16 / 05 / 2024

1959 yılında araba vapuru

1959 yılında araba vapuru

1959 yılında mevcut araba vapurları ihtiyacı karşılamadığı için, Sirkeci-Kadıköy hattı 24 saat çalışacakmış. Bu hattan sadece kamyon ve otobüsler nakledilecekmiş. Kabataş'tan ise yalnız binek araçlar nakledilecekmiş.

Çip krizi yeni yılda son buluyor mu? 2023 yılında araba almak isteyenlere duyurulur!

Yeni yılda otomobil fiyatları düşecek mi, 2023 yılında çip krizi devam edecek mi? soruları gündemde yer alan sorulardan sadece bazılarıdır. İşte otomobil sektörüne dair detaylar!

1968 yılında Harem'de şehirlerarası otobüs terminali yapılması istenmiş!

1968 yılında Harem'de şehirlerarası otobüs terminali yapılması istenmiş. İl Trafik Komisyonu, Harem Araba Vapuru İskelesi'nde bir terminal tesisi için karar almış ve durum Belediye'ye bildirilmiş.

1966 yılında Sirkeci ile Harem arasında araba vapuru çalıştırılacakmış!

Denizcilik Bankası İç Hatlar İşletmesi, iki yaka arasında her yıl artan deniz trafiğini göz önüne alarak, 1966 yılında Sirkeci ile Harem arasında araba vapuru çalıştıracakmış.

1963 yılında Boğaziçi Köprüsü yerine neler yapılabilirmiş!

Boğaziçi Köprüsü'nün inşa meselesi İstanbulluları en çok ilgilendiren konulardan biriymiş. 1963 yılında Boğaziçi Köprüsü yerine 250 araba vapuru, 2 bin uçak alınabilirmiş, 200 seramik fabrikası inşa edilebilirmiş.

1959 yılında İstanbul'da 2.707 yapı inşa edilmiş!

1961 yılında İstatistik Genel Müdürlüğü'nün yaptığı istatistikte, en çok yapı Konya'da inşa edilmiş. İstanbul'da ise 2 bin 707 yapı, 1 milyon 119 bin 500 metrekare üzerine inşa edilmiş.

1958 yılında Türkiye'de ayda asgari 4.386 bina inşa ediliyormuş!

1959 yılında hazırlanan bir istatistiğe göre Türkiye, dünyada yeni inşaat bakımından sondan üçüncüymüş. 1958 yılının ortalaması olarak Türkiye'de ayda 4 bin 386 dairelik yeni bina inşa edilmiş.

1959 yılında inşa edilecek olan Harbiye Sitesi'nin maketi!

1959 yılında inşa edilecek olan Harbiye sitesi 64 bin metrekare sahayı kaplayacakmış. Sitede otel, iş hanı, 5 blok apartman ve bin kişilik sinema inşa edilecekmiş.

1959 yılında Türkiye'nin en büyük oteli Taksim'de inşa edilecekmiş!

1959 yılında Türkiye'nin en büyük oteli, Taksim Belediye Gazinosu sahasında inşa edilecekmiş. 40 bin metrekarelik sahada inşa edilecek otel 16 katlı ve 425 odalı olacakmış.

1959 yılında ev kiraları sürekli yükseliyormuş!

1959 yılında İstanbul'da ev kiraları devamlı olarak yükseliyormuş. Bilhassa yeni yapılan dairelerin kiraları çok yüksekmiş. Şehirdeki istimlakler ve nüfus artışı kiraların sürekli artmasına sebep olan faktörmüş.

1959 yılında Haliç sayfiye yeri haline getirilecekmiş!

1959 yılında İstanbul Belediyesi'nin üzerinde durduğu en önemli konulardan biri Haliç'in temizlenmesi ve etrafının ıslahıymış. Haliç'in temizlenmesi ve etrafının ıslahı için 300 milyon lira harcanacakmış.

1959 yılında Araba Vapuru İskelesi Harem'e nakledilecekmiş!

1959 yılında Kadıköy'de bulunan Araba Vapuru İskelesi Harem'e nakledilecekmiş. Boşalacak yere ise en az 5 bin kişilik yolcu iskelesi yaptırılacakmış. Kurulacak iskele Altıyol'dan da görülecekmiş.

1959 yılında her dairede ayrı bir su saati bulunacakmış!

1959 yılında Belediye Meclisi'nin yaptığı bir toplantıda, binalarda her daire için ayrı bir su saati konulması karara bağlanmış. Böylece su parası ödenmesinden doğan ev sahibi - kiracı ihtilafı da ortadan kalkacakmış.

1959 yılında devredilen hazine arsalarından Belediye, 1 milyar lira kazanacakmış!

1959 yılında İstanbul'da bulunan Hazine arsaları İstanbul Belediyesi'ne devredilmiş. Bu arsaların bir kısmı ucuz fiyata satılacakmış, bir kısmına da blok apartman yaptırılarak daire daire satılacakmış.

1959 yılında araba vapuru Haberi

1959 yılında araba vapuru

Sirkeci - Kadıköy arasında 24 saat araba vapuru çalışacak


Kabataş'tan yalnız binek otoları geçecek.


  Bu yıl iki yaka arasında işleyen araba vapurları ihtiyaca kafi gelmediğinden işletme yeni vapur temin edilene kadar, elde mevcut bütün gemileri servise koymaya karar vermiştir. 

  Diğer taraftan Kabataş Meydanı'nı dolduran otomobil ve kamyonların kuyruğu bir yandan Tophane'ye, diğer yandan Beşiktaş'a doğru uzadığından, caddeleri dolduran vasıtalar kara trafiğini de aksatmaya başlamış bu durum karşısında Trafik Müdürlüğü'nün Şehir Hatları Müdürlüğü'yle yaptığı temaslar sonunda, Sirkeci ile Kadıköy arasında daimi şekilde araba vapuru çalıştırılması uygun görülmüştür. 

  Bugünden itibaren başlayacak olan seferler kalabalık saatler 30-45 dakikada bir, diğer saatlerde saatte bir yapılacaktır. 24 saat aralıksız şekilde çalışacak olan bu hattaki araba vapurları sadece kamyon ve otobüs nakledecek, Kabataş'tan da otolar geçecektir....