03 / 05 / 2024

1982 yılında Boğaziçi Köprüsü

1982 yılında Boğaziçi Köprüsü

1983 yılında İstanbul Metrosu, tüp geçit ve 2. Boğaziçi Köprüsü'nün inşası için 230 milyar liralık yatırım gerekiyormuş. İstanbul'dan alınan 85 milyar liralık gelir vergisinin 3 katı harcamayla bu üç proje yapılabilirmiş.

1941 yılında Boğaz'daki evlere büyük talep! Kira bedelleri yükselmiş...

1941 yılında Boğaz manzaralı evlere talep artmaya başlamış ve  Boğaz'daki evlerin kira bedellerinde yükselişler görülmüş.

1944 yılında Boğaziçi'nde 7.000 liraya köşk!

1944 yılında Boğaziçi'nin Anadolu sahilinde 13 dönüm bahçe içinde bulunan bir köşk 7 bin liraya satılacakmış. Arazisinde bin ağaç bulunan köşkün senelik 800 lira getirisi varmış.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanıyor!

1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.

1941 yılında kömür depoları bulundukları yerde kalacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planını Prost'a hazırlatan Belediye, Kuruçeşme'deki kömür depolarının bir müddet daha bulundukları yerde kalmasına karar vermiş. Prost, Boğaz'da fabrika inşasının doğru olmayacağı görüşündeymiş.

1938 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanacak!

1938 yılında Prost, Kadıköy ve Üsküdar'ın imar planını hazırladıktan sonra Boğaziçi'nin de imar planını hazırlayacakmış. Her iki yakanın planını hazırlayacak olan Prost, Boğaziçi'nin canlanması için de tedbirler aldıracakmış.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

1936 yılında Şirketi Hayriye Boğaziçi'ne özel broşür bastırmış!

1936 yılında Boğaziçi'ni canlandırmaya çalışan Şirketi Hayriye, Boğaziçi'nde sayfiye kiralamak isteyen İstanbullular için broşür bastırmış. Basılan broşür, yalı ve köşklerin fiyatını, adresini ve özelliklerini gösteriyormuş.

1999 yılında Boğaziçi Sitesi'nde 1.300.000 dolara satılık daire!

1999 yılında Ulus Boğaziçi Sitesi'nde bulunan Boğaz manzaralı 200 metrekarelik bahçe katı ultra lüks bir daire 1 milyon 300 bin dolara (613 milyar lira) satılacakmış.

2005 yılında Avrupa Birliği'nin başkenti İstanbul'a taşınıyor!

2005 yılında Avrupa Birliği, Beyoğlu'nda kurulacak Brüksel Sokağı ile İstanbul'a taşınacakmış. AB üyesi 25 ülkenin bayraklarının dalgalanacağı sokaktaki binaların büyük kısmı onarılacak, az kısmı da yıkılacakmış.

2003 yılında Boğaz'ın en pahalı yalısı 60 milyon dolar!

2003 yılında ABD merkezli Century 21'in Türkiye temsilciliği, Boğaz'daki yalıları araştırıp fiyat biçmiş. Geçtiğimiz günlerde 100 milyon avroya satılan Burhanettin Efendi Yalısı'na 12 yıl önce 60 milyon dolar değer biçilmiş.

2002 yılında Boğaziçi'ndeki gecekondular rant aracı haline gelmiş!

2002 yılında İstanbul Ticaret Odası'nın ''İstanbul'da Kaçak Yapılaşmanın Nedenleri'' konulu araştırmasına göre, başlangıçta sadece barınak ihtiyacını karşılamak inşa edilen Boğaziçi'ndeki gecekondular rant aracı haline gelmiş.

2001 yılında Kıbrıslılar Yalısı'nın iskele için penceresi sökülmüş!

2001 yılında Boğaziçi'nin en eski yalılarından olan Kandilli'deki Kıbrıslılar Yalısı'nın orta bölümüne sahip olan Umran Üzümcü, yalıyı denize açabilmek için pencerelerden birini çıkartarak yerine kapı takmış.

1982 yılında Boğaziçi Köprüsü Haberi

1982 yılında Boğaziçi Köprüsü



İstanbul'a metro tüp yol ve 2. Boğaziçi köprüsü için 230 milyar gerekli


DPT metro için doğrudan kaynak sağlanmasına karşı çıkıyor. Tüp demir yolu yapımının hazırlanmakta olan kalkınma planında olup, olmayacağı ise belirsiz. Ancak 2. Boğaziçi Köprüsü yapımına kesin gözüyle bakılıyor.


  İSTANBUL'un gündemindeki metro, tüp demiryolu ve 2. Boğaziçi Köprüsü 230 milyar liralık yatırım gerektiriyor. Yani İstanbul'daki 14 bin 781 kuruma bu yıl tahakkuk ettirilen, 85 milyar lira gelir vergisinin 3 katı bir harcamayla, Yenikapı - Ayazağa arasına 14 kilometre uzunluğunda bir metro Yenikapı - Söğütlüçeşme arasında tüp demiryolu ve Baltalimanı - Küçük Kanlıca koyu arasına da 2. Boğaziçi köprüsü...