26 / 11 / 2024

Galataport İstanbul'da son durum ne?

Galataport İstanbul'da son durum ne?

Galataport İstanbul Genel Müdürü Tolga Engin, konuya ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Tolga Engin, proje ilişkin kendisine sorulan soruları yanıtladı.




Galataport İstanbul, 1,7 milyar dolar yatırım bedeliyle Karaköy-Tophane arasında 1.2 kilometre sahil şeridini kapsayan dev bir proje oluyor. İst Dergi'den Ayşe Banu Tuna'nın haberine göre; Galataport'ta liman, otel, alışveriş merkezi, restoranlar ve ofisler bir arada bulunuyor. 52 bin metrekare ayrılan mağaza ve restoranların sayısı yaklaşık 250 olarak belirlendi. Üç tescilli bina; Merkez Han, Karaköy Yolcu Salonu ve Çinili Han, 177 odalı Peninsula İstanbul oteli şeklinde belirlendi. 

Galataport İstanbul da son durum ne?

Galataport İstanbul Genel Müdürü Tolga Engin, konuya ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Tolga Engin, proje ilişkin kendisine sorulan soruları yanıtladı. İşte o sorular ve yanıtları:

Sosyal hayat bakımından Galataport’un ziyaretçilerine sunacağı olanaklar neler olacak? Engelliler, çocuklar, çocuklu kadın ve erkekler için düşünülmüş hizmetler var mı?

Galataport İstanbul engelli dostu ve düşük katlı yapılarıyla mahalle konseptinde tasarlandı. Misafirlerine “nefes alan”, sağlıklı ve güvenli bir kültür sanat, çalışma, alışveriş ve yeme içme deneyimi sunacak. Yüzde 40’lık yeme içme oranıyla şehrin yeni gastronomi mahallesi konumuna gelecek. Türk ve dünya mutfaklarından geniş bir yelpaze sunan birçok yerli ve yabancı markaya ev sahipliği yapacak. Planladığımız sertifikasyon ve denetim hizmetleri de ziyaretçilerimize onaylı ve hijyenik sokak lezzetlerini güvenle tatma imkânı verecek. Tarihî Tophane Meydanı, İstanbul’un ilk müze meydanı olacak. Merkezinde yer alan Saat Kulesi, çok özel bir teknikle yerinden kaldırılarak restore ediliyor. Burada itinayla yürütülen çalışmalar sonucunda üzeri zamanla toprakla örtülmüş, varlığı bilinmeyen bir katı daha keşfedildi. Yaklaşık 140 cm'ik kısmı toprağın üzerine çıkarıldı. Galataport İstanbul yıl boyunca çeşitli pek çok kültür sanat ve tasarım etkinliğine ev sahipliği yapacak. Bununla birlikte çevresindeki kültür sanat etkinliklerinde de yüzde 72’lik bir gelişme olacağını öngörüyoruz. Sahamızdaki tescilli binaların restorasyonuyla da İstanbul’un çok değerli tarihî binaları şehre geri kazandırılıyor. Paket Postanesi, özel arduvaz çatıları ve cepheleri ile projenin simgelerinden biri olacak.

Galataport İstanbul da son durum ne?

Galataport’a gemiyle gelen bir turist olarak beni projede dolaştırabilir misiniz? Yani gemiden nasıl ineceğim, nereye ineceğim, ilk gördüğüm manzara ne olacak? Ne kadar zamanda limandan çıkabileceğim? Bana sunulan ekstra hizmetler olacak mı?

Limanımız, aynı anda üç gemi yanaşabilecek ve günlük 15 bin yolcuyu ağırlayabilecek kapasiteye sahip. Terminalimiz, dünyada ilk kez uygulanan özel kapak sistemine bağlı olarak yerin altında toplam 29 bin m2’de kurgulanıyor. Bu özelliğiyle terminal, dünyanın ilk yeraltı kruvaziyer terminali. Limanda gemi olmadığı zamanlarda gümrüklü alanı ve güvenlik (ISPS) alanını ayıran özel kapak sistemi sayesinde geçici gümrüklü saha yaratılarak sahil şeridi erişime açık kalmaya devam ediyor. Bu yenilik sayesinde yaklaşık 200 yıldır erişime kapalı olan Karaköy’ün eşsiz sahil şeridi şehrin en özel yürüyüş rotalarından biri oluyor.

Gemiden inen yolcular, özel rampa alanlarından terminale ulaşarak indi-bindi veya transit yolculukları için gerekli işlemleri maksimum 30 dakika içerisinde tamamlayacak. Limanın iç mimarisi Autoban tarafından İstanbul’un yeraltı sarnıçlarından ilham alınarak tasarlandı. Galataport İstanbul ayrıca güçlü bir ana liman özelliği taşıyor. Bir kruvaziyer limanının “ana liman” olması için öncelikle coğrafi konum olarak gemilerin en çok uğrak yaptığı bölgelerden birinde yer alması gerekir. İstanbul bu kıymetli özelliğe sahip. Ana limanın uluslararası bir havaalanına yakınlığı ve bu havaalanında hizmet veren farklı havayolu şirketlerinin olması da aranan şartlardan birisi. Limanın rıhtım uzunluğu, bavul operasyonuna uygunluğu, gerekli personel ve ekipmanı altyapısında barındırıyor olması da yine olmazsa olmaz şartlar arasında. Kruvaziyer yolcularının konaklama yapmaları gerektiğinden, limanın yer aldığı şehrin çeşitli segmentlerde ve farklı hedef kitlelere yönelik otellere ev sahipliği yapması da gerekiyor. Galataport İstanbul da bu anlamda tüm “ana liman” özelliklerine sahip.

Galataport İstanbul da son durum ne?

Galataport, Karaköy-Fındıklı hattının hatta Galata bölgesinin mevcut sosyal dokusuna kıyasla hayli lüks, üst sınıf bir proje. Projeye dönük soylulaştırma eleştirileri var. Proje metinlerinde ise bulunduğu bölgeyle bütünleşeceğinden bahsediliyor. Bu bütünleşme nasıl olacak?

Galataport İstanbul herkesi kucaklayan, 7/24 yaşam sunan, herkesi bir arada tutan bir İstanbul deneyimi yaşatacak. Eski deneyimlerin yenileriyle zenginleştiği, yeni deneyimlerin ise keşfedildiği bir destinasyon olacak. Çocuklarınızla güvenle tüm gününüzü geçirebileceğiniz, onlarla eğlenebileceğiniz, yaşam kalitesine önem veren herkes için ilk akla gelen alan olacak. Burada yer alacak markalar, tüm hedef kitlelere ve farklı zevklere ve ihtiyaçlara hitap edebilecek, temelinde deneyim olan bir konseptle hizmet verecek. Hedefimiz, çok yönlü bir çekim noktası olmak. Tabii İstanbullular bu hedef kitledeki en büyük paydaş olacak. Birkaç günlüğüne hatta birkaç saatliğine dahi olsa İstanbul’u ziyaret edecek ve âdeta birer İstanbullu gibi şehri keşfetmek isteyen yerli ve yabancı turistler de bunun bir parçası. Bunun yanı sıra; tarih ve sanat tutkunları, gençler, yerli turistler, aileler ve gastronomi meraklıları başta olmak üzere toplumun her kesimi Galataport İstanbul’un hedef kitlesini oluşturuyor.

Galataport İstanbul, İstanbul ve Karaköy bölgesinin mahalle dokusuyla uyumlu bir yerleşim planına sahip. Liman sahasında yer alan ve kent kimliğinin önemli birer öğesi olan kültür varlığı yapılarıyla ilgili koruma ve restorasyon çalışmaları, ilgili tüm resmî kurum ve mercilerden gerekli izinlerin tamamlanmasıyla başladı ve devam ediyor. İlk günden beri ifade ettiğimiz gibi, projemiz hayata geçtiğinde Tophane, Saat Kulesi’nin yer aldığı İstanbul’un en güzel tarihî meydanlarından biri, tarihî dokuya uygun olarak İstanbulluların ve yerli-yabancı tüm turistlerin kullanımına sunulacak. Ayrıca projemiz kapsamında geliştirilen yeni binalar, ihaleyi aldığımız dönem sahada yer alan antrepoların yüksekliğiyle uyumlu ve çoğu noktada verilen izinlerin de altında kalacak şekilde tasarlandı. Galataport İstanbul, Karaköy ile Kabataş arasında uzun zaman önce bağlantısı kopmuş bir uzantıyı tamamlıyor. İki asırdır çeşitli sebeplerle halka kapalı kalan 1,2 kilometrelik bir sahil şeridi, tekrar şehrin kullanımına sunulacak.

Galataport ve Tersane İstanbul’da yatırımcılarla anlaşmalar yapıldı!


Geri Dön