15 / 11 / 2024

3. Köprü çalışmalarındaki son durum

3. Köprü çalışmalarındaki son durum

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde, Anadolu yakasında temelden 318 metre, Avrupa yakasında ise 322 metreye ulaşan kulelerin yapımı tamamlandı.

Bursa Çarşıbaşı'nda yıkım çalışmaları tam gaz!

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi Çarşıbaşı Kentsel Tasarım Projesi dahilinde yıkım çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi son olarak  Pirinç Han’ın arka tarafındaki bir binanın daha yıkımını gerçekleştirdi. 

Bina yıkım çalışmalarındaki asbest denetimi TBMM'de!

Bina yıkımı ve gemi geri dönüşümü çalışmalarındaki asbest denetimi meclis gündemine taşındı. CHP'li Gürer, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

3. Köprü projesinin ÇED raporuna ilişkin 8 sorun mecliste!

İstanbul 3. Köprü projesinin Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirme Raporu'ndaki analizler açısından değerlendirilmesine ilişkin soru önergesi hazırlandı..

Türkiye'den 3. köprü 'dünyanın en uzun köprüleri' arasında olacak!

Türkiye 2023 hedefleri arasındaki Çanakkale 1915 Köprüsü ile dünyanın en uzun köprüsünü inşa edecek.Çanakkale 1915 Köprüsü tamamlandığında Türkiye 3 köprü ile dünya sıralamasına girmiş olacak.

3. Köprü güzergahındaki ağaç kesme çalışmaları meclis gündeminde!

CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, 3. Köprü güzergahındaki bir ağaç kesme çalışmasına ilişkin soru önergesi hazırladı. Yarkadaş sorularının Orman Ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu tarafından yanıtlandırılmasını talep etti.

İşte İstanbul'un 3 köprüsü arasındaki farklar!

Hürriyet Gazetesi muhabirleri geçtiğimiz günlerde açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü dün deneyimledi. Muhabirler, Maltepe’den yola çıkıp Bağcılar’a giderek 3 köprü arasındaki mesafe farkını hesapladı.

Barlar Sokağı'ndaki yıkım çalışmaları yeniden başladı!

Akçaray Tramvay Projesi kapsamında hat üzerinde yıkılacak binalar arasında bulunan Barlar Sokağı’ndaki binalarda yıkım çalışmalarının bugün itibariyle yeniden başlaması bekleniyor. Proje kapsamında yıkılacak yerlerin sahipleri duruma tepki gösterdi.

Hatay Defne'deki köprü çalışmalarında sona gelindi!

Hatay Büyükşehir Belediyesi(HBB) Fen İşleri Daire Başkanlığı’na bağlı ekipler, Defne İlçesine bağlı Balıklıdere Mahallesi’nde Asi Nehri’nin iki yakasını birbirine bağlayacak köprüde gerçekleştirilen özverili çalışmalarda finale geldi.

3. köprüde çalışan işçilerinin ikramiyesi ödendi!

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde çalışan işçilerin ikramiyeleri verilen söz üzerine ramazan ayından önce ödendi.

İzmir trafiği Meles'teki köprü çalışmaları nedeniyle kapatıldı!

Konak ve Karşıyaka tramvayları güzergahlarında yeralan Bostanlı köprüsü ve Şehitler Caddesi'ndeki Meles köprüsüne yönelik çalışma için trafik akışını kamuoyunu bilgilendirmeden değiştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi, gecikmeli olarak açıklama yaptı.

3. Köprü bağlantı yollarında son durum!

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyol ve otoyola erişimi sağlayan bağlantı yollarının büyük bir bölümü tamamlandı. Otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemi için çalışma başlatıldı.

3. Köprü güzergahındaki arsaların değeri son 6 yılda yüzde 20 arttı!

3. Köprü ve bağlantı yollarının güzergahı üzerinde arsa satın alanlar şimdiden ihya oldu. Bölgedeki köylerde arsaların değeri son altı yılda 20 kat arttı. Projenin tamamlanmasıyla fiyatların daha da yükselmesi bekleniyor...

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde çalışmalar sürüyor!

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde "işçilerin ücretlerini alamadığı için iş yavaşlatma eylemi yaptığı" yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığı bildirildi.

3. Köprü çalışmalarındaki son durum Haberi

3. Köprü çalışmalarındaki son durum

Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz köprüsünden araçların ve trenlerin geçeceği çelik tahliyelerin ikisi ise denizyoluyla getirilerek kule altına kadar olan bölüme yerleştirildi. Daha sonra toplam 60 tabiiye iki kule arasına uzanacak. Havadan yapılan çekimlerde 6 bin 500 işçi ile 600 mühendisin görev yaptığı dev projenin şantiyesi ise adeta küçük bir kenti andırıyor. 


Haftanın 7 günü 24 saat aralıksız sürdürülen çalışmalarda aralarında dozer, greyder, kule vinçlerin de bulunduğu yaklaşık 1000 büyük iş makinesi kullanılıyor. Hava şartlarının zaman zaman olumsuz etkilediği çalışmaların 24 saat aralıksız devam ettiği belirtildi. İstanbul'un 3. Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın...