03 / 08 / 2024

Gayrimenkulde müşteri ilişkileri nasıl olmalı?

Gayrimenkulde müşteri ilişkileri nasıl olmalı?

Kentsel dönüşümün yaşattığı hareketliliğe ek olarak, ciddi manada bir emlak sektörü canlanması son yılların en çok konuşulan konusu olmuştur ki iş kurmak isteyenlerin de ilgisi bu alana doğru kaymıştır.



Türkiye’nin genel anlamda elde ettiği yükseliş, ekonomi alanında yaşanan gelişmeler yapı ve inşaat sektörünü de canlandırmıştır. Kentsel dönüşümün yaşattığı hareketliliğe ek olarak, ciddi manada bir emlak sektörü canlanması son yılların en çok konuşulan konusu olmuştur ki iş kurmak isteyenlerin de ilgisi bu alana doğru kaymıştır. Gayrimenkul sektöründe iş sahibi olanların temel prensibi müşteri ilişkilerini iyi tutmak olmalıdır. Ancak bu iyi kavramından anlamamız gereken tam olarak nedir dersek, müşteri ile haddinden fazla samimiyet kesinlikle bu kavram kapsamında değildir. Gayrimenkul danışmanının görevi, müşterisinin memnuniyetini sağlamaktır. Bu sebeple de müşteri ilişkileri, bu çerçevenin dışına taşmadan görevin yerine getirilmesi şeklinde olmalıdır. Görev yerine getirilirken de müşterinin hoşnutluğu çok önemlidir.


Genellikle bir karakter özelliği olarak gayrimenkul danışmanlarının sahip olduğu bu özellik, başarının anahtarlarından biridir. Örneğin müşterileriniz ile sık sık buluşmak size sağlıklı bir ilişki doğurmaz. Tam tersine farklı sıkıntılara sebep olabilir. Müşterileriniz ile gerektiği ölçüde, yüz yüze görüşmeli, bunun dışında yapacağınız bildirimler ve benzeri için telefon görüşmesini tercih etmelisiniz. Eğer müşterinizin isteklerini doğru tahlil ederseniz, hızla işlemi tamamlayabileceğiniz gibi kararsız bir müşteri ile karşı karşıya kalırsanız da buna göre strateji geliştirmelisiniz. Bir gayrimenkul danışmanı genellikle belli bir tecrübenin ardından bu konuda kendisini geliştirebilmektedir. Kendi kendine müşteri tepkilerini ölçerek, memnuniyet sağlayacak püf noktalar keşfedebilir ki bu aynı zamanda, söz konusu olan danışmanın başarı sırrı olacaktır. Çünkü bu sektörde başarı, müşteri ilişkilerinin sağlıklı olmasından geçer.


Sizin ile iletişiminden memnun olan bir müşteriniz, çevresindekilere de sizden bahsedecektir. Gereksiz samimiyete girmeden, iş ve saygı odaklı gerçekleşen bir işlem, size daha fazla iş imkânı yaratacak. Bu da görüldüğü gibi tamamen müşteri ilişkileri bağlamında elde edeceğiniz bir geri dönüştür. Bu konuda alacağınız en doğru bilgi ve deneyim ise Startkey ‘de olacaktır. Startkey, gayrimenkul sektöründeki tecrübesi ile sizi doğru yönlendirebilir. Tecrübesi doğrultusunda kendi prensipleri ile müşteri ilişkileri konusunda uzmanlaşmış olan Startkey ile iletişime geçerek, siz de bu konuda kendinizi geliştirebilir ve başarılı bir gayrimenkul danışmanı olabilirsiniz.


STARKEY


Geri Dön