23 / 12 / 2024

1973 yılında Boğaziçi Köprüsü

1973 yılında Boğaziçi Köprüsü

Boğaziçi Köprüsü 675 milyon liraya, Haliç Köprüsü'de 237 milyon liraya sigortalanmış. Türkiye'de ilk kez, yapımı sigorta teminatı altında sürdürülen Boğaziçi Köprüsü'nün hizmete açıldıktan sonra da sigorta ettirilmesi düşünülmüş.

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

1942'de Anadolu Hisarı'nda yüzde 5 faiz, 8 yıl vadeyle satılık ev!

1942 yılında Boğaziçi Anadoluhisarı'nda Ortaktepe yeni Sakabayırı sokağında eski bir bina yüzde 5 faiz 8 sene vadeyle açık artırma ile satılacağına dair ilan verilmiş.

1941 yılında Boğaz'daki evlere büyük talep! Kira bedelleri yükselmiş...

1941 yılında Boğaz manzaralı evlere talep artmaya başlamış ve  Boğaz'daki evlerin kira bedellerinde yükselişler görülmüş.

1944 yılında Boğaziçi'nde 7.000 liraya köşk!

1944 yılında Boğaziçi'nin Anadolu sahilinde 13 dönüm bahçe içinde bulunan bir köşk 7 bin liraya satılacakmış. Arazisinde bin ağaç bulunan köşkün senelik 800 lira getirisi varmış.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanıyor!

1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.

1941 yılında kömür depoları bulundukları yerde kalacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planını Prost'a hazırlatan Belediye, Kuruçeşme'deki kömür depolarının bir müddet daha bulundukları yerde kalmasına karar vermiş. Prost, Boğaz'da fabrika inşasının doğru olmayacağı görüşündeymiş.

1938 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanacak!

1938 yılında Prost, Kadıköy ve Üsküdar'ın imar planını hazırladıktan sonra Boğaziçi'nin de imar planını hazırlayacakmış. Her iki yakanın planını hazırlayacak olan Prost, Boğaziçi'nin canlanması için de tedbirler aldıracakmış.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

1936 yılında Şirketi Hayriye Boğaziçi'ne özel broşür bastırmış!

1936 yılında Boğaziçi'ni canlandırmaya çalışan Şirketi Hayriye, Boğaziçi'nde sayfiye kiralamak isteyen İstanbullular için broşür bastırmış. Basılan broşür, yalı ve köşklerin fiyatını, adresini ve özelliklerini gösteriyormuş.

1999 yılında Boğaziçi Sitesi'nde 1.300.000 dolara satılık daire!

1999 yılında Ulus Boğaziçi Sitesi'nde bulunan Boğaz manzaralı 200 metrekarelik bahçe katı ultra lüks bir daire 1 milyon 300 bin dolara (613 milyar lira) satılacakmış.

2005 yılında Avrupa Birliği'nin başkenti İstanbul'a taşınıyor!

2005 yılında Avrupa Birliği, Beyoğlu'nda kurulacak Brüksel Sokağı ile İstanbul'a taşınacakmış. AB üyesi 25 ülkenin bayraklarının dalgalanacağı sokaktaki binaların büyük kısmı onarılacak, az kısmı da yıkılacakmış.

1973 yılında Boğaziçi Köprüsü Haberi

1973 yılında Boğaziçi Köprüsü



Boğaz Köprüsü 675 milyon, Haliç Köprüsü'de 237 milyon liraya sigortalı...


OKŞAN ATASOY


  Türkiye'de ilk kez, yapımı sigorta teminatı altında sürdürülen Boğaziçi Köprüsü'nün, resmen hizmete açıldıktan sonra da sigorta ettirilmesi düşünülmektedir. 

  İlgililerin verdiği bilgiye göre, 23 Nisan 1970 tarihinde, bilumum rizikolara karşı 134 milyon Alman Mark'ına (675.000.000 TL.) sigorta ettirilen Boğaziçi Köprüsü inşaatı, üç yıldır devam etmektedir. Köprü yapım çalışmaları bi-




tince, ihale mukavelesine uygun olarak yapılmış sigorta teminatı da sona erecektir. Bu nedenle, köprünün tekrar sigorta ettirilmesi...