3. köprü Çinli bankalar hisse devri Haberi
Yavuz Sultan Selim- Kuzey Çevre Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, Avrasya Tüneli, yap-işlet devret (YİD) modeliyle hayata geçirildi. Habertürk'ten Olcay Aydilek'in haberine göre; bu projelerde araç geçiş bedelleri, döviz olarak (dolar kuru üzerinden) hesaplandı. Devlet, bu projelere belli sayıda araç geçişi garanti etti. Araç geçişleri, garanti sınırının altında kalması durumunda aradaki farkı devlet ödüyor.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyulu’nu, IC İçtaş İnşaat–Astaldi konsorsiyumu yaptı. Köprü, 2016 yılının ikinci yarısında hizmete açıldı. İşletme aşamasında ortaklık yapısında önemli bir değişiklik meydana geldi. İtalyan Astaldi, bir süre önce hisselerini IC İçtaş’a devretti ve projeden çekildi.
VİRÜS ENGELİ
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Kuzey Çevre Otoyolu'nun yüzde 51'inin satışı, ilk kez 2019'un son çeyreğinde gündeme gelmişti. China Merchants Expressway, CMU, Zheijiang...