23 / 12 / 2024

1980 yılında Galata Köprüsü

1980 yılında Galata Köprüsü

1980 yılında İstanbul Belediyesi, tarihi Galata Köprüsü'nü satacakmış. Tarihi köprünün yerine modern ve daha geniş bir köprü yapılması gerekiyormuş. Belediye köprüyü hurda fiyatına, 900 milyon liraya satacakmış.

1938 yılında Galata'da Tünel'in önü genişletilecek!

1938 yılında Tünel Şirketi'nin yaptırması gereken üç katlı binayı yaptırmaması Belediye ile ihtilafa sebep olmuş. Bayındırlık'ın araya girmesiyle Şirket binayı yaptırmayı kabul etmiş. Belediye de binanın yapılabilmesi için Tünel'in önünü genişletecekmiş.

1937 yılında Galatasaray Lisesi'nin karşısındaki ada kaldırılacak!

1937 yılında Prost, Galata'dan Taksim'e doğru ulaşımı kolaylaştırmak için bazı projeleri tatbik edecekmiş. Bu hususta Galatasaray Lisesi'nin karşısında bulunan ada tamamen kaldırılarak ulaşım araçlarına alan açılacakmış.

1937 yılında Galata Yolcu Salonu'nun inşasına başlanacak!

1937 yılında Liman İşletmeleri, Galata Yolcu Salonu'nun inşasına başlayacakmış. Salonun uzunluğu 54, genişliği 38 metre olacakmış. 34 metre yüksekliğinde bir kulesi de olacak salon 380 bin liraya ihale edilmiş.

1937 yılından Galata Rıhtımı'nda meydan açılacak!

1937 yılında tarihi Galata Rıhtımı'nda yeni bir meydan açılacakmış. Merkez Rıhtım Han ile Deniz Ticaret Müdürlüğü arasındaki sahada açılacak meydan, Merkez Rıhtım Han'ından Deniz Ticaret Müdürlüğü'ne kadar uzanacakmış.

1935 yılında İstanbul rıhtımları uzatılacak!

1935 yılında İstanbul rıhtımlarının uzatılmasına karar verilmiş. Rıhtımlar Sirkeci'den Sarayburnu'na, Galata'dan Fındıklı'ya kadar uzatılacakmış. Bin 600 metre uzunluğunda olan rıhtımlar, yeni rıhtımlarla 2 bin 230 metreyi bulacakmış.

2007 yılında metro hattı için Ceneviz Surları taşınacak!

2007 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yenikapı - Taksim Metrosu'nu Haliç'ten geçirebilmek için Galata bölgesindeki 700 yıllık Ceneviz Surları'nın bir kısmını keserek başka bir yere taşıyacakmış.

2005 yılında tramvay, 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nde!

2005 yılında raylı sistemin İstanbul'daki son aşaması, Eminönü-Kabataş hattı hizmete girmiş. 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nden geçerek Kabataş'a ulaşan tramvay hattı, Kabataş'tan Maslak'a kadar uzatılacakmış.

2004 yılında İstanbul turizme hazırlanıyor!

2004 yılında Turizm Bakanlığı, İstanbul'un turist sayısını 15 milyona çıkarabilmek için Haliç'ten Şile'ye uzanan geniş bir alanı yeniden yapılandıracakmış. Galata yeniden düzenlenecekmiş ve Şile-Kilyos hattı da turizm bölgesi ilan edilecekmiş.

2003 yılında İstanbul, daha çok turist için yenilenecekmiş!

2003 yılında 1 milyon 800 bin turist ağırlayan İstanbul'un daha çok turist çekmesi için görünümü değiştirilecekmiş. Galata ve çevresi Galataport Projesi'yle yenilenecekmiş. İkitelli ise turizm bölgesi olacakmış.

2000 yılında Galata Kulesi'nin dış cephe onarımı bitmiş!

Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nun kararları doğrultusunda başlatılan Galata Kulesi'nin dış cephe onarımı ve temizliği 2000 yılında tamamlanmış. Onarım çalışmaları için 235 milyar lira harcanmış.

1999 yılında Galata Kulesi'ne milenyum restorasyonu!

1999 yılında Galata Kulesi'nde oluşan çatlaklar aslına uygun bir malzemeyle Büyükşehir Belediyesi tarafından restore edilecekmiş. En son 1967 yılında restore edilen tarihi kulenin restorasyonu 200 milyar liraya mal olacakmış.

1997 yılında Karaköy'den Kuledibi'ne asansör!

1997 yılında İstanbul'da bir ilk gerçekleşecekmiş ve Karaköy'den Galata Kulesi dibindeki Residence adlı otel için asansör yapılacakmış. Karaköy ile Galata, Tünel benzeri asansör ile birbirine bağlanacakmış.

1994 yılında Valide Sultan Köprüsü hizmete açılmış!

1994 yılında Galata Köprüsü Hasköy ile Ayvansaray arasına monte edilmiş. Necmettin Erbakan, Büyükşehir Belediye Bakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle, ''Bezmi Alem Valide Sultan'' Köprüsü adıyla hizmete açılmış.

1980 yılında Galata Köprüsü Haberi

1980 yılında Galata Köprüsü



BELEDİYE GALATA KÖPRÜSÜ'NÜ SATACAK


  Üzerinden ilk geçenlerin toprak oldukları bir yana, yüzüncü yılını doldurduğu bir yakasından öbür yakasına yürüyenlerin dahi bugün 60 yaş sınırını çoktan aştıkları bilinen ihtiyar Galata Köprüsü'nü de ünlü Yavuz Zırhı'mızın akıbeti beklemektedir. Bilindiği gibi Türk Donanması'nın sembolü olan Yavuz Zırhlısı bir süre önce hurda fiyatına jilet fabrikatörlerine satılmıştı. 

  İstanbul Belediye Başkanı Aytekin Kotil, Galata Köprüsü'nün artık ihtiyacı karşılayamaz duruma geldiği ve dubalarındaki arızaların tamirinin de belediyeye büyük mali külfet yüklediğini belirtmektedir. Yerine mutlaka modern ve daha geniş bir köprü yapılması gerektiğini belirten Kotil, <<Bu iş için gerekecek mali kaynağı bulamazsak Galata Köprüsü'nü hurda fiyatına...