23 / 12 / 2024

1949 yılında liman ihtiyacı

1949 yılında liman ihtiyacı

1949 yılında Thedore Knapp adında Amerikalı liman uzmanına göre İstanbul'da üç adet limana ihtiyaç varmış. Tek bir liman yetersiz kalacağından Yenikapı'da, Haydarpaşa'da ve Tophane'de üç adet liman tesisinin yapılması uygun görülmüş.

1942 yılında İzmir Dikili Liman binası inşaatı pazarlığa konulmuş!

1942 yılında, Dikili liman binası inşaatına 24 bin 450 liradan alıcı çıkmadığı için pazarlığa konulmuş.

1934 yılında Liman Şirketi Tophane'deki eski askeri binasının yerine işçi yurdu yapmış!

1934 yılında Liman Şirketi, Tophane'de eski askeri mezbahalar müfettişliği binasını Emlak Bankası'ndan satın alarak işçi yurdu yapmak için kolları sıvamış.

Kasımpaşa'daki Liman İşletmesi'nin temeli 1937 yılında atılmış!

Kasımpaşa'daki Liman İşletmesinin temeli 1937 yılında atılmış. 1937 yılındaki temel atma töreninde Deniz Kumandanlığı ve Liman İşletme Müdürlüğü proje için imza atmış...

Özelleştirmelerden 2020 yılında 22 milyon dolar gelir elde edildi!

Özelleştirme İdaresi, coronavirüs etkilerinin yoğun şekilde hissedilmesine rağmen 2020 yılında elektrik üretim santrali, liman ve taşınmaz başta olmak üzere çeşitli alanlardaki toplam 80 özelleştirme ihalesini tamamladı.

Atatürk Havalimanı 1953 yılında yapıldı!

Bayındırlık Bakanlığı, Yeşilköy'de bulunan Tayyare Meydanı'nın modern bir hava limanı haline getirilmesine 1938 yılında karar vermiş ancak Atatürk Havalimanı, Yeşilköy Havalimanı adıyla 1 Ağustos 1953 yılında hizmete açılmış.

Türkiye'de 2016 yılında liman yatırımları ağırlık kazanacak!

Türkiye'de 2016 yılında liman yatırımları ağırlık kazanacak. Çandarlı Limanı'nın alt ve üstyapı ihalesi 2016 yılının ikinci yarısında yapılacak aynı zamanda Filyos Limanı için altyapı işlerinin inşaatına başlanacak.

1947 yılında İstanbul'da iki liman yapılacak!

1947 yılında Bayındırlık Bakanı olan Cevdet Kerim İncedayı, İstanbul'da iki limanın yapılacağını açıklamış. Bu limanlardan büyük olanı Türkiye'nin ihtiyacını karşılayacak büyüklükte olacakmış ve Anadolu Yakası'nda inşa edilecekmiş.

1943 yılında Sultanahmet ile Yedikule arasının imar planı hazırlanmış!

1943 yılında Umumi Meclis, Prost'un hazırladığı Sultanahmet ile Yedikule arasının imarına dair planı kabul etmiş. Bölgede otel, yat limanı dahil inşa edilecekmiş ve burası şehrin en şerefli bölgesi olacakmış.

1939 yılında Balıkhane binası başka yere nakledilecek!

1939 yılında Prost'un planı mucibince Eminönü ile Unkapanı arasındaki istimlak sahasında bulunan Balıkhane binası başka yere nakledilecekmiş. Yıkılacak Balıkhane binasının liman mıntıkasına veya Arnavutköy'e nakli düşünülmüş.

1939 yılında kömür depoları Kuruçeşme'den kaldırılacak!

1939 yılında müstakbel İstanbul Limanı'nın Haydarpaşa'da inşasına karar verilmesinden sonra Kuruçeşme'deki kömür depolarının nakli gündeme gelmiş. Dönemin hükümeti, kömür depolarını da liman mıntıkasında bulunmasını istemiş.

1939 yılında İstanbul Limanı Haydarpaşa'da yapılacak!

1939 yılında Prost'un hazırladığı nazım imar planını tasdik eden Bayındırlık Bakanlığı, Prost'un planına göre Yenikapı'da inşa edilmesi planlanan İstanbul Limanı'nın Haydarpaşa ile Harem arasında yapılmasını istemiş.

1939 yılında Bayındırlık'tan Yenikapı'da yapılacak limana itiraz!

1939 yılında Prost'un hazırladığı plana göre Yenikapı'da yapılması düşünülen İstanbul Limanı'na Bayındırlık Bakanlığı'ndan itiraz gelmiş. Bayındırlık, limanın Yenikapı yerine Yedikule'de, sur dışında yapılmasını uygun görmüş.

1938 yılında Yeşilköy'de hava limanı yapılacak!

1938 yılında Bayındırlık Bakanlığı, Yeşilköy'de bulunan Tayyare Meydanı'nın modern bir hava limanı haline getirilmesine karar vermiş. Meydanda yapılacak çağdaş piste 400 bin lira sarf edilecekmiş.

1949 yılında liman ihtiyacı Haberi

1949 yılında liman ihtiyacı




İstanbul Limanı


Amerikalı mütehassıs 3 limana lüzum görüyor.


Thedore Knapp adındaki Amerikalı liman mütehassısı tarafından İstanbul Limanı mevzuunda hazırlanıp Bayındırlık Bakanlığı'na verilen raporda ileri sürülen mütalaa şehrimiz ilgili mahfillerinde doğru kelimesiyle vasıflandırmaktadır.


  Amerikalı uzmana göre İstanbul büyük ve geniş bir bölge olduğundan burada bir tek liman yetersiz kalacak bu itibarla biri Haydarpaşa'da diğeri Yenikapı'da üçüncüsü de Tophane olmak üzere üç ayrı liman tesisi en faydalı çare olacaktır.

  Amerikalı uzmanın bu fikri doğru görülmekle beraber, senelerden beri İstanbul'da bir tek limanı inşa edemeyen Bakanlık'ın şimdi üç ayrı limanı nasıl tahakkuk ettireceği merak edilmektedir. 


Akşam Gazetesi 27 Nisan 1949



Abdullah Kutalmış...