Tapu alım-satım işlemleri!
Gayrimenkul alım-satım işleminizi kısa zamanda sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmek istiyorsanız tapu alım-satım işlemleri için haberimizi inceleyebilirsiniz...
Tapu alım-satım işlemleri!
Gayrimenkul alım-satım işlemleri sırasıyla ve eksiksiz bir şekilde yapıldığı takdirde süreç sorunsuz olacaktır. Öyleyse tapu alım-satım işlemleri nasıl yapılır, sorusunun yanıtı;
Tapu işlemlerinizi tapuya gitmeden önce yapılacaklar ve tapu dairesinde yapılacaklar şeklinde iki gruba ayırmak doğru olacaktır.
Tapu dairesine gitmeden önce..
- Eğer alıcı durumundaysanız, satın alacağınız gayrimenkulün tapu fotokopisini edinin. Elinizdeki tapu fotokopisiyle gayrimenkulün bağlı olduğu belediyenin emlak bölümünden emlak vergisi olup olmadığına bakın.
- Satın alacağınız gayrimenkul eğer bir arsa ise, yerin köşe kazıkları ile sınırlarının belirlenmesini isteyin.
- Gayrimenkulün imar bilgilerini edinin. binanın belediye imar müdürlüğünde bulunan onaylı projesindeki bağımsız bölüm numarası ile, tapu senedindeki numara uyuşuyor mu bakın.
- Gayrimenkul eğer bir bina ise iskanlı ve DASK'lı olup olmadığını araştırın.
- Tapu işlemleri için gerekli belgeleri edinin.
Tapu alım-satım işlemleri için gerekli belgeler..
- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.
- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.
- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.
Tapu dairesinde..
- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.
- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.
- Tapu harcı yatırılır.
- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.
- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.
- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.
- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır.
- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com