06 / 05 / 2024

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü projesi D. B. Steinman firması tarafından hazırlanmış. Ortaköy ile Beylerbeyi arasında inşa edilecek olan köprü, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ihaleye çıkarılmış.

1941 yılında Boğaz'daki evlere büyük talep! Kira bedelleri yükselmiş...

1941 yılında Boğaz manzaralı evlere talep artmaya başlamış ve  Boğaz'daki evlerin kira bedellerinde yükselişler görülmüş.

1944 yılında Boğaziçi'nde 7.000 liraya köşk!

1944 yılında Boğaziçi'nin Anadolu sahilinde 13 dönüm bahçe içinde bulunan bir köşk 7 bin liraya satılacakmış. Arazisinde bin ağaç bulunan köşkün senelik 800 lira getirisi varmış.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanıyor!

1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.

1941 yılında kömür depoları bulundukları yerde kalacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planını Prost'a hazırlatan Belediye, Kuruçeşme'deki kömür depolarının bir müddet daha bulundukları yerde kalmasına karar vermiş. Prost, Boğaz'da fabrika inşasının doğru olmayacağı görüşündeymiş.

1938 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanacak!

1938 yılında Prost, Kadıköy ve Üsküdar'ın imar planını hazırladıktan sonra Boğaziçi'nin de imar planını hazırlayacakmış. Her iki yakanın planını hazırlayacak olan Prost, Boğaziçi'nin canlanması için de tedbirler aldıracakmış.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

1936 yılında Şirketi Hayriye Boğaziçi'ne özel broşür bastırmış!

1936 yılında Boğaziçi'ni canlandırmaya çalışan Şirketi Hayriye, Boğaziçi'nde sayfiye kiralamak isteyen İstanbullular için broşür bastırmış. Basılan broşür, yalı ve köşklerin fiyatını, adresini ve özelliklerini gösteriyormuş.

1999 yılında Boğaziçi Sitesi'nde 1.300.000 dolara satılık daire!

1999 yılında Ulus Boğaziçi Sitesi'nde bulunan Boğaz manzaralı 200 metrekarelik bahçe katı ultra lüks bir daire 1 milyon 300 bin dolara (613 milyar lira) satılacakmış.

2007 yılında Boğaz'a çift katlı tünel!

2007 yılında İstanbul'un iki yakasını, lastik tekerlekli araçların geçişi için denizin altından birbirine bağlayacak, 5.4 kilometre uzunluğunda, tüp tünel projesi, yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilecekmiş.

2007 yılında Karayolları arazisi için kıran kırana yarış!

2007 yılında Özelleştirme İdaresi'nce satışa çıkartılan 96 bin 505 metrekarelik Karayolları arazisi için kıran kırana yarış başlamış. 10 grubun teklif verdiği araziyi alan grup, 226 bin metrekarelik inşaat yapabilecekmiş.

2007 yılında metro hattı için Ceneviz Surları taşınacak!

2007 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yenikapı - Taksim Metrosu'nu Haliç'ten geçirebilmek için Galata bölgesindeki 700 yıllık Ceneviz Surları'nın bir kısmını keserek başka bir yere taşıyacakmış.

2006 yılında Beykoz Kasrı için Kadir Topbaş'a tam yetki!

2006 yılında İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Beykoz Kasrı'nın da içinde bulunduğu 200 dönümlük alanın Büyükşehir Belediyesi'ne tahsisi için Belediye Başkanı Kadir Topbaş'a tam yetki vermiş.

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü Haberi

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü

İstanbul Boğaziçi Köprüsü inşaatı ihaleye çıkarıldı


En geç 16 mayısa kadar müracaat lazım...


  İstanbul'un iki yakasını birbirine bağlayacak asma köprü inşaatı, Karayolları Umum Müdürlüğü tarafından ihaleye çıkarılmıştır. İstanbul Boğaziçi Köprüsü, teklif alma usulü ile müteahhide ihale edilecektir. 

  Boğaziçi Köprüsü, müşavir mühendis D. B. Steinman firması tarafından hazırlanmış ve İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi arasında 208'er metre kenar açıklık ve 942 metre orta açıklıkta, yüksek irtifalı, dört şeritli bir Karayolu Asma Köprüsü olacaktır.

  İnşaata ait şartname, Karayolları Umum Müdürlüğü ile New York'taki D. B. Steinman firmasından bedelsiz olarak alınabilecektir.

  Ancak, inşaatı yapmak üzere talip olacak firmaların halen bu büyük inşaat işleri yapan geniş teşkilat ve teçhizata malik inşaat taahhüt müesseseleri olmaları ve son 15 yıl içinde bu köprü inşaatının teknik...