27 / 11 / 2024

apartman yöneticisinin tutması gereken defterler

apartman yöneticisinin tutması gereken defterler

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince apartmana seçilen yöneticilerin görevleri arasında defter tutarak belgelerin saklanması da yer alıyor. Peki, apartman yönetiminin tutması gereken defterler nelerdir?

Apartman yöneticisinin ilk icraatı ne olmalı?

Ultima İnternational Eğitim ve Danışmanlık şirketinde Kalite ve Planlama Koordinatörü Zeynel Kayınova, Emlakkulisi.com okurları için " Apartman yöneticisi veya site kurullarının ilk icraatlarını kaleme aldı. İşte Zeynel Kayınova'nın yazısı...

Apartman yöneticisinin sorumlulukları nelerdir?

Takvim gazetesi yazarı Feride Hilal İmal bugünkü yazısında apartman yöneticisinin sorumluluklarını yazdı. Peki apartman yöneticisinin sorumlulukları nedir?

Apartman yöneticisinin usulsüz harcaması için ne yapılır?

Takvim gazetesi yazarı Feride Hilal İmal bugünkü yazısında Apartman yöneticisinin usulsüz harcaması için ne yapılır sorusuna yanıt verdi.

Apartman yöneticileri hangi durumlarda tadilat parası toplayabilir? 

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, bina yöneticisinin her ay binada bir tadilat olduğunu öne sürerek para toplandığını, tadilat için fiyat tekliflerinin kendileriyle paylaşılmadığı ucuz fiyat tekliflerinin kabul edilmediğini apartman sakinlerinin ne yapabileceği sorusu soruldu.

Apartman yöneticisinin usulsüz harcamaları için ne yapılabilir?

Apartman yöneticisi usulsüz harcama yapabilir mi? Apartman yöneticisinin usulsüz harcamaları için ne yapılabilir? İşte merak edilen soruların yanıtları...

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartman kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Bina yönetimi toplantı tutanağı örneği!

Apartman yöneticisinin kat maliklerini yılın belirli günlerinde bir araya getirmesi gerekiyor. Bina yönetimi toplantı yapacağı zaman toplantı tutanağı hazırlanıyor. İşte, bina yönetimi toplantı tutanağı örneği!

apartman yöneticisinin tutması gereken defterler Haberi

apartman yöneticisinin tutması gereken defterler

Apartman yönetiminin tutması gereken defterler!

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince apartmana seçilen yöneticilerin görevleri arasında defter tutuarak belgelerin saklanması da yer alıyor. Peki, apartman yönetiminin tutması gereken defterler nelerdir?


Apartman yöneticisi, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, 32 nci maddede sözü geçen deftere tarih sırası ile yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamakla sorumlu oluyor.


Bu defterin, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması mecburidir.


Bu maddede yazılı görevleri yerine getirmeyen yöneticiye 33 üncü maddenin son fıkrasında yazılı cezalar uygulanır.


32. madde;

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir.Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve...