Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosu 2020'de açılıyor!
Şehir ve Hukuk Konuşmaları sempozyumunda konuşma yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattını 2020 yılının sonlarına doğru açmayı hedeflediklerini söyledi..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, ulaşım sorununun bugün için hepten çözmenin mümkün olmadığını dile getirerek Turhan, "Ancak son dönemde yaptığımız gibi katlanarak artmasının önüne geçmek, etkisini azaltmamız mümkün. Böylesine çetrefilli ve çok boyutlu sorunlar yumağıyla karşı karşıya bulunuyoruz. Özellikle şovdan, günü kurtarma hastalığından, popülist hastalığından uzak durmak lazım. Bu yaklaşımlar ulaştırma politikalarının ruhuna aykırıdır. İş yapacaksınız, proje üreteceksiniz, hizmete sunacaksınız. Son 17 yılda İstanbul'a ve ülkemize ulaştırma, altyapı ve haberleşme konularında bu yaklaşımlardan uzak nice kalıcı eserler kazandırdık" diye konuştu.
"İstanbul havalimanı için kamu bütçesinden tek kuruş para harcamadık"
Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre Turhan, “İstanbul'un ulaşım altyapısına 78 milyar 876 milyon lirası Yap, İşlet, Devret (YİD) kapsamında olmak üzere toplam 133 milyar 131 milyon lira yatırım yaptık. Bunların içinde İstanbul Havalimanı var. İstanbul Havalimanı kamu bütçesinden tek kuruş para harcanmadan yapılan bir yatırımdır. YİD ihalesini kazan firma, havalimanı açıldığından beri devlete bu araziyi kullanma karşılığında yıllık 880 milyon Euro ödüyor" diye konuştu.
Türkiye'de motorlu taşıt sayısı 23 milyonun üstünde
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Ülkemizde 2002 yılında 8 milyon 600 bin olan motorlu taşıt sayısı bugün 23 milyon 113 binin üstüne çıktı. Nüfusumuz 82 milyon. Bu araçların yüzde 54'ü otomobil. Görüyoruz ki nüfusta yaşanan her artış daha fazla taşıt trafiğine yol açmış. Yani refahımız artmış. Küçük kapasiteli bireysel taşımacılığın baskın hale gelmesi, bir yanıyla elbette sosyal refahı göstermesi bakımından önemlidir. Ancak diğer yanıyla, kent içi ulaşımda yüksek maliyet demektir, güvenlik zafiyeti demektir, çevre kirliliği demektir, trafik sıkışıklığı demektir" dedi.
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattı seneye hizmete açılıyor
Kaynarca-Sabiha Gökçen metro projesi ile mevcut Kadıköy-Kartal-Kaynarca metrosunu Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaştıracaklarının bilgisini veren Turhan, "İstanbul Havalimanı'nın ulaşımını rahatlatmak için yapmakta olduğumuz Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ve Halkalı- İstanbul Havalimanı metro sistemimizin inşaatı devam ediyor. Amacımız seneye 2020 yılının sonlarına doğru Gayrettepe- İstanbul Havalimanı arasındaki kısmı hizmete açmak. Yine 2021 yılının sonlarına doğru da Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattını hizmete açmak" ifadelerinde bulundu.
"İstanbul ile ilgilenmek bizim için bir borçtur"
FSMVÜ Mütevelli Heyet Başkanı İsmail Gerçek ise, "Ulaşım her ülkenin gerek ekonomik gerekse siyasi gelişmişliği açısından çok önemli bir gösterge. Gelişmişliğin göstergeleri dikkate alınırken en önemlilerinden bir tanesi de ulaşımdır. Tarihe baktığımız zaman ulaşımda ilgili çeşitli savaşlar, mücadeleler olmuş, bir Süveyş Kanalı'nın açılması bile dünya tarihinde çok önem arz etmiş. Ülkeler açısından ulaşım asla göz ardı edilmeyecek bir husustur. İstanbul ise tarih boyunca toplumlara ve insanlara dokunmuş önemli bir şehir. İstanbul'la ilgilenmek bizim için bir borçtur. İstanbul'u ve ulaşım konusunu güle benzetiyorum. İstanbul bir gülse ulaşım da bir dikendir. Gülü seveceksek, dikeniyle seveceğiz şeklinde konuştu.
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosu 5 ilçede konut fiyatlarına yansıyor!