23 / 12 / 2024

Gayrimenkul yatırımcılarının 2. tercihi Bursa!

Gayrimenkul yatırımcılarının 2. tercihi Bursa!

Bursa yeni kent projeleriyle batı yönlü büyüyor. İstanbul odaklı projeleri inceleyen yatırımcılar ikinci adres olarak Bursa'yı tercih etmeye başladı.



Yeni otobanın yapılması, İzmit Körfezi köprü inşaatı, Mudanya bölgesindeki bazı imar hareketleri emlak piyasasına da canlılık getirdi. ERA Türkiye Gayrimenkul Hizmetleri Satış ve Franchising Geliştirme Direktörü Kadir Tümen, Bursa'nın Türkiye'nin en iyi ve nitelikli gelişen bölgelerinden bir tanesi olduğunu belirterek, "Karacabey'e doğru giden genişleme söz konusu. Kişi başına düşen gelir de çok yüksek. Özellikle yüksek hızlı tren projesi, denizle ulaşımın kolay olması, otoyol ve Helitaksi gibi projelerin olması Bursa'yı çok cazip bir hale getiriyor" diyor. 


ŞEHRİN BATISI GELİŞİYOR 


Türkiye'nin temel problemlerinden birinin nitelikli gayrimenkul üretimi ve kentsel dönüşüm olduğunu ifade eden Tümen, "Bursa bu anlamda handikaplar yaşıyor, ancak çok büyük avantajları da var. Çünkü kent merkezinde kentsel dönüşümle ilgili bazı yapılması gereken şeyler var. Özellikle şehrin batı kısmı çok hızlı gelişiyor. Görmüş olduğumuz şu; nitelikli gayrimenkul pazarlama açısından Bursa bölgesinde ciddi bir açık söz konusu. İnsanlar nitelikli bilgiye ulaşmakta biraz sıkıntı yaşıyor. Doğru yatırımı yapmakta sıkıntı yaşıyor" mesajı veriyor. 


Bursa bölgeye liderlik edecek 


URBAN Land Institute (ULI) Türkiye Başkanı ve Emlak Konut Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Sur da, Bursa'nın Türkiye'nin en önemli metropol kentlerinden biri olduğunun altını çizerek, "Bursa hem Türkiye, hem de dünya piyasası açısından çok önemli bir şehir. İstanbul'un bu kadar sıkıştığı ve artık gidecek yerinin olmadığı bir ortamda bir bölgesel planlama kapsamında Bursa'nın yeri ve önemi hiçbir şekilde yadsınamaz. Ondan da öte hep kentlerin markalaşmasından bahsediyoruz. 30 tane metropol kentimiz var, Bursa ilk 4 içerisinde. Güney Marmara Bölgesi Türkiye'ye yeni alanlar açacak bir bölge Bursa bunun liderliğini yapıyor" diye konuştu. 


Tüm bölgenin çekim merkezi 


PROJENİN, güçlü marka karması ile sadece Bursa'nın değil, Marmara Bölgesi'nde bulunan çevre iller için de bir çekim merkezi olması bekleniyor. 1.500 araç kapasiteli otoparkın da bulunduğu alışveriş merkezinin 2016 yılının 4. çeyreğinde açılması planlanıyor. Alışveriş Merkezi'nin çekim alanında yaklaşık 2,7 milyon kişi yaşıyor. 


Sur yapı Marka ile Bursa'da 


SUR Yapı'nın MARKA adıyla lanse ettiği rezidans ve alışveriş merkezi projesi, Türkiye'nin 4. büyük şehri olan Bursa'da hayata geçirildi. Yeni Bursa'nın merkezinde, hızlı bir şekilde gelişen lüte konut ve otel yatırımlarının merkezi olan Nilüfer'deki projede, alışveriş merkezinin yanısıra 316 lüks rezidans dairesinin yer aldığı 26 ve 21 katlı iki konut kulesi ile 14 katlı bir home ofis de bulunuyor. Karma projenin yatırım hacmi, yaklaşık 585 milyon dolar olarak açıklandı. 


65.000 metrekare kiralanabilir alana sahip, 5 kat üzerinde 220 mağazadan oluşacak Sur Yapı MARKA Alışveriş Merkezi'nde, Bursa'da ilk kez mağaza açacak olan dünyaca ünlü markalara da yer verilecek. Üst segmente yönelik olarak yüksek kaliteli ürün ve hizmetlerin sunulacağı mağazaları, gurme marketi, teraslı kafe ve restoranları, 9 salonlu sineması, eğlence üniteleri ile Sur Yapı MARKA Alışveriş Merkezi, misafirlerine benzersiz bir alışveriş ve eğlence deneyimi sunacak.


TOPRAK EN BÜYÜK YATİRİM ARACIDIR 


İSTANBUL'A yakınlığı kadar deniz yollarına hakim olması, Anadolu'ya açılan tüm bağlantı yollarının üzerinde yer alması Bursa'yı daha da değerli kılıyor. Uzmanlar ise bölgeyle ilgili şu değerlendirmede bulunuyor: "Önemli olan doğru yerden, doğru zamanda, doğru toprağı almaktır. Toprak, en büyük yatırım aracı ve güvenli limandır. Bursa batıya doğru büyüyor ve büyüyecek."


Yeni Akit



Geri Dön