürünleri de kendi markasıyla satışa sunuyor olacak.



Milliyet

 




Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Teknosa’nın 2016 yılında 40 milyon lira yatırım yapacağını duyurdu. Dinçer, geçtiğimiz yıl zarar açıklayan firmanın ilk çeyrek itibarıyla kâra geçeceğini belirterek, "Mayıs ayında ilk çeyrek sonuçlarını paylaşırken kâr açıklamaya başlayacağız" ifadelerini kullandı.


Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Teknosa'da 2016'da geçen yıl olduğu gibi büyüme yatırımlarının süreceğini, 40 milyon TL'lik yatırım yapılacağını açıkladı. Teknosa’nın 15. yılını geride bırakması sebebiyle düzenlenen toplantıda konuşan Dinçer firmanın geçen yılı zararla kapatmasıyla ilgili olarak  “Teknosa aslında operasyonel olarak kâr etmiş durumda. Kliksa ile ilgili strateji değişikliği sebebiyle bazı aktifler muhasebede bir seferliğine zarar olarak yazıldı. 2016’da kâr edeceğiz. Hatta mayıs ayında ilk çeyrek sonuçlarını paylaşırken kâr açıklamaya başlayacağız”dedi. 


15 yılda 130 milyon ürün sattı


Dinçer, Teknosa’nın geçmiş 15 yılına ilişkin olarak da “15 yılda 130 milyon ürünü teknoloji severlerle buluşturduk ve Türkiye’yi teknoloji ile donattık. Bugün 300’e yakın mağazamızla doğudan batıya tüm Türkiye’de teknoloji ürün ve hizmetlerine erişim için değişmeyen adresiz. 15 yılda mağazalarımızda ve dijital platformlarımızda 1,5 milyar ziyaretçi ağırladık. Türkiye’de herkesin hayatına teknoloji ile dokunduk ve dokunmaya devam edeceğiz” diye konuştu. Dinçer, ayrıca şirketin 20. yılını kutlarken hedeflerinin ‘teknoloji hızında büyüyen’ bir TeknoSA yaratmak ve liderliklerini 20 yıl sürdürerek Türkiye’nin ‘4 yıldızlı tek teknoloji perakende markası’ ünvanına erişmek olduğunu ifade etti.


1.000 KİŞİLİK YENİ İSTİHDAM


TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan da 2016'da 1.000 kişilik yeni istihdam sağlayacaklarını ve 15 yeni mağaza açacaklarını duyurdu.  Bu yıl mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50’ye yakın büyüme hedeflediklerini belirten Gürcan, "Mobil aplikasyonlarımızın indirilme sayısı 1,5 milyona ulaştı. Bu da 1,5 milyon kişiye özel mağaza demek" dedi.


15 BİN GENCE FIRSAT


15 yılda 15 bin gence kariyer olanağı sunarak Türkiye’de istihdama katkı sağladıklarını açıklayan Gürcan, "2005'te kurulan TeknoSA Akademi ile teknoloji perakendeciliğinin ilk ve tek MEB sertifikalı eğitim merkezini açmıştık. Akademi, bugüne kadar 5 milyon saat eğitim ve on binlerce mezun verdi. Amacımız, nitelikli insan kaynağı yetiştirmek" dedi. 


Yeni fırsatları değerlendireceğiz


İflas erteleme isteyen Gold Bilgisayar’ı satın almayı düşünüp düşünmediklerinin sorulması üzerine Haluk Dinçer “Bundan önce satın almalar gerçekleştirdik. Rakiplerimiz de bizim ilgi duymamamız sebebiyle çeşitli satın almalarda bulunabildi. Biz bundan sonra da fırsatları değerlendirmeye devam edeceğiz” şeklinde cevap verdi. Teknosa 2011 yılında da Best Buy’ın Türkiye operasyonlarını satın almıştı. 


İran için çalışmalar sürüyor


Dinçer, yaptırımların kalktığı İran’daki iş fırsatlarını değerlendirmek için etüt çalışmasının devam ettiğini söyledi. Bu çalışmanın tüm Sabancı Grubu için yapıldığı bilgisini veren Dinçer, "Ancak devam eden bir süreç var. Ülkenin potansiyelinin yanında belli bir hukuki altyapıya da kavuşması gerekiyor" ifadelerini kullandı. 







Bu haber Takvim Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



2000 yılında "Herkes için Teknoloji" felsefesiyle yola çıkan TeknoSA, 15'inci yılını kutluyor. Geçtiğimiz 15 yılda, 20 milyar TL'lik 130 milyon adet ürünü teknoloji severlerle buluşturan ve 15 bin kişiye kariyer imkanı sağlayan TeknoSA'nın hedefleri açıklandı. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, 15 yıl önce, 3 ilde 5 mağaza ve 163 çalışan ile yola çıktıklarını belirterek, "Bugün 300'e yakın mağazamızla Türkiye'nin dört bir yanına onbinlerce teknoloji ürünü götürüyoruz" dedi. Dinçer, TeknoSA'nın 2015'te de aralıksız büyümesini sürdürdüğünü ve 3.2 milyar TL'lik ciroya ulaştığını ifade ederek, şöyle devam etti: "Bu yıl 40 milyon TL'lik bir yatırım planımız var. 20'nci yılımızı kutlarken de hedefimiz, 'Liderliğimizi 20 yıl devam ettirerek Türkiye'nin '4 yıldızlı tek teknoloji perakende markası' olmak." TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan da 15 yılda 15 bin gence iş imkanı sunarak istihdama katkı sağladıklarını kaydetti. Bu yıl mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50'ye yakın büyüme hedeflediklerini belirten Gürcan, "Online'da 2020'ye kadar oluşan değeri 5'e katlamak istiyoruz" dedi.


15 YILDA TEKNOSA

* 1 milyar TL'lik altyapı ve marka yatırımı yaptı. 

* 20 milyar TL değerinde 130 milyon adet teknoloji ürününü tüketicilerle buluşturdu. 

* TeknoSA mağaza ve dijital platformlarını ziyaret eden kişi sayısı 1.5 milyar kişiye ulaştı. 

* 15 yılda 15 bin kişiye istihdam olanağı sağladı.


Takvim




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Teknosa’da bu yıl, ağırlık e-ticarette olmak üzere yaklaşık 40 milyon liralık yatırımla bin kişiye istihdam sağlanacak. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Türkiye'nin potansiyeline ve geleceğine güvenerek, yatırımlarını uzun dönemli yaptıklarını dile getirdi.


Teknoloji perakende şirketi Teknosa'da, 2016 yılı için ayrılan 40 milyon liralık yatırım bütçesi, ağırlıklı olarak e-ticaret platformu ve mağazacılık faaliyetlerini güçlendirmek üzere kullanılacak. Bin kişilik yeni bir istihdam daha oluşturması beklenen teknoloji şirketinde, bu yıl mağazacılık ağının yüzde 10, e-ticaretin de yüzde 50'ye yakın büyümesi bekleniyor. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, “Türkiye'nin potansiyeline ve geleceğine güveniyoruz, yatırımlarımızı uzun dönemli yapıyoruz” dedi. Teknosa'nın sektördeki 15. yılı ve 2015 performansının değerlendirildiği toplantıda konuşan Dinçer, toplam perakende pazarının 650 milyar lira büyüklüğünde olduğunu dile getirdi.


15 YILDA 20 MİLYAR LİRALIK 130 MİLYON ADET ÜRÜN SATTI


Haluk Dinçer, tüketici teknolojisi ürünleri pazarının ise geçen yıl 40 milyar liraya ulaştığını, pazarda lokomotif ürünün de yine akıllı telefonlar olduğunu belirtti. Teknosa olarak 3,2 milyar lira ciroyla kapattıkları geçen yılı değerlendiren Dinçer, ayrıca, 15 yılda 20 milyar liralık 130 milyon adet ürünü teknoloji severlerle buluşturduklarını söyledi. Dinçer, şöyle devam etti: “15 yılda mağazalarımızda ve dijital platformlarımızda 1,5 milyar ziyaretçi ağırladık. Teknosa, teknoloji perakendeciliğinde dünya ölçeğinde bir 'benchmark' artık.”


KÂRLILIK TEKNOLOJİ PERAKENDE SEKTÖRÜNDE ÖNEMLİ BİR SORUN


Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan ise, Teknosa'nın, Türkiye ekonomisine nitelikli iş gücü desteği sağladığını, 15 yılda yaptıkları 1 milyar lira seviyesinde yatırımın, sektör için çok değerli olduğunu ifade etti. Kârlılığın sektörde önemli bir sorun olduğunu da belirten Gürcan, “Biz de sadece ürün satarak değil, çözümler ve ilave hizmetler sunarak 2015'te bunun önüne geçtik. 2016 yılında da bu tarafa yatırım yapmaya devam ediyor olacağız” diye konuştu. Teknosa mevcut durumda 278 mağaza ve 172 bin metrekare net satış alanı ile faaliyet gösteriyor.

2015 zararının nedeni Kliksa'daki dönüşüm

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Dinçer, şirketin 2015 yılında yazdığı 95 milyon liralık zararda, iştirakleri Kliksa'nın outlet mağazasına dönüştürülmesiyle ilgili strateji değişikliğinin neden olduğunu belirtti. Muhasebe tekniğinin değişmesi nedeniyle söz konusu zararın oluştuğunu belirten Dinçer, Teknosa'nın operasyonel açıdan kârlı olduğunu kaydederek, olumsuz herhangi bir nakit etkisinin bulunmadığını belirtti. Dinçer, Teknosa'nın bu yıl ilk çeyrekte yeniden kâra dönmesini beklediklerini de dile getirdi. Geçen yıl 95 milyon lira zarar açıklayan teknoloji devi, 2014 yılında da 20 milyon lira zarar etmişti.



Erdi YILMAZ/Yeni Şafak




Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


'Herkes için teknoloji' sloganı ile yola çıkan Teknosa, sektörde 15 yılı geride bıraktı. Teknosa'nın değerlendirme toplantısında konuşan Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, 2015 yılını küresel ekonomi açısından zor bir yıl olarak tanımladı.


Dinçer, özellikle Arap Baharı ile birlikte bölgede başlayan sorunların, Suriye'deki gelişmelerin, Güneydoğu'da baş gösteren terör olaylarının ekonomiyi olumsuz etkilediğini söyledi. “Siyasi ve ekonomik belirsizlikler içinde faaliyet gösteriyoruz.” diyen Dinçer, Türkiye'nin reform ajandasının belli olduğunu, bunların gerçekleşmesini beklediklerini ifade etti. İran pazarı ile ilgili de değerlendirmelerde bulunan Dinçer, grup olarak bölgeyi yakından etüt ettiklerini ve gelişmelerini izlediklerini söyledi. Teknosa'nın geçtiğimiz günlerde KAP'a yaptığı zarar açıklamasına da değinen Dinçer, “Teknosa, Kliksa'yı kendi bünyesinde konsolide ediyor. Geçen ay Kliksa'nın outlet marka olması muhasebe açısından aktifleri zarar olarak yazmamıza neden oldu. Aksi takdirde Teknosa operasyonel olarak başarılı bir yıl geçirdi.” dedi. Teknosa'nın 2015'te de aralıksız büyümesini sürdürdüğünü ve 3,2 milyar TL'lik ciroya ulaştığını kaydeden Dinçer, yatırımların 2016'da da hız kesmeyeceğini ve yaklaşık 40 milyon TL'lik yatırım planladıklarını ifade etti. Teknosa'nın 2015'te 3,2 milyar TL'lik ciroya ulaştığını ifade eden Dinçer, Türkiye'nin ‘4 yıldızlı tek teknoloji perakende markası' olmayı hedeflediklerini belirtti.


Doğudaki mağazaları kapatmak zorunda kalıyoruz


Doğu ve Güneydoğu'da ilk mağazalarını 2006'da açtıklarını söyleyen Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, bölgede yaşanan terör olayları nedeniyle zaman zaman buradaki mağazaları kapatmak durumunda kaldıklarını belirtti. 15 yılda yaptıkları yatırım bedelinin 1 milyar TL seviyesinde olduğunu söyleyen Gürcan, 2016'da mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50'ye yakın büyüme hedeflediklerini ve 15 yeni mağaza açacaklarını söyledi. 2015 yılında e-ticarette yüzde 50'ye yakın büyüme gerçekleştirdiklerini söyleyen Gürcan, Teknosa Preo aksesuar serisinin tüketicilerle buluşacağını belirtti.


Rakamlarla Teknosa


Teknosa, 15 yıl içerisinde 1 milyar TL'lik altyapı ve marka yatırımı yaptı. Mağazalar ve online kanalda 20 milyar TL değerinde 130 milyon adet teknoloji ürünü tüketicilerle buluşturuldu.


Teknosa mağaza ve dijital platformlarını ziyaret eden kişi sayısı 15 yılda 1,5 milyar kişiye ulaştı. Bu ziyaretçi sayısı Avrupa nüfusunun da iki katına denk geliyor.


15 yılda 15 bin kişiye istihdam olanağı sağlayarak ülke ekonomisine katkıda bulundu. Teknosa'nın Turuncu Kart sahibi müşterileri 5 milyon kişiyi aştı.


2005'te kurulan Teknosa Akademi'de 5 milyon saat eğitim verilerek, 12 binden fazla mezun sektöre kazandırıldı.


2007'den beri yürütülen ‘Kadın İçin Teknoloji' projesi ile şu ana kadar Türkiye'nin 58 ilinde 15 bin kadına ücretsiz bilgisayar eğitimleri verildi.


‘Tarih İçin Teknoloji' sosyal sorumluluk projesiyle İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesi'nde bulunan kitap, fotoğraf, yazma, harita, müzik notası, gazete, hat ve levhadan oluşan 100 bine yakın eser dijital ortama taşındı.



Rahime SEZGİN/Zaman


Geri Dön