01 / 05 / 2024

Gayrimenkul alım satım işlemleri!

Gayrimenkul alım satım işlemleri!

Gerçek yada tüzel kişilerin gayrimenkul alım satımı için tapu dairelerinde yapmaları gereken bazı şeyler bulunuyor.Gayrimenkul alım satım işlemleri için gerekenler nelerdir?İşte, gayrimenkul alım satım işlemleri..



Gayrimenkul alım satım işlemleri!

Gayrimenkul alım satım işlemleri, gayrimenkullerin yer aldığı tapu dairesinde yapılıyor. İşlemlerin sorunsuz bir şekilde tamamlanması için alıcının ve satıcının dikkat etmesi gereken bazı hususlar bulunuyor.


Gayrimenkul alıcısının satın almak istediği taşınmazı ve sahibi araştırması, yaptığı araştırma sonucunda kesin karar vermesinde fayda bulunuyor.Aksi takdirde araştırılmadan alım satım işleminin yapılması, birtakım problemlere sebep olabiliyor. Aynı şekilde, satıcının da alıcı hakkında birtakım bilgilere sahip olmasında fayda görülüyor.


Tarafların yaptığı araştırmalar neticesinde gayrimenkul devir işlemine karar verilirse, istenen belgeler ile birlikte tapu dairesine başvurulması gerekiyor.


Ayrıca, gayrimenkul alım satıma karşılık harç miktarının da ödenmesi gerekiyor.Tapu harcı 2015 yılında açıklanan harç bilgilerine göre tapu harcı alıcıdan ve satıcıdan ayrı ayrı olmak üzere binde 20 oranında tahsil ediliyor.Uygulamada, alıcı satıcının da harç bedelini ödeyerek bunu ödeyeceği satış bedelinden düşebiliyor. Tapu harcının yanı sıra, tapu döner sermaye harcının da ödenmesi gerekiyor.


Örneğin tapudaki satış bedeli 200 bin TL olan bir gayrimenkul için alıcının da satıcının da ayrı ayrı 4 bin TL ödemesi gerekiyor.


Gayrimenkul alım satımı için gerekli belgeler ise şu şekilde:

1. Satılması istenen taşınmaza ait tapu senedi,


2. Satıcı ve alıcıların fotoğraflı nüfus cüzdanları, (pasaport veya avukat kimliği ile işlem yapılabilmekte ancak ehliyet ile işlem yapılmamaktadır)

Satıcıların birer, alıcıların ikişer adet son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğrafları


3. Tapu sahibi işleme bizzat gelmiyor ise, temsile ilişkin belge, (Vekâletname, vasi kararı, kayyım kararı vb. )Vekil veya temsilci olan kişinin fotoğraflı nüfus cüzdanı ve bir adet vesikalık fotoğrafı,


Yine alıcılardan da bizzat gelmeyen var ise onları temsil eden kişilerin fotoğraflı nüfus cüzdanları, vesikalık fotoğrafları ve temsile ilişkin belge


4. Satışı yapılacak olan taşınmaza ait ilgili belediyeden alınmış 

emlak beyan değerini gösteren belge.


5. Kat mülkiyeti kurulmuş gayrimenkullerde DASK poliçesidir.


Yabancılar tapu alabilir mi?



Özge ÖZDEMİR/Emlakkulisi.com


Geri Dön