27 / 04 / 2024

Gayrimenkul tapu devri için hangi belgeler gerekiyor? Tapudan eli boş dönmek istemeyen herkesi ilgilendiriyor...

Gayrimenkul tapu devri için hangi belgeler gerekiyor? Tapudan eli boş dönmek istemeyen herkesi ilgilendiriyor...

Gayrimenkul alım satım işlemlerinde bazı evrakların tapu müdürlüklerine teslim edilmesi gerekiyor. Peki, Gayrimenkul tapu devri için hangi belgeler gerekiyor? İşte detaylar...



Türkiye'de tapu işlemlerinin sorunsuz halledilebilmesi için bazı evrakların vatandaşlar tarafından tapu müdürlüklerine teslim edilmesi gerekiyor. Bu konuda sorun yaşamak istemeyen kişiler, "Gayrimenkul tapu devri için hangi belgeler gerekiyor?" sorularına yanıt arıyor. İşte konuya ilişkin merak edilen tüm detaylar...

Öncelikle belirtmek gerekir ki inşaat çalışması yeni tamamlanmış konut satışlarında ilk tapu belgesi veriliyor. Ayrıca önceden ruhsatı olan ve iskan belgesi alınmış konutların satışları için firma sahibinin aldığı ilk tapu senedi, konut satışında da geçerli oluyor. İşte Tapu devri için gerekli olan o belgeler:

Gayrimenkul tapu devri için hangi belgeler gerekiyor? Tapudan eli boş dönmek istemeyen herkesi ilgilendiriyor...

RAHİÇ BELGESİ

Rayiç belgesi belediyeden alınıyor. Söz konusu belge ada parsel numarası ve tapu kütüğünde kayıtlı olan gayrimenkul sahibinin kimlik bilgilerine göre, evin rayiç bedelini gösteriyor.

T.C. NÜFÜS CÜZDANI

Tapu satış işlemleri için gerekli olan belgelerden bir diğeri de alıcı ve satıcının kimliklerinin aslı ve birer adet fotokopileri gerekiyor. Buna ek olarak alıcı olan şahsın kayıt ve tapu belgesi için 2 adet fotoğrafı ve satıcı olan kişinin ise 1 adet fotoğrafı gerekli olan belgeler arasında isteniliyor.

TAPU BELGESİ

Tapu satış işleminin yapılabilmesi için söz konusu gayrimenkulün sahibinin tapu belgesinin aslı veya fotokopisini hazır bulundurması gerekiyor.

BORCU YOK BELGESİ

Tapu satışı yapılırken taşınmazın vergi borcunun olmadığını gösteren yazı büyük önem taşıyor. Sosyal Güvenlik Kurumundan ve belediyelerden alınan borcu yoktur yazısı ile tapu satış işlemi gerçekleştiriliyor.

DASK

Tapu satış işlemlerinde gerekli olan bir diğer önemli evrak DASK Zorunlu Deprem Sigortası oluyor. Özellikle ev alım- satımlarında zorunlu deprem sigortası belgesinin mevcut olması gerekiyor. Bu belge hem tapu kaydı hem de konutun abonelikleri için isteniliyor.

MUVAFAKNAME 

Aile konutu satışı gerçekleştirirken durumlarda eş rızasını gösteren noter onaylı belgenin hazır edilmesi gerekiyor. 

Ayrıca taşınmaz konut ise ve ilgili konutun alım- satım işlemi malik yerine başka biri tarafından veya emlakçı tarafından gerçekleştirilecek ise noterden vekaletname alması gerekiyor.

En düşük emekli maaşı 12 bin 500 TL! Emekliler dikkat! Refah payı olacak mı?

Ataşehir Belediyesi'nden kiralık büfe!

Ev almak isteyenlere 200 bin TL'ye varan destek müjdesi! Bu şartları sağlamak yetiyor!


Geri Dön