23 / 12 / 2024

Apartman yönetiminde tutulması gereken defterler neler

Apartman yönetiminde tutulması gereken defterler neler

Apartman yönetiminde tutulması gereken tek defter genel kurul defteri olarak karşımıza çıkıyor. Bu defterin net ve eksiksiz olarak doldurulması gerekiyor. Peki, apartman yönetiminde defter tutma kimin görevidir?

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartman kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman yöneticisi ücreti ne kadar?

Bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olan apartmanlarda yönetimin kurulması zorunlu oluyor. Apartmana yönetici malikler tarafından seçiliyor. Peki, apartman yöneticisi ücreti ne kadar? İşte apartman yönetici ücretleri..

Apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği!

Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi gibi görevleri yerine getirmek ile mükellef olan apartman yöneticisi isterse bu görevinden istifa edebiliyor. İşte apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği..

Apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Anagayrimenkul, kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Apartman yönetimi ne zaman kurulur?

Bir apartmanda yönetimin oluşturulması, bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde sorunlu oluyor. Peki, ilk apartman yönetimi ne zaman kurulur? Apartman yönetimi nasıl kurulur?

Apartman yönetiminde tutulması gereken defterler neler Haberi

Apartman yönetiminde tutulması gereken defterler neler

Apartman yönetiminde defter tutma kimin görevidir?

Apartman yönetiminde tutulması gereken tek defter genel kurul defteri olarak karşımıza çıkıyor. Bu defterde kat malikleri genel kurul toplantısı gündem maddeleri ve alınan kararlar işleniyor.


Genel kurul defterinin noterden onaylı olması gerekiyor. Bu kararlar tüm kat malikleri için bağlayıcı oluyor. Apartman yöneticisinin kat malikleri katılımıyla gerçekleştirdiği kat malikleri toplantısında alınan kararların genel kurul defterine net bir şekilde işlenmesi gerekiyor. Kat malikleri toplantısında birde tutanak tutulması gerekiyor. 


Kat maliklerinin özel durumlar dışında yılın belli gününde toplantı düzenlemesi gerekiyor. Apartman yönetimiyle ilgili hukuki anlaşmazlıklarda genel kurul karar defteri mahkemeye sunuluyor.  Bu tarz durumlarda sorun yaşanmaması için apartman yöneticisinin defteri net ve açık bir şekilde doldurması gerekiyor. 


Defter tutulması ve belgelerin saklanması:

Madde 36 – Yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri,...