24 / 11 / 2024

1956 yılında atlı arabalar

1956 yılında atlı arabalar

1956 yılında atlı araba şoförleri tek tip elbise giyeceklermiş. Topkapı - Yeşilköy asfaltından atlı arabaların geçmesi yasağından sonra, atlı arabaların şehrin belli başlı caddelerinden, akşam saat 21'den sabah 6'ya kadar geçebilecekmiş.

1999 yılında Amcazade Hüseyin Paşa Yalısı tarih olmak üzereymiş!

1999 yılında Boğaz'ın günümüze ulaşmış en eski yalısı olan Amcazade Hüseyin Paşa Yalısı yok olmak üzereymiş. Mülkiyeti Amcazade Hüseyin Paşa Vakfı'na ait tarihi yalı, en son 1956 yılında yetersiz bir onarım görmüş.

1998 yılında ''Atlı Köşk'' Sakıp Sabancı Müzesi olacakmış!

1998 yılında Emirgan'daki tarihi ''Atlı Köşk'', içindeki antika eşyalarla birlikte Sabancı Üniversitesi'ne müze olarak tahsis edilecekmiş. Atlı Köşk'ten ayrılacak olan Sabancılar Ailesi, Beylerbeyi'ndeki yalıda oturacaklarmış.

1995 yılında Atlı Köşk müze olacakmış!

1995 yılında Sakıp Sabancı, yaşadığı Emirgan'daki tarihi Atlı Köşk'ü açık hava müzesi olarak halka açmaya karar vermiş. Nadide parçaların bulunduğu Atlı Köşk'ün kalıcılığı Sabancı Vakfı'yla sağlanacakmış.

1984 yılında Atlı Köşk müze olacakmış!

1984 yılında Emirgan Korusu'nda bulunan tarihi Atlı Köşk müze olacakmış. Hacı Ömer Sabancı tarafından 1949 yılında Mısır Hidivi İsmail Paşa'nın torunundan satın alınan tarihi köşkü, Sakıp Sabancı müze yapacakmış.

1957 yılında tramvaylar kaldırılacak yerine troleybüs işletilecekmiş!

1957 yılında tramvayları ve atlı arabalarını kaldırma kararı alınmış. Tramvayların kaldırılması işine 1958 yılının mart ayında başlanacakmış. Troleybüs hattı, Topkapı'nda Aksaray'a, Saraçhane'den Taksim'e Harbiye'ye ve oradan Mecidiyeköy'e ulaşacakmış.

1956 yılında Haydarpaşa Soğuk Hava Deposu faaliyete geçecekmiş!

Et ve Balık Kurumu tarafından Haydarpaşa'da inşa ettirilen Haydarpaşa Soğuk Hava Deposu, 1956 yılının şubat ayında faaliyete geçecekmiş. İnşası devam eden depo 1050 ton et, 300 ton balığı muhafaza edecek büyüklükte olacakmış.

1956 yılında atlı arabalar caddelerden ancak geceleri geçebilecekmiş!

1956 yılında atlı araba şoförleri tek tip elbise giyeceklermiş. Topkapı - Yeşilköy asfaltından atlı arabaların geçmesi yasağından sonra, atlı arabaların şehrin belli başlı caddelerinden, akşam saat 21'den sabah 6'ya kadar geçebilecekmiş.

1955 yılında İstanbul'da 13 milyon liralık istimlak yapılmış!

1956 yılında Vali Gökay, İstanbul Belediyesi'nin Şehir Meclisi'nde bütçe hakkında açıklamalarda bulunmuş. 1955 yılında 13 milyon liralık istimlak yapılmış ve bu Vali'ye göre bu bir rekormuş.

1956 yılında Levent'te metrekaresi 6 lira 25 kuruşa arsa!

Reşat Altın'ın 98 liraya satıldığı 1956 yılında, Levent'te içinde taş ocağı da bulunan 4 bin metrekare arsa, metrekaresi 6 lira 25 kuruştan 25 bin liraya satın almak mümkünmüş.

1956 yılında İstanbul, kaçak inşaatı takip için dört bölgeye ayrılmış!

1956 yılı mart ayından itibaren İstanbul'da kaçak inşaatın takibi için bir büro kurulmuş. Şehir Beyoğlu, İstanbul, Anadolu Yakası ve Adalar olmak üzere 4 bölgeye ayrılmış.

1956 yılında, Şehrin konut ihtiyacı blok apartmanlarla karşılanabilirmiş!

1956 yılında İstanbul'un imar planları etrafında tetkiklerde bulunan Prof. Högg çalışmalarını tamamlamış. Tramvayların kaldırılmasını uygun bulan Prof. Högg'e göre, şehrin konut ihtiyacı yalnızca blok apartmanlarla karşılanabilirmiş.

1956 yılında Vişnezade'deki belediye arsaları 4.500.000 liraya satılacakmış!

1956 yılında Beşiktaş'ın köklü semtlerinden olan Vişnezade'de bulunan, 500'den fazla aileyi barındıracak büyüklükte olan belediye arsalarına İşçi Sigortaları talip olmuş. Arsa 4 milyon 500 bin liraya satılacakmış.

1956 yılında İstanbul'un imarı için çok zamana ihtiyaç varmış!

1956 yılında İstanbul Belediyesi tarafından Prof. Högg İstanbul'a davet edilmiş. İstanbul'un imarı için çok zamana ihtiyaç olduğunu söyleyen şehircilik uzmanı Prof. Högg, Mimar Prost'un hazırladığı projelerden bazılarını da tasvip etmiş.

1956 yılında atlı arabalar Haberi

1956 yılında atlı arabalar

Atlı arabalar caddelerden ancak geceleri geçebilecek.


Fazla tonajlı kamyonların asfalt yollardan geçmesi de men ediliyor.


  Yeni yapılan Topkapı - Yeşilköy asfaltından atlı arabaların geçmesi yasağından sonra, atlı arabaların şehrin belli başlı caddelerinden, sabahtan gün kararıncaya kadar geçmeleri yasak edilecektir. Atlı arabalar, muhakkak surette akşamları saat 21'den  sabah saat 6'ya kadar bu havalide çalışabilecektir.

  Bu kararın tam manasıyla tatbiki için, Trafik Müdürlüğü bir ekip teşkil edecek, karara aykırı hareket eden arabacılar, plakaları alınarak seferden men edileceklerdir.

  Diğer taraftan asfalt yollarda geçen nakil vasıtalarının yolları bozduğu anlaşılmıştır. Kamyonların şehir içi yollarından kaç ton yükle geçebilecekleri tespit edilecek ve bu karara aykırı hareket eden vasıtalara ilk defasında para cezası, ikincisinde ise, seferden men cezası verilecektir. 

  Bundan başka atlı araba şöförleri tek tip elbise...