Alo 181 çevre duyarlılığını artırdı mı Haberi
Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca vatandaşla birebir iletişim kurabilmek amacıyla hayata geçirilen "Alo 181" çağrı merkezi, en çok İstanbul'dan aranırken, en fazla merak edilen konu ise kentsel dönüşüm oldu. Hattı, KONYALI ise bin 416 kişi aradı ve soru sordu.
Bakanlıktan alman bilgiye göre, Türkiye genelinde Bakanlığın çalışma alanına giren tüm konularda vatandaşların sorularını yanıtlamak, sorunlara kaynağında müdahalede bulunmak amacıyla hizmet veren "Alo 181" çevre hattını, geçen yıl 242 bin 347 kişi aradı.
Çağrı merkezini arayan vatandaşların yüzde 72,98'i bilgi alırken, yüzde 22,45'i şikayette, yüzde 4,56'sı da ihbarda bulundu.
Merkezi arayanlar, en çok sırasıyla riskli yapı, riskli alan, finansmankredi ve altyapıya ilişkin olmak üzere kentsel dönüşümü sordu. ÇED çalışmaları, gürültü, hava kirliliği, çevre yardımları ve imar uygulamaları da vatandaşlann merkezi arama nedenleri arasında yer...