27 / 12 / 2024

Tapu alım-satım işlemleri!

Tapu alım-satım işlemleri!

Gayrimenkul alım-satım işleminizi kısa zamanda sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmek istiyorsanız tapu alım-satım işlemleri için haberimizi inceleyebilirsiniz...



Tapu alım-satım işlemleri!

Gayrimenkul alım-satım işlemleri sırasıyla ve eksiksiz bir şekilde yapıldığı takdirde süreç sorunsuz olacaktır. Öyleyse tapu alım-satım işlemleri nasıl yapılır, sorusunun yanıtı;


Tapu işlemlerinizi tapuya gitmeden önce yapılacaklar ve tapu dairesinde yapılacaklar şeklinde iki gruba ayırmak doğru olacaktır.


Tapu dairesine gitmeden önce..

- Eğer alıcı durumundaysanız, satın alacağınız gayrimenkulün tapu fotokopisini edinin. Elinizdeki tapu fotokopisiyle gayrimenkulün bağlı olduğu belediyenin emlak bölümünden emlak vergisi olup olmadığına bakın.

- Satın alacağınız gayrimenkul eğer bir arsa ise, yerin köşe kazıkları ile sınırlarının belirlenmesini isteyin.

- Gayrimenkulün imar bilgilerini edinin. binanın belediye imar müdürlüğünde bulunan onaylı projesindeki bağımsız bölüm numarası ile, tapu senedindeki numara uyuşuyor mu bakın.

- Gayrimenkul eğer bir bina ise iskanlı ve DASK'lı olup olmadığını araştırın.

- Tapu işlemleri için gerekli belgeleri edinin.


Tapu alım-satım işlemleri için gerekli belgeler..

- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.

- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.

- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.


Tapu dairesinde..

- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.

- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.

- Tapu harcı yatırılır.

- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.

- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.

- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.

- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır. 

- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön